X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התנועה לאיכות השלטון דורשת מהשופט (בדימ.) אליהו וינוגרד כי הדוח הסופי של ועדת וינוגרד יכלול גם המלצות ומסקנות אישיות
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

במכתבה ליו"ר הוועדה לבדיקת כשלי מלחמת לבנון השניה, השופט (בדימ.) וינוגרד מציינת התנועה (יום ג', 9.10.07) כי פירסום הדוח הסופי ללא מסקנות והמלצות אישיות נגד המעורבים במלחמה יפגע קשות באמון הציבור בהליך בדיקת הכשלים.
"אם יש אמת בפרסום זה, סבורה התנועה כי החלטת הוועדה שלא לפרסם מסקנות אישיות הנה בלתי סבירה באופן קיצוני, חורגת מהמנדט והסמכות אשר נתנו לה, פוגעת פגיעה קשה באמון הציבור, ולפיכך ראוי היה כי הוועדה תחזור בה מעמדה זו", כתבו אנשי התנועה לוינוגרד.
לדבריהם, ראשית, הסקת מסקנות אישית וגזירת המלצות אישיות, הן ליבתו של עיקרון האחריות האישית ולפיכך, התעלמות מהיבט האחריות האישית במסגרת הליך מנהלי כלשהו, קל וחומר במסגרת הליך מנהלי מעין שיפוטי - הנו מהלך בלתי סביר באופן קיצוני ודינו להתבטל.
עוד הוסיפו כי החלטה שלא לפרסם מסקנות אישיות הנה החלטה שאינה בסמכות הוועדה לקבל, וחורגת מכתב המינוי אשר ניתן לה על-ידי הממשלה, אשר בו הוסמכה הוועדה לברר את "ההערכות וההתנהלות של הדרג המדיני ומערכת הביטחון במכלול ההיבטים של המערכה בצפון". "כך קבעה הממשלה ולזה התכוונה - הוועדה הוסמכה לחקור את הכל ולקבוע ממצאים ומסקנות ביחס להכל - כולל המלצות אישיות", הדגישו, "מכאן שהחלטת הוועדה שלא לכלול מסקנות אישיות הנה החלטה החורגת מסמכותה ומכתב המינוי אשר ניתן לה על-ידי הממשלה".
התנועה לאיכות השלטון ציינה גם כי סמכותה הרחבה והכוללת של ועדת וינוגרד, היה אף אחד הנימוקים המרכזיים שהושמעו על-מנת להרגיע את הציבור ולשכך את התסכול, הכעס והאכזבה האדירים שחש לאחר מלחמת לבנון השנייה, ובפרט נוכח החלטת הממשלה שלא להקים וועדת חקירה ממלכתית כדי לבחון את היבטיה. "כעת, אם תעמוד הוועדה על החלטתה שלא לפרסם המלצות אישיות, יהיה בזה משום סטירת לחי מצלצלת לציבור שלם שהאמין, שאכן וועדת וינוגרד עושה מלאכתה נאמנה, וכי בזכות המלצותיה יופקו הלקחים הנדרשים, הן ברמה המערכתית והן ברמה האישית".
"הגם שאין להקל ראש כלל בהמלצות המערכתיות, הימנעות מפרסום מסקנות אישיות ייתפס בעיני רבים כפעולת התחמקות ההופכת את עבודתה של הוועדה לפלסטר. במצב דברים זה, פרסום הדוח הסופי, ללא מסקנות אישיות יהיה מעשה הגובל ברשלנות ביחס למה שוועדה סבירה אמורה היתה לעשות ובכלל כך וועדת וינוגרד. לאור כל זאת ובהנחה שאכן נכונה הטענה, מבקשת התנועה לאיכות השלטון מהשופט ((בדימ.)) וינוגרד כי יחזור בה הוועדה מהחלטתה האמורה ותכלול במסגרת הדוח הסופי כל המלצה ומסקנה אשר תמצא לנכון ובכלל כך מסקנות אישיות", לשון המכתב לוינוגרד.
"ההורים השכולים והפצועים ממתינים להודעת הוועדה"
גם ח"כ זהבה גלאון שיגרה מכתב ליו"ר הוועדה בבקשה בבקשה לבדוק האם נכונים הפרסומים בכלי התקשרות שהוועדה בראשותך קיבלה החלטה לפרסם דוח סופי ללא המלצות אישיות.
"גם אם הדוח הסופי יהיה חמור ותהיה בו ביקורת נוקבת וחריפה כמו בדוח הביניים על תהליכי קבלת ההחלטות של הדרג המדיני שהובילו, בין היתר, למבצע האחרון במלחמה, בו נהרגו 33 חיילים, וגם אם תהינה בו אמירות קשות כלפי האחראים, עדיין ללא מסקנות אופרטיביות כלפי מי שאחראי לכישלון - הביקורת הזו הופכת להיות חשובה, אך בוודאי שאינה מספקת", כתבה גלאון לוינוגרד, "גם אם הממצאים יהיו מזעזעים והמסקנות שליליות רק להמלצות אישיות יש תוקף מעשי של צו גירוש. אומנם מסקנות אישיות אינן חזות הכול אך לטעמי הן תנאי הכרחי . ללא מסקנות אישיות לא נוכל למנוע ממי שאחראי לכישלונות להמשיך ולחולל אסונות בעתיד".
לטענתה, ההורים השכולים, הפצועים המצולקים בגופם ובנפשם, מיליון האזרחים שישבו במקלטים בעורף, והציבור בישראל מצפים להודעה רשמית של הוועדה בראשות וינוגרד שתזים את הפרסומים בכלי התקשורת ותודיע שהיא אכן מתכוונת להמליץ המלצות אישיות בדוח הסופי.

תאריך:  09/10/2007   |   עודכן:  09/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"על וינוגרד לחזור מההחלטה שלא לפרסם מסקנות"
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
עזרתכם מבוקשת
יוסי אגמון  |  9/10/07 15:56
 
- משפט ציבורי, רעיון מצויין ל"ת
א מ רול  |  9/10/07 19:11
2
לדעתי אולמרט המושחת ירד בהפיכה ל"ת
חץ  |  9/10/07 18:02
3
אני חושב שחברי הכנסת של הימין
הצופה  |  9/10/07 20:03
4
דרישה אלמנטרית ונכונה
ל רפי  |  9/10/07 20:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
ביה"מ גזר מאסר עולם על שומר שרצח את חברו לעבודה    השופטים הורו לרוצח לפצות את משפחת הנרצח ביותר מ-600 אלף שקלים
דרור מרום
חברת SafeBoot מתמקדת בשוק הארגוני ומציעה מערכת ניהול מרכזית ואת היכולת להשתלב עם מערכות הקיימות בארגון לתמוך במגוון רחב של פלטפורמות ובשפות שונות
דרור מרום
ההפגנה בתמיכת ההסתדרות נועדה למחות על סרוב ההנהלה לאפשר להסתדרות להקים ועד עובדים    ההפגנה עלולה לגרום לשיבושי תנועה בטיילת תל אביב
משה ריינפלד
ביצע את מעשיו פעמים רבות    בית המשפט המחוזי בנצרת חייב את האח לפצות את אחותו ב-25 אלף שקל
אלעזר לוין
תשקיע עם שותף 370 מיליון שקל בבנייני משרדים ואולמי יצור בגרמניה    מממנים את העסקה בהלוואות בריבית הגבוהה מהתשואה    ההנהלה: אנחנו צופים גם רווחי הון, אך בעסקה יש סיכון מסוים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il