X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מתחילת 2007 גייס הסקטור העסקי מהציבור וממשקיעים מוסדיים באמצעות אג"ח סכום חסר תקדים של כ-68 מיליארד שקל - לעומת כ-47 מיליארד שקל בכל שנת 2006
▪  ▪  ▪
תנודתיות רבה בשער השקל/דולר[צילום: AP]
מגמת הירידה התהפכה לעליות

בשבוע המסחר הראשון של חודש ספטמבר 2007 נרשמו בשוק המניות ירידות שערים של כ-1.5%, בהמשך לירידות השערים שהחלו בסוף יולי - על-רקע משבר האשראי בארה"ב. לאחר מכן התהפכה המגמה ונרשמו עליות שערים, בעקבות הורדת ריבית הפד בארה"ב בחצי אחוז והותרת הריבית בארץ ללא שינוי. כך עולה מסיכום הפעילות בבורסה בתל אביב בחודש שעבר.
בסיכום חודשי, עלו מדדי ת"א-100 ות"א-25 בכ-8% והגיעו לרמה הנמוכה בכ-3% בלבד מרמות השיא של חודש יולי. גם ירידת מניות הנדל"ן נבלמה והן עלו בספטמבר בכ-6%, לאחר ירידה בשיעור מצטבר של כ-23% בארבעת החודשים האחרונים. ברוב המדדים המובילים נרשמו עליות שערים, כאשר בלטו מניות התל-טק 15 שעלו בכ-9% בעוד מניות היתר נותרו החודש כמעט ללא שינוי.
מדד איגרות החוב אף הוא עלה בספטמבר בכ-0.7%, לאחר ירידה של כ-1.6% בחודשיים האחרונים. איגרות החוב הממשלתיות הלא צמודות, מסוג "שחר", עלו החודש בכ-1.6% בעוד איגרות החוב צמודות המדד עלו בכ-0.6% בלבד. מאידך, איגרות החוב צמודות המט"ח ירדו החודש בכ-1.3%, בעקבות המשך התחזקות השקל ביחס לדולר, שהשלים ייסוף של כ-7% בחודשיים האחרונים.
בספטמבר, עם יציאת פעילים בשוק לפגרת החגים, נרשמה ירידה במחזור המסחר במניות והוא הסתכם בכ-1.7 מיליארד שקל ביום - לעומת כ-2 מיליארד שקל בממוצע מתחילת השנה. באופציות על מדד ת"א-25 נרשמה ירידה מתונה יותר בפעילות והמחזור היומי, הסתכם ב-414 אלף יחידות - לאחר מחזור שיא בהקף של 440 אלף יחידות בחודש הקודם. מאידך, באיגרות חוב עלה המחזור היומי והסתכם בכ-3.8 מיליארד שקל, גבוה בכ-20% מהמחזור הממוצע מתחילת השנה.
על-רקע המשך התנודתיות הרבה בשער השקל מול הדולר, נצפתה פעילות ערה באופציות הדולריות והמחזור היומי בהן הסתכם בכ-41 אלף יחידות, בדומה לממוצע מתחילת השנה. במהלך החודש בוצעו בשוק המקומי שלוש הנפקות זכויות ושתי הנפקות לציבור בסך של כ-345 מיליון שקל בלבד. בין המנפיקות היתה חברת נדל"ן חדשה - בסר הנדסה, שגייסה מהציבור כ-55 מיליון שקל. כמו כן, בוצעו בשוק המקומי שש הקצאות פרטיות בסכום כולל של כ-180 מיליון שקל.
מתחילת השנה גייסו החברות בשוק המניות בתל אביב סכום שיא של כ-17.7 מיליארד שקל - גבוה בכ-50% מסך הגיוסים בכל שנת 2006. יצוין כי בספטמבר בוצעו הנפקות והקצאות פרטיות בחו"ל, ע"י חברות דואליות, בהקף של כ-1.1 מיליארד שקל. מרבית הסכום, כ-856 מיליון שקל, גויס ע"י נייס. בספטמבר נרשמה החברה הזרה - ארוטק למסחר בתל אביב, במסגרת הרישום הכפול. מניות החברה התווספו למדד תל-טק לקראת סוף החודש, במסגרת "המסלול המהיר". מספר החברות הדואליות, הנסחרות במקביל בתל אביב ובחו"ל, מגיע כיום ל-63.
