X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביהמ"ש המחוזי בחיפה הרשיע את אסף בן דוד בקשירת קשר לסיוע למחבל ג'יהאד בן דוד במקור: חוסאם סואפטמה ומחבל הג'יהאד היה אחיו
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

בית המשפט המחוזי בחיפה פרסם (יום ד', 10.10.07) את דבר הרשעתו של תושב חיפה אסף בן דוד בקשירת קשר לסייע לג'יהאד ובמגע עם סוכן חוץ. בן דוד הורשע בגין הסכמתו לרכוש עבור מחבל ג'יהאד עימו היה בקשר, כמות גדולה של חומצה חנקתית המשמשת מרכיב בהכנת חומרי נפץ. כמו כן עמד עימו בקשר באמצעות ערוץ תקשורת סודי.
לכאורה, מדובר בחשיפת חוליית ג'יהאד, אלא שאסף בן דוד במקור הוא חוסאם סואפטמה מטובאס ואחיו סאלח סואפטמה היה מחבל ג'יהאד מבוקש שנהרג בדצמבר 2006 בחילופי אש עם צה"ל.
מדובר בתיק שהוא "מעין מיקרו-קוסמוס של הטרגדיה ישראלית פלשתינית", כתב השופט יצחק עמית. לדבריו, חוסאם סואפטמה יליד 1968 מהכפר טובאס שבשומרון בן למשפחה של שישה בנים וחמש בנות. עבר להתגורר בישראל בתחילת שנות התשעים. הוא התגייר ונשא לאשה יהודיה אזרחית ישראלית. מנישואין אלו נולדו ארבעה ילדים ולאשתו שלושה ילדים מנישואיה הקודמים, שהצעיר בהם משרת היום בצה"ל. "חוסאם שינה את שמו לאסף בן דוד, ובשנת 1996 קיבל אזרחות ישראלית. מאז מתגורר בחיפה ועד למעצרו עבד כעובד קבלן בבתי הזיקוק".
בעקבות מותו של אחיו, החליט חוסאם סואפטמה לשוב ולהתאסלם וזאת בבית הדין השרעי בחיפה. הוא טען כי עשה זאת כיון שבקרב אנשיו מתייחסים אליו כאל יהודי "בעוד שבישראל מתייחסים אליו כאל מוסלמי".
סואפטמה נעצר והואשם כאמור בקשירת קשר לסייע למחבל ג'יהאד, אחיו, ובקשר עימו. בהרשעה כתבו השופטים, אילן שיף, יצחק עמית וחני הורוביץ כי "בבסיס הקשר בין חוסאם לאחיו סאלח, עמדה הסכמה כי חוסאם יסייע לסלאח. "המניע להסכמה זו אם ביקש הנאשם לפגוע בבטחון המדינה או שמא ביקש לרצות את אחיו להתקרב אליו, אינו מעלה או מוריד לצורך הרשעה בעבירת הקשר". הם הוסיפו כי "הקשר בינו לבין אחיו לא היה קשר תמים אלא קשר שבבסיסו הסכמה לפעול לבקשתו של אחיו באופן שיש בו כדי להביא לפגיעה בבטחון המדינה".
הם דחו את טענתו של סואפטמה כי בשל "קשר הדם" בינו לבין סאלח אחיו "מבחינה מוסרית ערכית לא ניתן היה לצפות ממנו שיסגיר את אחיו, גם לא על מזבח בטחון המדינה". לא מדובר "בהתנגשות בין חוק וקרבת משפחה", כתבו השופטים,"סואפטמה לא נדרש לא על-ידי המחוקק ולא בעת תחקורו בשב"כ לאחר חזרתו בית הוריו, להסגיר את אחיו. המחוקק היה ער לקושי הנדרש מאדם להסגיר את קרוב משפחתו ולכן נקבע סייג בחוק העונשין לגבי עבירת החיפוי. 'הוראות סעיף זה לא יחול על בן זוג, הורה, צאצא, אח או אחות של אדם שזמם או עבר עבירה'. בכך הכיר המחוקק בנטיה הטבעית של אדם שלא לפעול נגד קרובו, והכיר בערך התא המשפחתי, גם על חשבון הערך המוגן של בטחון המדינה".
אלא, ש"אין המדובר בעבירת החיפוי אלא בעבירת הקשר, בנכונותו של חוסאם לשתף פעולה עם אחיו. לגבי עבירה זו גם קרבת דם מדרגה ראשונה אינה יכולה להצדיק, גם לא מהצד המוסרי ערכי, כטענת חוסאם, את ההסכמה לסייע לאחיו בפעולותיו נגד המדינה".
בסיכום הדברים כתבה השופטת הורוביץ כי חוסאם ואחיו סאלח "חברו למטרה משותפת לפעול יחד לסייע לאויב. בין השאר אספקת חומר מסוכן לאוייב. בכך התמלאו רכיבי עבירת הקשר שיוחסה לחוסאם".

בית משפט המחוזי בחיפה פח 004004/07
תאריך:  11/10/2007   |   עודכן:  11/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תושב חיפה שהתגייר הורשע בסיוע לג'יהאד
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
זאת הסיבה שהרבנות מקשה על גיור
נ.פ.  |  11/10/07 08:40
2
אשמתה של האשה!
בוזי  |  11/10/07 14:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בשל עבודות לא יהיו רכבות לעכו ולנהריה ולא יצאו מהן רכבות, החל מהלילה שבין חמישי לשישי
עידן יוסף
בין הייקים המפורסמים שיחגגו: חיים יבין, חנה מרון, שלמה גרוניך, רוביק רוזנטל וגיורא עופר
עידן יוסף
ועדת החוץ של הקונגרס קיבלה ההחלטה בניגוד לדעתו של הנשיא בוש    נשיא טורקיה: החלטה בלתי מתקבלת על הדעת    בישראל עדיין חוששים מטורקיה
איציק וולף
בנק דיסקונט מודיע כי הוא מנתק את קשריו עם הבנקים ברצועת עזה    מצטרף לבנק הפועלים שעשה זאת לפני כשבוע    כל זאת בעקבות הגדרת שלטון חמאס בעזה כיישות עויינת
איציק וולף
החוקרים הציגו בפני אומרט את השאלות המרכזיות על יחסיו עם פרנק לואי ודניאל אברמס    בסופה לא נקבע מועד לחקירה נוספת    השלב הבא: צוות החקירה יתכנס לצורך בדיקת הראיות וגיבוש עמדת המשטרה טרם העברת התיק לפרקליטות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il