ח"כ יצחק בן-ישראל, איש חיל האוויר לשעבר ויו"ר סוכנות החלל הישראלית, אומר (יום ג', 09.10.07) כי בתוך 20 שנה יהיו בשירות חיל האוויר יותר מטוסים לא מאויישים מאשר מטוסים מאויישים.
"יש היום לחיל האוויר כך וכך מטוסים וכך וכך מל"טים ותוך 20 שנה יהיו יותר מל"טים ממטוסים", אמר ל-Nfc. "בערך בעוד 20 שנה יעבור מרכז הכובד לטובת המטוסים הלא מאויישים כי הם יוכלו למלא את רוב המשימות".
לדבריו, אין בחיל האוויר מגמה להחליף לגמרי את המטוסים המאויישים משום שישנן משימות שמטוסים ללא טייס לא יכולים עדיין לבצע.
"יש כל מיני פוקציות שאנחנו לא יודעים איך לעשות אותן עם מטוסים לא מאויישים, כמו למשל קרבות אוויר או חילוץ נפגעים משדה הקרב שאנחנו לא יודעים עדיין לעשות באמצעות מטוס ללא טייס. כל עוד יהיו עדיין פונקציות כאלה נצטרך תמיד מטוסים מאויישים", ציין.
"אתה לא יכול לשלוח מטוס לא מאוייש שיוציא לך נפגעים משדה הקרב, מדובר בתסריטים מסובכים מדי, הרי בסופו של דבר במל"ט יש מחשב במקום בן אדם וזה מסובך מדי. אני לא יודע אם פעם, בעוד 100 שנה, אנחנו נתקדם כל כך באינטליגנציה המלאכותית שנכול לעשות מחשבים שיחליפו בני אדם גם בפונקציות המסובכות, אבל ב-50 השנים הקרובות יהיו מטוסים מאויישים אך מספרם ילך וירד כי מספר הפונקציות האלה שאנחנו לא יודעים לעשות באמצעות מטוסים לא מאויישים הולך וקטן כל הזמן", אמר ח"כ בן-ישראל.
חיל האוויר חשף מל"טים חדשים חיל-האוויר חשף (יום ב', 08.10.07) מטוס לא-מאוייש, שיכול לשהות באוויר 24 שעות ולשאת משקל של טון למרחק רב.
המטוס ללא טייס "איתן" מתוצרת התעשיה האווירית הוצג בעבר בסלון האווירי בפריס ביולי 2006 שם טס את טיסה הבכורה שלו. הוא מסוגל להגיע לטווחים ארוכים ביותר ולשהות באוויר במשך 24 שעות רצופות.
גובה הטיסה שאליו מגיע "איתן" ששוקל 4.5 טון הוא עד 45 אלף רגל והוא מסוגל להתמודד עם תנאי מזג אוויר קשים כמו גשם או ערפל. מוטת כנפיו של המטוס שווה למוטת הכנפים של מטוס נוסעים בואינג 737.
בחיל האוויר אומרים כי מאז טיסת הבכורה של המטוס בוחנים את יכולותיו המבצעיות לקראת הכנסתו לפעילות מבצעית בתוך כשנה.
כלי טיס לא מאוייש נוסף שהוצג בפני התקשורת הוא "עפרוני", הנחשב לכלי הטיס הקטן ביותר שמפעיל חיל-האוויר מאז נכנס לשירות מבצעי בחצי השנה האחרונה.
"עפרוני" מסייע לכוחות בעיקר במהלך מבצעים נקודתיים שמבצעות יחידות בגזרות השונות, כאשר כלי טיס בלתי מאוישים אחרים לא יכולים לסייע לכוחות בשל עומס העבודה או בשל קשיים טכניים שמתבטאים בכך שאותם כלי טיס אינם מסוגלים להעביר את צילומי השטח מבעד למעטה העננים.
ח"כ בן-ישראל איש חיל האוויר ומחקר ופיתוח עד לשנת 2002 שירת ח"כ בן-ישראל בצה"ל, בעיקר בחיל האוויר. במהלך שירותו בחיל מילא בן-ישראל תפקידים במערך המבצעים, המודיעין והפיתוח בצה"ל. בין היתר היה ראש ענף חקר ביצועים (חק"ב) בחיל האוויר, ותפקידו האחרון בחיל היה ראש מחלקת המחקר בלהק מודיעין. בשנת 1992 מונה לראש מו"פ במטכ"ל, וב-1998 לראש המינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית במשרד הביטחון. החל משנת 2005 משמש בן-ישראל כיושב-ראש סוכנות החלל הישראלית.
תרומתו לבניית שדרתו הטכנולוגית של צה"ל הוכרה כאשר מונה לאלוף (בשנת 1998) ושימש כמפקד המכללות הצבאיות. כמו כן, הוענק לו פעמיים פרס ביטחון ישראל, ב־1972 וב-2001.
במקביל לשירותו הצבאי למד באוניברסיטת תל אביב מתמטיקה, פיזיקה ופילוסופיה, והשלים תואר דוקטור ב-1988. עם פרישתו מצה"ל הצטרף לסגל ההוראה באוניברסיטת תל אביב וכיום מכהן כראש התוכנית ללימודי ביטחון בבית-הספר לממשל. במקביל הצטרף לוועדות שונות במוסדות אקדמיים נוספים, בהם הטכניון, ובגופים לאומיים שונים. היה חבר בוועדת המחקר והפיתוח של חברת טבע תעשיות פרמצבטיות, והקים חברת ייעוץ ביטחוני בשם Ray-Top.