X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
קלטת שמסרה חברת מודיעין פרטית לממשל בתנאי שתישמר בסוד, פורסמה בעולם בתוך שעות ואמצעי הציתות המשוכללים של החברה איבדו כל ערך
▪  ▪  ▪
הציתות הודלף תוך שעות. בן לאדן

הבית הלבן אומר כי הוא מודאג מהדלפת חומר ציתות לקווי תקשורת של ראשי אל-קאעידה, שביצעה חברת מודיעין אמריקנית פרטית. מנהלת החברה, ריטה כץ, אמרה (יום ד' 10.10.07) לכתב רדיו "קול אמריקה" כי פרסום החומר הוריד לטמיון פירותיו של מעקב ממושך.
החברה הפרטית "סייט אינטליג'נס גרופ" דיווחה בחודש שעבר לבית הלבן כי השיגה קלטת חדשה של אוסמה בן-לאדן. החברה מסרה את הקלטת לפקידים אמריקנים בתנאי מפורש שלא יגלו את דבר קיומה עד שאל-קאעידה יפרסם אותה בעצמו, כדי שלא ייפגעו הדרכים הסודיות שבאמצעותן השיגה החברה את הקלטת.
אבל בתוך שעות מעטות שודרה הקלטת בכל העולם, והרסה טכניקות שלדברי כץ פותחו בעמל רב במשך שנים רבות וכעת איבדו את ערכן.
הבית הלבן רומז: המודיעין הלאומי הדליף
פקידים בבית הלבן הנוהגים להתהדר בדיסקרטיות הרבה שלהם הזדרזו להבטיח כי הם אינם המקור להדלפה. דוברת הבית הלבן, דנה פרינו, אמרה כי "פנייתה של חברת המודיעין זכתה להתייחסות מיידית של המרכז הלאומי נגד טרור, הכפוף למנהל המודיעין הלאומי".
בתשובה לשאלה אם היא רומזת לכך שההדלפה באה מכיוון המודיעין האמריקני, ולא מהבית הלבן, אמרה פרינו כי היא פשוט מתארת מה התרחש ברגע שהבית הלבן קיבל את הצעת סייט. לדבריה, כל שאלה נוספת על מה שהיא מכנה "בעיית התהליך" יש להפנות לאנשי המודיעין האמריקני. פרינו אמרה כי ממשל בוש מודאג מההדלפה, הן משום שהיא תקשה בעתיד עוד יותר על השגת מידע והן משום שהיא עלולה לרפות את ידיהם של אזרחים מלשתף את ממשלתם במידע אם אינם מאמינים שהוא יישאר חסוי.
"הדלפת המידע מדאיגה"
"אם אמריקנים באים אלינו ומספקים לנו מידע, בין שאלה אזרחים פרטיים ובין שאלה חברות פרטיות, או כל אחד באמריקה שיכול לספק מידע לממשל, אנחנו דואגים במלוא הרצינות שהם ירגישו בנוח כשהם נותנים את המידע, שמקורותיהם יהיו מוגנים ושנפעל בעניין זה אם יהיה צורך", אמרה פרינו. "אנחנו מעריכים מה שהם עושים. הדלפת המידע מדאיגה אותנו מאוד".
אל-קאעידה - הסכנה החמורה ביותר
חברת סייט היא אחת מחברות מודיעין רבות בארה"ב שיש להן מגוון רחב של לקוחות מכלי התקשורת ועד לסוכנויות מודיעין וביטחון בארה"ב ובמדינות אחרות. רבות מהסוכנויות הללו מתמקדות באל-קאעידה. על-פי האסטרטגיה הביטחונית הלאומית המעודכנת של ממשל בוש, ימשיך ארגון אל-קאעידה לשפר את יכולתו לתקוף את אמריקה באמצעות פיתוח שיתוף פעולה עם ארגוני טרור מקומיים. אסטרטגיה מתוקנת זו קובעת כי אל-קאעידה הוא הסכנה החמורה ביותר לארה"ב וכי יגביר את מאמציו לשלוח את אנשיו לארה"ב לבצע בה מעשי טרור.

תאריך:  10/10/2007   |   עודכן:  10/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ממשל ארה"ב מודאג מהדלפת ציתות לבן-לאדן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעל ולצר
העורך שילה דה-בר הנחה כך את העורכים והכתבים    במקרים מיוחדים תממן המערכת את הנסיעה
מחלקה ראשונה
משרד החינוך מפרסם רשימת שמות חטיבות הביניים שבהן 50% ומעלה מהמורים משתייכים להסתדרות המורים    בחטיבות אלו יתקיימו הלימודים כסדרם    המידע באחריות משרד החינוך
שי אלון
ווצלאר בה משחק הישראלי הבינלאומי סיימה בשיוויון 23:23 את משחקה החשוב מול גרוסוולשדט    בשישי מצפה לסמולר משחק מול אחת מאריות הכדוריד האירופי
מערכת ONE
כך טוען אנדי מארי, המחבט מס' 1 של בריטניה בראיון לרשת ה-BBC: "שחקן יכול להתאמץ במשך משחק שלם ובסיומו לבצע טעות כפולה וזהו - הסיפור נגמר"
רונן ליבוביץ
ח"כ עתניאל שנלר מציע בהצעת חוק מהפכנית להנהיג ועדה מורכבת מרופאים, רבנים ומשפטנים שתנפק לרופאים את האפשרות לקבוע מוות    כך למשפחות תהיה האפשרות לתרום את איברי הנפטר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il