X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לאחר שנתגלה לתובעת כי היא לא תוכל לעלות את הטיסה, מיהרה לפנות לסוכנת הנסיעות, אשר ניסתה לאתר עבורה טיסה חלופית, ולאפשר את בואה ארצה לרגל החג. אלא שטיסה חלופית אותרה רק כעבור שבע שעות ממועד הטיסה המקורית, ועברה דרך ציריך
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

התובעת התייצבה בדלפק אלאיטליה, כשלוש שעות וחצי בטרם הטיסה. ברם נמסר לה, שכרטיס הטיסה שלה בוטל. רק בבירור בבית המשפט, נודע כי חברת הנסיעות היא זו אשר ניסתה לכרטס מחדש את כרטיס הטיסה, אולם עשתה זאת זמן קצר לפני הטיסה ולפיכך חברת התעופה סירבה לקבל את בקשת סוכנות הנסיעות.
התובעת עמדה לטוס ממילאנו לישראל בערב חג הפסח אשתקד. כרטיס הטיסה ה"אלקטרוני", נרכש בסוכנות הנסיעות טופז טורס בע"מ (הנתבעת מס' 1) ומבצעת הטיסה היתה, חב' אלאיטליה (הנתבעת מס' 2).
לאחר שנתגלה לתובעת כי היא לא תוכל לעלות את הטיסה, מיהרה לפנות לסוכנת הנסיעות, אשר ניסתה לאתר עבורה טיסה חלופית, ולאפשר את בואה ארצה לרגל החג. אלא שטיסה חלופית אותרה רק כעבור שבע שעות ממועד הטיסה המקורית, ועברה דרך ציריך.
התובעת בתביעתה ביקשה פיצוי בסך 16,000 ש"ח בגין הוצאות המחיה המיותרות עקב התעכבותה, וכן פיצוי בגין תוספת תשלום עבור כרטיס הטיסה החלופי ועוגמת הנפש והלחץ שנגרמו בשל העיכוב הבלתי מתוכנן, ערב החג.
סוכנות הנסיעות, טענה בכתב ההגנה כי היא הזמינה את כרטיס הטיסה של התובעת אצל אלאיטליה וקיבלה אישור להזמנתה. על-פי כתב ההגנה, סוכנות הנסיעות אינה יודעת את סיבת הסירוב של אלאיטליה להעלות את התובעת לטיסה, על-פי הכרטיס שהוזמן ואושר. לפיכך, טוענת סוכנות הנסיעות כי בנסיבות אלה לא חלה עליה אחריות לתקלה שאירעה, והאחריות כולה מוטלת על אלאיטליה. בהתאם לכך, הגישה סוכנות הנסיעות הודעת צד ג' נגד אלאיטליה.
אלאיטליה טענה בכתב הגנתה, כי כרטיס הטיסה של התובעת הונפק על-ידי סוכנות הנסיעות בבוקר הטיסה, בשעה 7.19, אולם בוטל על-ידי הסוכנות כשעה לאחר מכן. זו הסיבה בעטייה לתובעת לא היה כרטיס טיסה תקף.
ביהמ"ש, קבע כי בהתאם לגרסת סוכנת הנסיעות בדיון ובניגוד לכתב ההגנה של הסוכנות - הסוכנות היא זו שביטלה את כרטיס הטיסה של התובעת. נציגת הסוכנות ניסתה, זמן קצר לפני הטיסה, לבצע כרטוס מחדש של הכרטיס, אך אלאיטליה סירבה.
בית המשפט קבע, כי המחלוקת האמיתית בין הצדדים, נעוצה בעניין הכרטוס של "הרגע האחרון" אשר נציגת סוכנות הנסיעות ניסתה לבצע ביום הטיסה, בשעה 7.19, ואשר אלאיטליה לא כיבדה. נציגת אלאיטליה טענה כי רשימת הנוסעים נסגרת שעה לפני הטיסה, ומרגע זה אין אפשרות לבצע כרטוס חדש, גם אם קיים מקום במטוס.
פעולת הכרטוס, שביצעה נציגת הסוכנות בוצעה פחות משעה טרם ההמראה. גם אם פעולה זו נרשמה במחשבים, הן של הסוכנות והן של אלאיטליה, בפועל, לא ניתן לממש כרטיס זה, בשל כרטוסו פחות משעה לפני ההמראה. מנגד טענה נציגת הסוכנות שכל עוד יש מקום פנוי, ניתן לבצע כרטוס גם חצי שעה טרם ההמראה, ואלאיטליה הייתה מחויבת לכבד את הכרטוס כפי שבוצע.
בית המשפט ציין במתן פס"ד, כי גדר המחלוקת לא הוצגה כלל בכתבי ההגנה של הנתבעות, ואף לא בהודעה לצד השלישי. אף אחת משתי הנתבעות לא המציאה ראיות שיאפשרו הכרעה במחלוקת שביניהן, והיא נותרה בעינה.
ביהמ"ש סבר כי המחלוקת אינה יכולה להתנהל על חשבון הנוסעת שהגיעה לשדה התעופה בידיעה שלה כרטיס תקף, וזו הייתה עמדתה של סוכנות הנסיעות בכתב ההגנה. הנוסעת נתקלה בסירוב לכבד את כרטיסה, בטענה שבוטל בשל תפוסת יתר. כל אחת משתי הנתבעות גלגלה את כדור האחריות לפתח רעותה. בשדה התעופה נמסרו לתובעת הסברים סותרים לסיבת הביטול, ובדיון בביהמ"ש הסתבר כי הסיבה היא מחלוקת בין סוכנות הנסיעות לבין חברת התעופה.
לאור האמור, ביהמ"ש קבע כי לנתבעת מגיע פיצוי בגין עוגמת הנפש והלחץ אליו נקלעה, אולם קבל את טענת הנתבעות לעניין סכום גובה הפיצוי שנתבע ולפיכך העמידו על סך 5,000 ש"ח.

ת"ק 2752/06, אלקבס קארין נ' טופזטורס בע"מ ואח'
הכותבים ממשרד דורון, טיקוצקי, עמיר, מזרחי, עורכי דין ונוטריון, משרד המתמחה במשפט מסחרי-מיסויי.
תאריך:  08/10/2007   |   עודכן:  08/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פיצוי לנוסעת שלא הועלתה לטיסתה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
זעזוע נוסף בקבוצת בוימלגרין    סיבת הפרישה לא נמסרה
גלית יצחק
ענבר אבנברג מונתה לתפקיד    שימשה בשנים האחרונות כעובדת סוציאלית במחלקה לזקן באגף הרווחה בקריית גת
הדר פרבר
בשבוע שעבר התלונן שר החוץ העירקי, חושיאר זבארי, כורדי במוצאו, כי אירן מענישה את האזור הכורדי על מעשה שהרשויות הכורדיות אינן אחראיות לו - מעצרו של אירני ע"י ארה"ב
משה ריינפלד
SAP הגרמנית תשלם יותר מ-4.8 מיליארד אירו בעד Business Objects הצרפתית    החברה הגרמנית הסתבכה באחרונה ב"גניבת" מידע
רונן ליבוביץ
חברי הכנסת מסיעות הימין טוענים כי אם הפרסום בעיתון הערבי אל קודס נכון ורה"מ הסכים כי הר הבית יעבור לחסות ירדנית, זונחת ממשלת ישראל את כל הערכים המקודשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il