X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אסד אמר כי ארצו לא תשתתף בוועידה אשר נידונה לדבריו לכישלון, כי "ישראל אינה רוצה שלום" ראש הליגה הערבית: "ישראל רוצה צילום לחיצות ידיים מתוקשר"
▪  ▪  ▪
בשאר אסד [צילום: AP]

נשיא סוריה, בשאר אסד, אמר בראיון שפורסם היום (11.10.07) כי לפסגה הבינלאומית לשלום אין שום סיכוי להצליח. דבריו באים על-רקע ספק מצד כמה מדינות ערביות נוספות בנוכחותן בפסגה. כך ירדן, מצרים וסעודיה טרם הודיעו האם יקחו חלק ביוזמה האמריקנית.
ראש הליגה הערבית, עמרו מוסא, צופה כי הוועידה נידונה לכישלון, ואמר כי ארצות הברית מקווה רק להזדמנות למפגש ישראלי-סורי תקשורתי, יותר מאשר להתקדמות ממשית.
בראיון לשני עיתונים טוניסאים, אמר אסד כי "סוריה עדיין לא קיבלה הזמנה לוועידה, וגם אם תקבל, לא תיקח חלק בוועידה שחסרה הזדמנות להצלחה".
ממשל בוש אמר כי יזמין את סוריה לוועידה, אך אסד אמר מוקדם יותר כי מדינתו לא תשתתף בה אם לא תעסוק הוועידה בנושא הכיבוש הישראלי של רמת הגולן ב-1967. בראיון היום, אמר אסד כי הוועידה צריכה להיות רצינית ועם מטרות ברורות ו"צריכה לכלול את כל נתיבי השלום כולל רמת הגולן".
"הנתיב הסורי חשוב ונושא הגולן הוא מספר אחת", אמר אסד בראיונות שונים.
ארצות הברית עדיין לא פרסמה את נושאי הוועידה שצפויים לעמוד על הפרק, כך גם את רשימת המוזמנים והמקום בו תיערך הוועידה, אך ככל הנראה מדובר במרילנד.
בריאד הסעודית קרא מזכ"ל ארגון מדינות המפרץ הערביות, עבדול רחמן אל-עטייה ל"פעולה ערבית-פלשתינית משותפת שתקבע את התנאים להצלחה הוועידה" והיבע ספק בהצלחתה של הוועידה המתוכננת "כי ישראל אינה רוצה שלום".
מוסה הזהיר על כשלון הוועידה במהלך הפורום הכלכלי הבינלאומי אתמול בלילה בקהיר. "כל מה שהם (האמריקנים) רוצים... הוא שסעוד אל-פייסל (שר החוץ הסעודי, ה.פ.) ילחץ ידיים עם שרת החוץ הישראלית, ציפי לבני, שהשניים יצטלמו. זו בדיחה, זה לא רציני", אמר. "הנסיך סעוד אל-פייסל לא יעשה זאת... זה הוחלט", הוסיף.
בראיון, אסד הכיר בכך שהיחסים עם סעודיה ומצרים "אינם כפי שהם צריכים להיות", אך אמר כי מדינתו פתוחה לכל יוזמה כדי לשפר את הקשרים.
היחסים בין דמשק וסעודיה, מצרים וירדן הצטננו, גם בגלל הקידום של סוריה לכאורה את האינטרסים האירנים בעולם הערבי. הוא הזהיר נגד כל פעולה צבאית אמריקנית נגד אירן, ואמר כי פעולה כזו תהיה "טפשית ומזיקה לאזור ולעולם".
אסד אישר גם כי טורקיה מנסה לתווך בין מדינתו וישראל. "אמרנו להם (לטורקים) כי העמדה שלנו כלפי השלום אינה משתנה... כל מה שאנחנו רוצים זה הצהרה ברורה של גורמים ישראלים על רצונם לשלום והחזרת האדמה (הכבושה) לסוריה", אמר. "אנחנו גם רוצים ערבויות לכך שכל הטריטוריה תוחזר", הוסיף.
עוד אמר אסד בראיון, כשהוא מתייחס לתקיפה האווירית הישראלית בארצו, כי שתיקתה של ישראל "משקפת את כשלון המודיעין הישראלי או האמריקני". "הם מנסים לכסות על כשלונם על-ידי מסתוריות...", הוסיף.

תאריך:  11/10/2007   |   עודכן:  11/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סוריה: עתיד הפסגה להיכשל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ה"שלום" המפוקפק של הערבים...
הרשלה  |  11/10/07 15:54
2
הלוואי! תסריט טוב מדי שיתגשם. ל"ת
צפנת פענח, סדום  |  11/10/07 20:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
התפרסמה עם הוצאה לאור של ספרה "העשב פוזם" (The Grass is Singing)
דרור מרום
התנועה מכחישה כי חברת מנורה-מבטחים נבחרה לנהל את ניהול הכספים הפנסיוניים בחשבונות הנאמנות שפתחו הקיבוצים - ובהם התמורות ממכירת מניות תנובה    להערכת כלכלני התנועה הקיבוצית, הקף מימוש מניות הקיבוצים בתנובה יסתכם ב-1.5 מיליארד שקל - ו-60% מהסכום יופקד בקרנות החברים
דרור מרום
ועידת ארגון מגדלי הפירות קיבלה החלטה הקוראת לאיחוד כל מגדלי הפירות תחת קורת גג אחת    כיום, פועלים במסגרות נפרדות ארגון מגדלי הבננות, מגדלי הפירות בהתאחדות האיכרים ומגדלי ההדרים
דרור מרום
בסיכום השנה צפוי פריון העבודה בתעשיה לרדת ב-0.4%    התעשיינים טוענים כי המצב צריך להדליק נורה אדומה לגבי קצב הצמיחה העתידי וקוראים לממשלה לאמץ שורה של פעולות שיאיצו את צמיחת התעשיה
עידן יוסף
הנאצות הושמעו על-רקע סגירת ערוצי רדיו חרדיים    לאחרונה זכה אטיאס לגיבוי ישיר מהרב עובדיה יוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il