בספטמבר נרשמה לראשונה, למסחר בתל אביב, סדרה של אג"ח ממשלתית דולרית שהונפקה ונסחרת זה מכבר בחו"ל. מדובר באג"ח ממשלתית דואלית ראשונה בבורסה, כאשר עד כה נרשמו במסגרת הרישום הכפול רק מניות. הפעילות הערה בשוק מוצרי המדדים נמשכה ובספטמבר הנפיקה אינדקס 2 תעודות סל מורכבות (העוקבות אחר שילוב של מדדים), 2 תעודות סל על מדדי מניות בארץ ו-2 תעודות סל על מדדי אג"ח בארץ.
כיום נסחרות בבורסה 190 סדרות של מוצרי מדדים, לעומת כ-116 סדרות בתחילת השנה. שווי החזקות הציבור בהן מגיע לכ-20 מיליארד שקל ומחזור המסחר בהן בספטמבר היווה כ-19% מהמחזור הכולל במניות. הנפקות אג"ח ע"י הממשלה הסתכמו בספטמבר בכ-4 מיליארד שקל, כ-63% מהן אג"ח לא צמודות מסוג "שחר". מנגד, נרשם החודש גם פדיון ענק של אג"ח "גליל" בשווי של כ-9 מיליארד שקל.
מתחילת 2007 גייס הסקטור העסקי מהציבור וממשקיעים מוסדיים, באמצעות אג"ח, סכום חסר תקדים של כ-68 מיליארד שקל, לעומת כ-47 מיליארד שקל בכל שנת 2006. בספטמבר גייסו שבע חברות ותיקות וחברת נדל"ן חדשה וזרה - סנטראל יורופיאן, מהציבור כ-2.6 מיליארד שקל באמצעות הנפקות אג"ח, מרביתן צמודות מדד. בלטו חברות הנדל"ן גזית גלוב ומבני תעשיה, שגייסו כחצי מיליארד שקל, כל אחת. בנוסף, בוצעו שתי הקצאות פרטיות של אג"ח צמודות מדד, למשקיעים מוסדיים, בהקף של כ-0.2 מיליארד שקל.
במסגרת רצף מוסדיים נרשמו החודש למסחר שלוש סדרות של איגרות חוב בסכום של כ-0.8 מיליארד שקל החודש, בהן החברה הלא-בורסאית - בי.סי.אר.איי, שרשמה איגרות חוב בסך של כ-0.3מיליארד שקל. מתחילת השנה גויסו ממוסדיים כ-29.4 מיליארד שקל, לעומת סכום של כ-17.6 מיליארד שקל בכל שנת 2006.

תאריך:  08/10/2007   |   עודכן:  08/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבורסה בספטמבר: עליות במניות וחולשה בההנפקות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
החוקרים השתמשו במה שנקרא "knockout mice" - בעלי חיים שהקוד הגנטי שלהם שונה במעבדה במטרה להפעיל או להפסיק את פעולתם של גנים מסויימים וכך ניתן לקבוע את תפקידם במחלות שונות
איציק וולף
כוחות צה"ל והשב"כ עצרו הלילה שני מבוקשים מן התנזים שהיו אחראים לפיגועי ירי רבים נגד כוחות צה"ל שפעלו באזור
רועי שטיינברג
רועי שטיינברג רוצה להיות שם    באירלנד, היכן שהיערות ירוקים והבירה זורמת כמו וויסקי    בדבלין עשו עבודה כה מדויקת בייבוא פאב אירי על כל פרטיו לרחובות, עד שהוא התחיל לראות לפרקונים בארץ הקודש
שגיא עמית
פחות מחצי דקה לקח לשגיא עמית ועמיתו בעל קיבולת הפיל לחסל שלישיית קבבים שכל חטאה היה שנחה להם על הצלחת לרגע    מסתמן שאוטוגריל הנתנייתית היא מקום שווה לטחון בו בשר בדרך לצפון
דרור מרום
שר התשתיות אומר את הדברים בעקבות כניסתו לתוקף של צו הסרת הפיקוח ממחירי הגפ"מ ב-1 באוקטובר    הצו נכנס לתוקף בהמשך להפרטת בתי הזיקוק, לאחר שבמסגרת הליך ההפרטה קבעה ממשלת ישראל כי יוסר הפיקוח מכלל מוצרי הדלק המיוצרים בשני בתי הזיקוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il