X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
[צילום: דודו גולדברגר]
תחלואת סרטן גבוהה בחיפה, בת"א ובבאר שבע
מנתוני משרד הבריאות עולה, כי ב-3 הערים הגדולות נמצאו שיעורי תחלואה גבוהים מהצפוי בחדרה, נתניה, פ"ת ואשקלון - שיעורי תחלואה נמוכים מדי שנה מתגלים כ-25,000 חולי סרטן חדשים, מהם כ-450 ילדים צילום: דודו גולדברגר

בשלוש הערים הגדולות: חיפה, תל אביב ובאר שבע, נמצאו שיעורי תחלואה דומים בסרטן - וגבוהים מהצפוי. כך עולה מדוח שפרסם רישום הסרטן הלאומי, המרכז הלאומי לבקרת מחלות במשרד הבריאות, במסגרת מסיבת עיתונאים שנערכה (א', 07.10.07), בשיתוף האגודה למלחמה בסרטן, לקראת מבצע הקש בדלת שיצוין ב-16.10.07-15.10.07.
את הדוח הציג ד"ר מיכה ברחנא, מנהל רישום הסרטן הלאומי. הנתונים מתייחסים להיארעות מחלות ממאירות בין השנים 2005-2002, כאשר בחלקו מובאים נתונים משנת 1997 ואילך.
מנתוני האגודה למלחמה בסרטן עולה, כי כיום חיים בישראל כ-200,000 חולים ומחלימים ממחלות הסרטן, מתוכם כ-120,000 חולי סרטן הנמצאים בטיפול או במעקב. מנתוני רישום הסרטן הלאומי במשרד הבריאות עולה, כי מדי שנה מתגלים בארץ כ-25,000 חולי סרטן חדשים, מתוכם כ-450 ילדים.
שיעורי תחלואה גבוהה ב-3 הערים הגדולות
חיפה:מנתוני הדוח עולה, כי שיעורי התחלואה בנפת חיפה ממשיכים להיות גבוהים. על-פי הנתונים, קיימת יציבות משנת 1997 ביחס השיעורים המתוקנן, כאשר היחס הוא 1.22-1.23 לאורך כל התקופה. כלומר, מספר החולים בפועל גבוה ב-23%-22% ממספר החולים שהיה צפוי להיות באותה אוכלוסיה.
תל אביב: קיימת עלייה מתמדת משנת 1997 ואילך (מ-1.12 ל-1.2), כאשר ישנה ירידה בילידי ישראל ועלייה בעיקר בילידי אירופה ואמריקה. גם בתל אביב כמעט כל המחלות שנבדקו נמצאו בשיעורים עודפים מובהקים.
באר שבע: מממצאי הדוח עולה, כי עד 2001 הוצגו שיעורי תחלואה נמוכים מהצפוי, אך שיעורי התחלואה עלו באופן מדורג ומשמעותי, כאשר ב-2005 יחס השיעורים בגברים הוא 1.26 ו-1.18 בנשים, כאשר המובהקות היא בכל האתרים מ-2003, בסרטן השד, שלפוחית השתן והריאה. כמו-כן, העלייה ניכרת גם בחלוקה על-פי יבשת לידה, בגברים אך לא בנשים.
באוכלוסיה הערבית נבדקו מספר נפות (עכו, יזרעאל, חדרה, חיפה השרון ובאר שבע וירושלים). מהנתונים עולה, כי בבאר שבע ובחיפה קיים עודף תחלואה משמעותי - יחס השיעורים נע בין 2.5-1.5.
תחלואה נמוכה מהצפוי
יחסי שיעור תחלואה שהינם נמוכים מהצפוי בכל התקופות נמצאו בחדרה, השרון (נתניה), פתח תקוה, רמלה, רחובות ואשקלון. הערכים הם בין 0.9 ל-0.8 בנפות השונות והערכים מתייחסים הן לנשים והן לגברים.

סוגי הסרטן השכיחים בישראל

  • סרטן השד - כ-4,000 נשים מדי שנה;
  • סרטן המעי הגס והחלחולת - כ-3,000 נשים וגברים מדי שנה;
  • סרטן הערמונית - כ-2,000 גברים מדי שנה;
  • סרטן הריאות - כ-1,500 נשים וגברים מדי שנה;
  • סרטן בלוטות הלימפה, (הודג'קין + לא הודג'קין) - כ-1,300 נשים וגברים מדי שנה;
  • סרטן העור (מלנומה בלבד) - כ-1,200 נשים וגברים מדי שנה;
  • סרטן שלפוחית השתן - כ-1,100 נשים וגברים מדי שנה;
  • סרטן המוח - כ-600 נשים וגברים מדי שנה;
  • סרטן הכליה - כ-600 נשים וגברים מדי שנה;
  • סרטן הדם (לוקמיה) - כ-600 נשים וגברים מדי שנה;
  • סרטן הקיבה - כ-600 נשים וגברים מדי שנה;
  • סרטן הלבלב - כ-500 נשים וגברים מדי שנה;
  • סרטן הרחם - כ-400 נשים מדי שנה;
ועוד כ-200 סוגי סרטן שונים.

