X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גגון שנתלש, מרוח חזקה, נפל על רכב שעמד בחניה וגרם לו נזקים הנתבעת האשימה את מזג האוויר ובית המשפט חייב אותה לשלם את עלות התיקון
▪  ▪  ▪
[צילום: עומר שיקלר]

זורנידה לוי תבעה את טטיאנה אייזלברג בבית המשפט לתביעות קטנות ברמלה בסכום של 3,600 שקל לאחר שבחודש מרס השנה נפל על רכבה גגון ונגרם נזק. בעת האירוע, לוי לא היתה ברכב, שעמד בחניה, ואייזלברג, בעלת הגגון, הייתה בחו"ל. לוי צירפה לכתב התביעה תמונות של הנזק שהשבית את הרכב לארבעה ימים וביקשה פיצוי בגין עוגמת נפש והפסד ימי עבודה. לוי צירפה קבלות בגין התיקון בסך של 1,799 שקל אך לא צירפה אישור לאובדן ימי עבודה.
בכתב ההגנה לא חלקה הנתבעת על עובדות המקרה, והאשימה את מזג האוויר. "הרוח העזה שנשבה גרמה לניתוק הגגון שנפל על רכבה של התובעת". לדבריה, אין להטיל עליה חבות שכן לא התרשלה והתאונה קרתה בגלל כוח עליון. הנתבעת ביקשה לדחות את התביעה.
בפסק הדין שניתן לפני שבועיים, קיבלה השופטת אסתר נחליאלי-חיאט את התביעה וחייבה את הנתבעת לשלם לתובעת 1,799 שקל בתוספת 650 שקל בגין עוגמת נפש והוצאות.
"טענת הגנה של 'כוח עליון' יש להוכיח ובוודאי שאין להסתפק באמירה בעלמא 'שהיתה רוח חזקה' ולצפות שבכך הרימה הנתבעת נטל כה כבד של הוכחת טענת הגנה". השופטת הדגישה שהנתבעת לא היתה בארץ בעת המקרה וכדי לסתור את טענות התובעת היתה צריכה להביא מומחה למזג אוויר, שיעיד על מזג אוויר סוער במיוחד.
"כדי להצליח בטענת הגנה של 'כוח עליון', היה על הנתבעת להוכיח כי גם אם הגגון היה מחובר בדרך המיטבית הרי שמזג האוויר הסוער הוא שגרם לנזק המתואר וזאת לא עלה בידה להוכיח". השופטת התרשמה שהתובעת סבלה מעוגמת נפש כשנאלצה להגיע לעבודתה באמצעי נסיעה שונים עד שהרכב תוקן.
השופטת גילתה שהנתבעת ניסתה "לעשות תרגיל" כששלחה לדיון מתמחה למרות שלא קיבלה היתר ייצוג. "בשולי הדברים אני מוצאת לנכון להעיר כי בדיון הופיע מתמחה שביקש להופיע בשם הנתבעת. הגם שלא התרתי ייצוג, דיבר בבית המשפט ללא שקיבל רשות לעשות כן ודרך דיבורו לא הייתה הולמת ואינה מקובלת - אומנם הערתי על כך בדיון אך מצאתי גם לעשות כן במסגרת פסק הדין".
כמי שמסקרת את בית המשפט לתביעות קטנות למעלה מ-15 שנה, אעיד שצפיתי, לא אחת, במחזה מביש בו עורך דין/מתמחה/משפטן/סטודנט למשפטים ניסה לעשות דין לעצמו, ולייצג בעל דין למרות שלא ניתן התר ייצוג. סעיף 63 א' לחוק בתי המשפט אוסר ייצוג של עורכי דין, וסעיף 63 ב' לחוק, אוסר ייצוג של מתמחים למשפטים, סטודנטים למשפטים ומשפטנים. כשמגיעים לדיון מומלץ לשים לב אם הצד השני לא "בישל" תרגיל מכוער.

תאריך:  08/10/2007   |   עודכן:  08/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
סערה בימין בעקבות דברי השר אביגדור ליברמן בדבר הסכמתו לויתור על שכונות בירושלים    מאוחר יותר הבהיר: לא הסכמתי לוויתורים אלא לחילופי שטחים
הדר פרבר
האקרים טורקים פרצו לאתרים שבדים בעקבות פרסום קריקטורות בעיתון שבדי שבהן ראשו של מוחמד הוצמד לגוף של כלב
מחלקה ראשונה
נטייה בקרב ישראל והפלשתינים להסכים לחסות ירדנית על אזור האגן הקדוש בהסדר הקבע    רמון: אפשר לדון בבקשות של פליטים פלשתינים שיבקשו לשוב לישראל
אלעזר לוין
4 חדרים בהרצליה - 1.8 מיליון שקל    5 חדרים בתלמי מנשה - 1 מיליון שקל    מודיעין - פנטהאוזים ב-1.1 מיליון שקל
אלעזר לוין
חבס, יעקב שחר וישראל קז רכשו 21.6% ממניות קרן הנדל"ן ההולנדית    החברה תשקיע מעתה במדינות נוספות באירופה, ולא רק בהולנד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il