X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ועדת החינוך של הכנסת דנה היום בשביתה הצפויה במוסדות להשכלה גבוהה יו"ר הוועדה, ח"כ מלכיאור: "הממשלה לא מקיימת דיון רציני עם אף גורם בהשכלה הגבוהה" יו"ר התאחדות הסטודנטים: "גם את ההסכמים שסוכמו איתנו, הממשלה מפרה"
▪  ▪  ▪
[צילום: יולי שוורץ]

ראשי האוניברסיטאות, הסגל האקדמי והמכללות להכשרת מורים, צפויים להשבית את שנת הלימודים האקדמית הקרובה. כך עלה (ב', 08.10.07) בישיבת ועדת החינוך, התרבות והספורט שדנה בפתיחת שנת הלימודים. בנוסף, נמסר כי לא מתקיימים מגעים בין הממשלה ובין נציגי הגורמים השונים בהשכלה הגבוהה.
נשיא אוניברסיטת חיפה, פרופסור אהרון בן זאב, ונציג ועד ראשי האוניברסיטה, אמר כי "נכון לעכשיו, שנת הלימודים הקרובה לא תפתח. אם לא תתקבל תוספת של 300 מיליוני ש"ח על תקציב תשס"ז, לא תפתח שנת הלימודים תשס"ח".
יו"ר המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי באוניברסיטאות, פרופסור צבי הכהן טען, כי "שכר הסגל האקדמי נשחק במשך השנים. אנו דורשים פיצוי על שחיקת השכר מהעבר, ומנגנון שימנע את השחיקה בעתיד. לגבי העבר, השחיקה מתבטאת בכ-20%. אם לא יהיה פתרון לבעיה, שנת הלימודים תשס"ח לא תפתח".
יו"ר הוועדה, ח"כ מיכאל מלכיאור (עבודה-מימד) אמר כי "מצטיירת תמונה קשה ביותר. הממשלה לא מקיימת דיון רציני עם אף גורם בהשכלה הגבוהה. היתה התחייבות שלטונית של העברת 22 מיליוני ש"ח למכללות להכשרת מורים במסגרת ההסדר בין הממשלה לסטודנטים. יש לקיים את ההתחייבות הזו. כל זמן שזו לא תקוים, אין לגלגל את הסכום בהעלאת שכר הלימוד לסטודנטים. זה בלתי נסבל ואי אפשר לנהל כך מדינה. אם הממשלה תמשיך בניהול הכושל הזה, לא יקרה כאן שום דבר. אני דורש מהממשלה להיכנס למשא-ומתן מיידי עם נציגי כל הגורמים בהשכלה הגבוהה, כדי לאפשר את פתיחת שנת הלימודים הקרובה כסדרה".
יו"ר התאחדות הסטודנטים, איתי שונשיין אמר בוועדה כי "למרות הסיכום על קיום דיון למימוש מסקנות ועדת שוחט, טרם התקיים עמנו הדיון. גם את ההסכמים שסוכמו איתנו, הממשלה מפרה. הובטח להעביר למכללות להכשרת מורים 22 מיליוני ש"ח, אך הם טרם הועברו! הובטח שתלמידי רפואה ישלמו שכר לימוד זהה לתלמידי התואר הראשון, אך הפלא ופלא, הם קיבלו דרישת תשלום גבוהה מהמוסכם".
ח"כ זאב אלקין (קדימה) אמר כי "אני תמה על כך שבזמן שהכתובת כתובה על הקיר והשביתה בפתח, השרה נמצאת בחו"ל. היא כנראה חושבת שהיא שרת החינוך בתפוצות. יש כאן ניסיון למסמס את מסקנות ועדת שוחט". ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) טען, כי "אני מציע להקים צוות שילך לראש הממשלה כדי להבטיח את פתיחת שנת הלימודים".

תאריך:  08/10/2007   |   עודכן:  08/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צפויה שביתת במוסדות להשכלה גבוהה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
חיילי צבא סודן ואנשי מיליציה תקפו את העיירה חסקניטה והרגו עשרות בני אדם    על-פי דיווחים נשרפה העיירה כליל
דרור מרום
כפי שדיווחה סייפן יקבל כל בעל מניות של סייפן בתמורה לכל מניה שברשותו שני רכיבי תמורה: סך של 5.05 דולר במזומן ו-0.7429 מניות של SPANSION - בהתבסס על מחיר מנייתה נכון ל-5 באוקטובר 2007
רונן ליבוביץ
ראש הממשלה, אהוד אולמרט, אמר בישיבת סיעת קדימה, כי ככל הנראה תוגש החוקה לקריאה ראשונה עוד במהלך כנס החורף    אפללו נבחר ליו"ר הסיעה וליו"ר הקואליציה
דרור מרום
הוועדה לבחינת העצמת הפריפריה סבורה שעל הממשלה ליצור תנאים כאלו כך שהחסרונות היחסיים של הפריפריה לעומת המרכז יפחתו - כאשר המבחן הסופי הוא איכות החיים של הקהילה ורמת ההכנסה
רותי אברהם
מחדשי הישוב היהודי בחברון דורשים "לסלק" עתירת שלום עכשיו בפרשת החנויות בשוק בחברון    העותרים: הסילוק מחמת "חוסר נקיון כפיים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il