"הזיהום הסביבתי מסכן את תושבי באר שבע"

מגמה ירוקה אומרת בתגובה לדוח, כי "עיקרי הדוח של משרד הבריאות מוכיחים כי הזיהום הסביבתי ברמת חובב מסכן את תושבי באר שבע והסביבה ומהווה חסם לפיתוח הנגב. לאור נתוני התחלואה החמורים, אנו מצפים מהמשרד להגנת הסביבה לנהוג בהחמרה יתרה אל מול המפעלים המזהמים ולחייבם להפחית את זיהום האוויר באופן מיידי למען בריאותם של תושבי האזור".
אלי אסא, רכז קמפיין רמת חובב במגמה ירוקה, אמר בתגובה: "נתוני הסרטן הגבוהים, אותם חשף היום משרד הבריאות, מוכיחים כי יש מחיר למדיניות רבת השנים של הפיכת הנגב ל'פח האשפה של המדינה'. ממשלת ישראל צריכה לקחת אחריות על בריאותם של תושבי באר שבע והסביבה ולחייב את המפעלים לנקוט בכל הצעדים הדרושים להפחתת הזיהום הסביבתי מרמת חובב".
ח"כ דב חנין (חד"ש), יו"ר עמית של השדולה הסביבתית-חברתית, מסר בתגובה לדוח כי "למגפת הסרטן בישראל אחראית לא יד נעלמה מלמעלה, אלא ידיים גלויות ידועות ומוכרות לכולנו של אינטרסים כלכליים רבי עצמה. אני קורא לקיום של דיון מיוחד בכנסת ולהקמה של ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את הסיבות לפגיעה החמורה בבריאות הציבור, ותבחן את ההתמודדות הממשלתית עם גורמי הסיכון הללו".
לדבריו, "ההפקרות הממשלתית בטיפול בשאלות הסביבתיות מוכרחה להיפסק. יש לגבש במהרה רוב יציב בכנסת להגנה על החיים והבריאות של אזרחי ישראל. יש לזרז את החקיקה הסביבתית בכנסת ובעיקר את חוק המזהם משלם וחוק אוויר נקי, את חוקי הגנת המים וחוקי האכיפה הסביבתית והקרינה הבלתי מייננת. נדרשת תוכנית לאומית מקיפה לטיפול במפגעים הסביבתיים בישראל. כל פעם מחדש אנחנו לומדים על בריאות הציבור דורשת התגברות על התנגדויות משרדי ממשלה, תעשיינים, ובעלי עניין אחרים".

תאריך:  08/10/2007   |   עודכן:  08/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תחלואת סרטן גבוהה בחיפה, בת"א ובבאר שבע
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ומה עם עיר קטנה,ירושלים??????
אלדד גת  |  8/10/07 12:24
 
- מי סופר ערבים וחרדים ?
זו ירושלים  |  8/10/07 19:54
2
ברור לכל שעומס הרכבים
גידעוני  |  8/10/07 13:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
4 חיילים נהרגו בתאונת מסוק, ככל הנראה בעקבות תקלה טכנית    לפי הדיווחים, הנשיא הפקיסטני לא נפגע וכבר הגיע ליעדו כשאירעה התאונה
דרור מרום
פקחי הטיסה החליטו לנקוט במהלך חד-צדדי של הגדלת מרווח הזמנים בין טיסה לטיסה - בשל חוסר הגיבוי המופגן כלפיהם בשבועות האחרונים מצד הנהלת רשות שדות התעופה ולשכת שר התחבורה    המשבר: על-רקע ארועי הבטיחות שהיו בתקופה האחרונה - ובמיוחד זה שבו עמד מטוס ישראייר לנחות על אותו המסלול שהפקחים אישרו למטוס איטלקי להמריא ממנו
יפעת גדות
בהשוואה לגברים שאובחנו בקיץ ובסתיו, אלו שאובחנו בחורף ובאביב היו בסיכוי גבוה ב-20% למות בתוך שלוש שנים לאחר האבחון
איריס פרחי
התובעת טענה שמערכת הסלון נמכרה עם פגמים בריפוד    החנות הכחישה את הטענה ובית המשפט דחה את התביעה בהעדר ראיות של מומחה לעור
איריס פרחי
גגון שנתלש, מרוח חזקה, נפל על רכב שעמד בחניה וגרם לו נזקים    הנתבעת האשימה את מזג האוויר ובית המשפט חייב אותה לשלם את עלות התיקון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il