X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שופטת חייבה את חברת פשה סטודיו לאופנה לשלם 125 אלף שקל ליצרן ההלבשה לנשים אהרון קצב על העתקת דגמי חולצות וחצאיות שעיצב
▪  ▪  ▪
לא אופנה כזאת [צילום: AP]

בית המשפט המחוזי בתל אביב חייב את חברת "פשה סטודיו לאופנה" ואת בעליה גדעון פשה לשלם 125 אלף שקל ליצרן ההלבשה לנשים אהרון קצב על העתקת דגמי חולצות וחצאיות שעיצב. פשה וחברתו גם חויבו לשאת בהוצאות המשפט ולשלם שכר טירחת עורך דין בסך 50 אלף שקל. לעומת זאת דחתה השופטת ציפורה ברון את תביעתו של קצב לחייב את חברת פסגות עד יבוא ושיווק ובעליה עובדיה ודוד עזורי על העתקת הדגמים הללו, וחייבה את קצב לשלם להם הוצאות משפט ושכר טירחת עורכי דין בסך 35 אלף שקל.
מפסק הדין עולה כי קצב מעצב ומייצר דגמי חולצות וחצאיות תחת שמו המסחרי FUNKIER. דגמיו נמכרים ברשת החנויות "ארצנו הקטנטונת" שבבעלותו וכן בחנויות הלבשה אחרות.
פשה מייצר ומפיץ מוצרי הלבשה לנשים תחת השם המסחרי STUDIO PASHA. דגמיו נמכרים בחנות STUDIO PASHA ברחוב שיינקין בתל אביב שבבעלותו ובחנויות הלבשה אחרות, ובהן חנויות הרשת שבבעלות "פסגות עד יבוא ושיווק".
קצב טען כי הועתקו ממנו חמישה דגמים: חולצה חשופת כתף בעלת כיווץ לאורך צידי הגוף שאליו מחובר סרט כיווץ זהה; חולצת פסים בעלת צווארון ומחשוף V; חולצת פסים בעלת מחשוף V דו צדדי שבו הושחל שרוך גומי; חצאית א-סימטרית עם חתך במרכזה; וחולצה חשופת כתפיים בעלת צווארון קולר הנסגר מאחור.
עוד טען כי "פסגות עד" ובעליה מעתיקים את דגמיו, מעבירים אותם למעצבים ויצרנים מטעמם בשטח הרשות הפלשתינית ולאחר מכן משווקים את הדגמים המועתקים.
עושר שלא במשפט
אבל בפסק הדין קבעה השופטת ברון כי בין פשה לבין "פסגות עד" יש יחסי יצרן-בעל חנות רגילים. במסגרת יחסים אלה, רכשה "פסגות עד" בתום לב ובתמורה מלאה את הדגמים שמדובר בהם ומכרה אותם בארבע החנויות שבבעלותה. לפיכך דחתה את התביעה נגד רשת זו על הסף.
לעומת זאת, קבעה השופטת כי פשה העתיק את הדגמים. עם זאת, פסקה השופטת כי לא הוכח שפשה פגע במוניטין של קצב ושציבור הלקוחות עלול לטעות להאמין שהדגמים המועתקים הם דגמיו. מה שהוכח הוא שפשה עשה עושר שלא במשפט.
השופטת כתבה כי אומנם אין בדגמים הללו חדשנות גדולה, והרעיונות העיצובים הגלומים בהם מוכרים ומקובלים אצל יצרנים ומעצבים רבים, אבל היא מסכימה שקצב השקיע משאבים כלשהם בעיצובם, "שהרי הוצאתם אל הפועל של אותם "טרנדים" הצריכה מחשבה, מאמץ ומומחיות".
חיסכון במשאבים
השופטת קבעה כי פשה העתיק את דגמי התובע בלא שהשקיעו בפיתוחם, והתעשר על חשבון קצב באמצעות מכירת הדגמים המועתקים. "העתקת המוצר המוגמר חוסכת מהמעתיק את הצורך להשקיע משאבים בעיצוב המוצר ומאפשרת לו ליהנות מהשקעתו של היצרן המקורי ויש לראות בכך התעשרות שלא כדין על-חשבון היצרן המקורי", כתבה. כי ציינה שמדובר במוצרי אופנה שחיי המדף שלהם קצרים, ולכן אי אפשר להגן עליהם באמצעות רישום מדגם באופן יעיל.
עם זאת, הביאה השופטת בחשבון בקביעת סכום הפיצוי את העובדה שפשה הספיק למכור רק כמה מאות פריטים מכל דגם, וכמו כן התרשמה ש"אין מדובר במעתיקן סדרתי, אלא בחברה מבוססת הנחזית להיות בעלת מוניטין בפני עצמה".

א 002318/03
תאריך:  07/10/2007   |   עודכן:  07/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רשת אופנה תפצה מתחרה על התעשרות מהעתקת דגמים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
בג"צ הורה למדינה לשקול לחזור "לקשרי עבודה" עם הרש"פ להסדרת מעמדם של אזרחים זרים שנישאו לפלשתינים    המדינה: העותרת עשתה דין לעצמה
משה ריינפלד
הורייזן סמיקונדקטורס מהרצליה השיקה מעבד ראשון מסוגו בעולם התומך בו בזמנית בנגני HD-DVD ובנגני Blu-Ray מהדור החדש
איציק וולף
אלמונים, ככל הנראה גנבי מתכות, חיבלו במאות קברים בבית העלמין של אריאל במהלך חג שמחת תורה    העיריה והמועצה הדתית הגישו תלונה במשטרה ומתכוונות להציב במקום שמירה
דרור מרום
טוענים כי הנהלת רשות שדות התעופה אינה מעניקה להם גיבוי - על-רקע ההאשמות כי הם פועלים בצורה לקויה הגורמת לליקויים בטיחותיים ולכמעט-תאונות    המשבר על-רקע אירועי הבטיחות שהיו בתקופה האחרונה - ובמיוחד האירוע שבו עמד מטוס ישראייר לנחות על אותו המסלול שהפקחים אישרו למטוס שכר איטלקי להמריא ממנו
משה ריינפלד
שופטת נענתה לבקשת חברת ביטוח והורתה לבנק להציג מסמכים על חשבון החברה כדי לברר את זכוות החתימה של בעליה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il