X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית המשפט בעכו פסק פיצויים למנהל מרפאה בנהריה לאחר שזוכה זיכוי מוחלט מהטרדתה של עובדת השופטת: הושפל בשעה שהובל באזיקים לעיני ילדיו
▪  ▪  ▪

בית משפט השלום בעכו פסק פיצויים למנהל מרפאה במרפאת שירותי בריאות בנהריה לאחר שזוכה זיכוי מוחלט מאשמת מעשים מגונים והטרדה מינית. השופטת רונית בש קבעה כי המנהל דוד אוחנה סבל במשך 4 שנים מ"השפלה, ביזוי ועוגמת נפש".
דוד אוחנה שימש כמנהל מרפאת המייסדים בנהריה בשעה שעובדת הגישה נגדו תלונה על מעשים מגונים והטרדה מינית. במסגרת חקירתו אף שהה במעצר במשך 3 ימים. ב-25.10.06 זוכה אוחנה זיכוי מוחלט בהעדר אשמה. הוא הגיש תביעת פיצויים על מעצרו וכיסוי שכר טירחת עורך דין וזאת על-פי סעיף 80 לחוק העונשין. הוא אף טען כי הוא זכאי להגדלת הסכום ב-50 אחוז בשל "נסיבות מיוחדות", בהן הפרסום בתקשורת ומשך המשפט - 4 שנים.
בתביעה טען אוחנה באמצעות בא כוחו עו"ד שגיא כהן כי במהלך המשפט הוא הועבר מתפקידו במרפאה גדולה ששירתה 20 אלף מטופלים למרפאה מקצועית קטנה הנותנת שירות למאות בלבד. עוד טען כי "ההליכים שנוהלו נגדו הסבו לו עוגמת נפש רבה והשפלה קשה, כמו גם תדמית שדבקה בו כמי שנקשר בעבירות מין, וכן ציין כי ההשפלה הקשה גם היתה אל מול משפחתו וילדיו שהתמודדו אף הם עם הבושה וההשפלה".
השופטת רונית בש קיבלה את תביעתו של אוחנה וקבעה כי הוא זכאי לפיצוי בשל זיכויו המוחלט. היא הוסיפה כי שוכנעה מטיעוניו לפיהם ההליך המשפט שנמשך יותר מארבע שנים גרם לו נזק במקום עבודתו והוא אף הועבר לנהל מרפאה קטנה בהרבה מזו אותה ניהל עובר להליך המשפטי. "אוחנה המחיש בדבריו בפניי כי קודם ניהל מרפאה גדולה בת 20,000 מטופלים, ולפתע מצא עצמו בפועל מתפקד כפקיד במרפאה קטנה וחש שנפל מאיגרא רמא לבירא עמיקתא".
היא ציינה כי מהאישורים שהומצאו עולה כי המעבר למרפאה האחרת בוצע בעטיו של ההליך המשפטי. "מאישורו של יו"ר ועד העובדים במרחב גליל מערבי ב'שירותי בריאות כללית' גם עולה כי אוחנה הושעה כחודש ימים ממקום העבודה, וכי תפקד כפקיד ב'מרפאה ב" אליה הועבר. המעבר שלו למרפאה הקטנה גרם לו להשפלה רבה ולביזוי. הוא חש, כאמור לעיל, מדי יום ביומו, במשך מספר שנים, את עוצמת הפגיעה בו כתוצאה מניהול ההליך המשפטי נגדו".
השופטת התייחסה גם לשלושת ימי מעצרו של אוחנה, "אין צורך להכביר במילים באשר לתחושת ההשפלה והביזוי אותה חווה אדם מן הישוב הנתון לפתע במעצר. אוחנה עצמו תיאר בעדותו הנ"ל בתיק הפלילי, את תחושת ההשפלה הנוראית אותה חווה עת הובל כשהוא כבול באזיקים לעיני בני משפחתו, לרבות ילדיו. לכל האמור לעיל ניתן גם להוסיף את הפגיעה הקשה בשמו הטוב כתוצאה מפרסום ההליך המשפטי שננקט נגדו, לרבות הפרסום בתקשורת".
בפרסום בתקשורת, יש לראות לדבריה משום "נדבך נוסף של פגיעה בשמו הטוב של אוחנה ומשום השפלה וביזוי נוספים שנגרמו לו".
בהחלטה קבעה השופטת כי ההליכים המשפטיים נגדו גרמו לפגיעה במקום עבודתו וכן "נגרמה לו פגיעה קשה בשמו הטוב כתוצאה מהעמדתו לדין בגין עבירות חמורות ומבישות". עוד כתבה כי נגרמו לו "השפלה ביזוי ועוגמת נפש" כתוצאה ממעצרו וניהול ההליך המשפטי נגדו במשך פרק זמן ממושך של יותר מ-4 שנים, כל זאת בגין עלילת שווא מצד המתלוננת".
השופטת פסקה (יום ג', 25.09.07) כי על המדינה לפצות את אוחנה בסכום המקסימלי שנקבע בתקנות: 950.16 ש"ח "בגין מעצרו", ו"בסכום של 20,099 ש"ח בגין הוצאות ההגנה".

בית משפט השלום בעכו בש 3015/07
תאריך:  07/10/2007   |   עודכן:  09/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זוכה מהטרדה ויקבל פיצוי מהמדינה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
צדק
אזרח ישראלי  |  7/10/07 16:17
2
כל הכבוד למערכת המשפט של עכו
כל הכבוד  |  7/10/07 17:20
3
900 ש"ח פיצויים ? צחוק מהעבודה
זה משפט זה?  |  7/10/07 18:14
4
חייבים לקנוס פרוסונות בשמם
אמיל שכטר  |  7/10/07 23:16
5
עונשיםעל עלילות שווא ועדות שקר ל"ת
חאמוראבי  |  7/10/07 23:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלון רוזנבלום
כריסטן בל מצטרפת לצות שחקני העונה השנייה של סדרת הלהיט "גיבורים"    יוצר הסדרה: "רציתי את בל בדרה אבל לוח הזמנים שלה הוא מטורף"
דורון בן דור
קשר מכבי חיפה כבר שכח שאי פעם עזב ומסתכל קדימה: "כמו שהדברים נראים עכשיו אמשיך לשחק"    על קייסי: "לא היה מגן כזה"    על חיפה: "כולם מתחברים"
דרור מרום
חברת התעופה שבסיסה בריו דה-ז'נירו מבצעת טיסות פנימיות ברחבי ברזיל וטיסות בינלאומיות למקסיקו    היא מפעילה צי של 23 מטוסים ומבצעת טיסות ל-34 יעדים
רועי שטיינברג
טעם החמוצים של סבא שרוליק במערכה הראשונה יכול להבטיח רק טובות להמשך    ואכן, איקרה תוצרת בית כיכבה במערכה השנייה והעיקריות חתמו בקול תרועה רמה. רועי שטיינברג מגיע לדגים 206
גלית יצחק
בחברת חשמל מתכוננים כדי לנסות ולמזער נזקים שעלולים להיגרם בימי חורף סוערים,    החלו לבצע פעולות מקיפות לטיפול מונע ואחזקת רשתות החשמל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il