X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רענן לוריא מגדולי הקריקטוריסטים מבקש מבית המשפט למנוע ממנכ"ל הוצאת משכל דב אייכנוולד להפיץ את ספרו בתביעה: אני קורבן לסחטנות
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

הקריקטוריסט הנודע רענן לוריא הגיש (יום ד', 10.10.07) בקשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, למנוע את המשך הפצת ספרו בידי מנכ"ל הוצאת משכל דב אייכנוולד. מדובר בספר "מסכת הקריקטוריסט" המבוסס על חייו של לוריא, שמשכל מיסודם של ידיעות אחרונות וספרי חמד, התחייבה להפיץ. בתביעה, מאשים לוריא את אייכנוולד ב"מחדלי הפצה" כתוצאה מרצון "לסחוט" ממנו כספים נוספים.
ב"המרצת הפתיחה" שהגישו באי-כוחו של לוריא, עוה"ד ארנן ואהוד גבריאלי ממשרד זליגסון גבריאלי ושות', נטען כי אייכנוולד הפר לכאורה את הסכם ההפצה בינו לבין לוריא ומטרת ההמרצה היא לבקש הכרזה על הפרת הסכם ומניעת המשך ההפצה.
בכתב התביעה טוען לוריא כי אייכנוולד פנה אליו מיוזמתו והציע לו לפרסם ולהפיץ את ספרו. לוריא טוען כי ב"שלוש פגישות שנערכו בינו לבין אייכנוולד בניו-יורק עובר לחתימת ההסכם, התגאה אייכנוולד שהוא הקובע היחיד במשכל, 'בכוחו לרומם סופר או להשפיל אותו'".
לטענתו אייכנוולד, אמר לו כי אל לו "להתרגש מעורכים, מדפיסים, וגרפיקאים שייתקל בהם במשכל משום שכולם 'סתם ממלאים הוראות' של אייכנוולד". הוא אף הבטיח ללוריא שהספר "יהווה הצלחה כבירה בגלל מעורבותו האישית ובגלל ידע המכירה הרב שלו, המתמחה בשיטות בלתי שגרתיות...וכי לוריא 'בידיים טובות' והם 'יסתדרו אחד עם השני היטב משום שמי כמוהו יודע עד כמה חשובה ללוריא הצלחת הספר בארץ'".
חרף ההבטחות הגדולות נכשל הספר כישלון חרוץ, טוען לוריא, וזאת בשל "מחדלים מתוכננים של ההוצאה". לטענתו, "אייכנוולד לא פירסם כל מודעה על הספר, לא בעיתונות, לא ברדיו ולא בטלוויזיה (חוץ מ-2 מודעות קטנות) ולא השתמש בשום מקדם מכירות כפי שהבטיח".
יתרה מכך "אייכנוולד שכנע את לוריא לפרסם על חשבונו מודעת פרסום של עמוד שלם בידיעות 'בהנחה גדולה'. גם אז, אייכנוולד לא טרח להעביר עותקים מספריו לחנויות הספרים לקראת פרסום המודעה, ואף הפריע לקידום המכירה".
בא כוחו של לוריא טוען עוד כי אותו ספר ממש שהופץ במקביל גם בארה"ב וקנדה, ללא מעורבותו של אייכנוולד, זכה להצלחה מסחררת בהשוואה לרבי מכר אחרים בעברית. לטענת לוריא הסיבה לכל "המחדלים האלו" טמונה בסירובו להצעת אייכנוולד לשלם 22 אלף דולר תמורת הוצאה לאור של ספר קריקטורות של לוריא, שלוריא כלל לא תיכנן להוציא.
כאמור לוריא מבקש מבית המשפט לקבוע כי אייכנוולד הפר לכאורה את תנאי ההסכם וגרם לו בכך נזקים גדולים. כמו כן להורות על "השבת זכויותיו בספר ולהורות להוצאת משכל לחדול מכל פעולה בנוגע לספר".

בית המשפט המחוזי בתל אביב 1106/07
תאריך:  10/10/2007   |   עודכן:  10/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקריקטוריסט רענן לוריא: לעצור את הפצת ספרי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
נזקים גדולים יוק! קטן עליו
wREm ,23465 ,  |  10/10/07 22:40
2
לוריא קליבר בקנה מידה עולמי.
איש צדק  |  11/10/07 12:29
3
כל הכבוד ללוריא שנלחם
אורנית שחר  |  11/10/07 12:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
המכירות גדלו פי שישה לעומת 2005    כל המכירות - ללא מכרז    הקונים שילמו רק 37% משווי הקרקע - 2,600 דולר בממוצע לדירה
רונן ליבוביץ
חברי הכנסת התומכים בחשב הכללי באוצר, ירון זליכה, הביעו שביעות רצון בעקבות צו ההגנה הזמני שימנע את פיטורי זליכה    ח"כ אלדד: "בטוח שממשלת ישראל לא תעלה על דעתה להפר את החוק ולא תנסה להמשיך בתוכניתה להדיח את זליכה"
יפעת גדות
מחקר חדש: דם מאוחסן אינו מעביר באופן תקין חמצן לרקמות
הילה רפופורט
על מקבלי העיטורים נמנה גם הקצין הגרמני שסייע בהצלת הפסנתרן היהודי ולדיסלב שפילמן, שעל סיפור חייו מבוסס הסרט "הפסנתרן", סרטו עטור הפרסים של הבמאי רומן פולנסקי
הילה רפופורט
אזרח יפני בן 23 התקשר לשגרירות יפן בטהרן והודיע כי נחטף ע"י קבוצה חמושה במהלך טיול בדרום-מזרח אירן    שר החוץ היפני ביקש את עזרת משרד החוץ האירני בפתרון המשבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il