X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בסיכום השנה צפוי פריון העבודה בתעשיה לרדת ב-0.4% התעשיינים טוענים כי המצב צריך להדליק נורה אדומה לגבי קצב הצמיחה העתידי וקוראים לממשלה לאמץ שורה של פעולות שיאיצו את צמיחת התעשיה
▪  ▪  ▪
ברוש: נורה אדומה וסימני שאלה לגבי הצמיחה העתידית

לראשונה מזה 25 שנה, צפויה בשנת 2007 ירידה בפריון בתעשיה -בשיעור של 0.4%. הנתון עולה מניתוח חודשי של מצב התעשיה שערך אגף הכלכלה בהתאחדות התעשיינים. נשיא ההתאחדות, שרגא ברוש, גורס כי מגמה זו מדליקה "נורה אדומה" ומציבה סימני שאלה רבים לגבי קצב הצמיחה העתידי של התעשיה.
נסיגה בפריון העבודה בתעשיה היא מצב נדיר ביותר. הפעם האחרונה שחלה נסיגה בפריון העבודה בתעשיה היתה בשנת 1982 (ירידה של 0.5%), מאז גדל פריון העבודה ברצף מדי שנה, למעט הקיפאון בפריון ששרר ב-2001, עת נכנסה התעשיה למשבר עמוק שהושפע, בין היתר, מהמשבר בענף ההיי-טק.
ברוש קורא לממשלה לבצע שורה של פעולות שיאיצו את צמיחת התעשיה בשנים הקרובות. בין הצעדים - האצת הפחתת מס החברות; הארכת תוקף מסלול המענקים בחוק לעידוד השקעות הון ל-2008; הגדלת תקציב המדען הראשי וביצוע שורה של פעילויות לקידום הייצוא הישראלי.
ברוש מציין, כי מתחילת השנה, קצב קליטת העובדים בתעשיה מהיר יותר מקצב צמיחת התעשיה, דבר שהביא לירידה בפריון העבודה בתעשיה. מצב זה יכול לרמז מחד על כך שההאטה בקצב צמיחת התעשיה היא זמנית בלבד והתעשיינים ממשיכים לקלוט עובדים על בסיס צבר הזמנות עתידי, או מאידך - שהתעשיה נכנסת לתקופת האטה ממושכת ותגובת התעשיינים למצב טרם באה לידי ביטוי בשוק העבודה.
מהניתוח החודשי של התאחדות התעשיינים מתברר, כי בחודשים אפריל-יולי 2007 נמשך הגידול במצבת העובדים בתעשיה. נקלטו כ-4,000 עובדים (גידול של 1.1%), זאת בהמשך לגידול מהיר של כ-1.4% בממוצע לרבעון בשני הרבעונים שקדמו. יצוין כי עם זאת, ניתן להבחין כי מסתמנת האטה קלה בקצב קליטת העובדים בתעשיה.
מהניתוח מתברר, כי כ-36% מהעובדים (כ-1,430 איש) נקלטו בענפי הטכנולוגיה העילית (רכיבים אלקטרוניים, ציוד לבקרה ופיקוח וציוד רפואי ומדעי, ציוד תקשורת אלקטרוני וכלי הובלה). מדובר בגידול של 1.6% במצבת העובדים.
30% נוספים (כ-1,200 עובדים) נקלטו בענפי הטכנולוגיה המעורבת-מסורתית, (כרייה וחציבה, מינרלים אל מתכתיים, מוצרי גומי ופלסטיק מתכת בסיסית ומוצרי מתכת). מדובר בגידול של 1.5% במצבת העובדים.
כ-20% מהמועסקים החדשים בתעשיה (כ-820 איש) נקלטו בחודשים אפריל-יולי 2007 בענפי הטכנולוגיה המסורתית, (מזון משקאות וטבק, טקסטיל והלבשה, עור והנעלה, נייר ומוצריו, דפוס והוצאה לאור, עץ ורהיטים). מדובר בגידול של 0.7% במספר המועסקים.
בחודשים אפריל-יולי 2007 חלה צמיחה מחודשת בייצור התעשייתי - תפוקת התעשיה עלתה בשיעור מתון של 0.7%, לאחר נסיגה בשיעור דומה ברבע הראשון של השנה. כך, למרות הצמיחה המחודשת נותרת תפוקת התעשיה בחודשים הנסקרים ברמה הדומה לזו ששררה ברבע האחרון אשתקד.
מהניתוח עולה, כי צמיחת התעשיה נגזרה כולה מענפי הטכנולוגיות המעורבות - עיקר הצמיחה נגזרה מהאצה בקצב גידול תפוקת ענפי הטכנולוגיה המעורבת עילית שרשמו עלייה של 4% לאחר גידול של 1% ברבע הראשון של השנה, בעוד יתר הגידול נגזר מצמיחתם המחודשת של ענפי הטכנולוגיה המעורבת מסורתית שרשמו גידול של כ-1% לאחר נסיגה קלה ביותר ברבע הראשון של השנה.

תאריך:  11/10/2007   |   עודכן:  11/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לראשונה מזה 25 שנה: ירידה בפריון בתעשיה ב-2007
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כשיש חרדים מתנחבלים ורבנים לא
צריך תעשיה הכל...  |  11/10/07 15:32
2
תעשית חלם
א ר  |  13/10/07 18:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הנאצות הושמעו על-רקע סגירת ערוצי רדיו חרדיים    לאחרונה זכה אטיאס לגיבוי ישיר מהרב עובדיה יוסף
משה ריינפלד
הקף הקמפיין 400,000 שקל    ישותפו בו מנהלי חברות שיעידו על החיסכון והייעול שהביאה הווירטואליזציה למערך המחשוב שלהן
רותי אברהם
באי-כוחו של קצב בתשובה משלימה לבג"צ: טיוטת האישום נגדו מבוססת על "רחשי ההמון" ולא על ראיות    הדלפות ופרסומים יצרו ציפיה לקתרזיס
עידן יוסף
משרד התקשורת הורה לחברה לבטל שירות הפצת הודעות שניתן ללקוחות עסקיים ללא עלות בניגוד לזיכיונה    חברה מתחרה טענה כי בזק מנצלת את כוחה כמונופול
הדר פרבר
דוח חדש מעריך כי המפלגה הקומוניסטית השלטת ככל הנראה לא תבצע רפורמות פוליטיות הדרושות כדי להילחם באותה שחיתות, כתוצאה מחשש להפסיד את אחיזתה בשלטון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il