X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מועצת יש"ע שלחה מכתב חריף לשר הביטחון, אהוד ברק, ובו ציינו ראשי המועצה כי הם אינם רואים טעם בהמשך ההידברות על המאחזים בשעה שברק מקפיא את הבנייה בגושי ההתיישבות המוסכמים על כל הצדדים "לא נקבל סוג כזה של משא-ומתן תוך שימוש באמצעי סחיטה", כתבו
▪  ▪  ▪
ברק הקפיא את הבניה בכל ההתנחלויות [צילום: AP]

מועצת יש"ע שלחה (יום ה', 11.10.07) מכתב חריף לשר הביטחון, אהוד ברק, ובו ציינה כי בהחלטתו להקפיא את אישורי הבנייה בכל יהודה ושומרון הוא "שבר את הכלים" והותיר את המשא-ומתן בעניין המאחזים חסר כל טעם.
לדבריהם, מועצת יש"ע אינה רואה טעם בהמשך ההידברות בנושא המאחזים, זאת בעקבות השימוש בהקפאת אישורי בנייה בכל רחבי יו"ש - גם בתחומי גושי ההתיישבות וגם במקומות להם ניתנו אישורים בעבר - כאמצעי לחץ וסחיטה מול ראשי מועצת יש"ע בסוגיית המאחזים.
"אין אנו מוכנים בשום אופן לקבל סוג כזה של ניהול משא-ומתן, העושה שימוש באמצעי סחיטה. לצערנו אנו נתקלים מצדך בכוחנות, במקום אומץ לקבל החלטות. אשר על כן, אין אנו רואים טעם בהמשך ההידברות תחת ההקפאה הנוכחית. אנו מקווים שתנקוט בצעדים הדרושים שיאפשרו להחזיר את ההידברות למסלולם, ותמנע בכך קרע מיותר", כתבו לברק יו"ר מועצת יש"ע דני דיין ומזכ"ל תנועת ההתיישבות אמנה, זאב חבר (זמביש).
מוקדם יותר פורסם כי שר הביטחון הורה להקפיא את הבנייה בגושי ההתיישבות הגדולים ביהודה ובשומרון: בגוש עציון, באריאל ובמעלה-אדומים, אף על-פי שאלה נחשבים בקרב ררוב הציבור הישראלי כאזורים הנמצאים בקונצנזוס אשר שיש להשאיר בריבונות ישראל גם בהסדר קבע עתידי עם הפלשתינים.
ח"כ פרוש: ברק מעוניין להפוך המתיישבים לעבריינים
ח"כ מאיר פרוש מיהדות התורה משתמש גם הוא בלשון חריפה ביחס להחלטת שר הביטחון ואומר כי מדובר בצעד שנועד להפוך את המתיישבים לעבריינים פוטנצייאלים שדינם מאסר.
"החלטת שר הביטחון, אהוד ברק, להקפיא את הבנייה בישובים ביהודה ושומרון נועדה להשיג שלוש מטרות: לאותת לאבו מאזן על נכונות וכוונת ישראל לסגת מחבלי א"י; להפעיל לחץ על המתיישבים ולדכא ההתנגדות בעתיד לפינוי; להפוך את המתיישבים לעבריינים פוטנצייאלים שדינם מאסר", אמר.
"ברור שקצב הגידול המרשים של האוכלוסיה, בחבלי א"י, מעבר ל"קו הירוק" - שישה אחוזים, מרגיז ומעצבן את מנהיגי השמאל", ציין, "אך יש כאן גם רמיסת נורמות שלטוניות, הנהוגות במדינות מתוקנות. המדינה סיפקה מצד אחד הלוואות ומשכנתאות, ועכשיו קובעת כי מי שישלים את בניית ביתו נושא באחריות פלילית, כולל כל מי שמשדרג מבנה אפילו אם הוא מבעלי הקרקע".
לדבריו, תמוה שדווקא שר הביטחון הוא זה שהורה עתה להקפיא את הבנייה ביו"ש. רק במהלך החגים סוכל פיגוע התאבדות בתל אביב, ונחשפו תשתיות מפותחות של החמאס ביהודה ובשומרון. חקירות מחבלי החמאס גילו גם תשתיות טרור רדומות, שעדיין אינן פעילות.

תאריך:  11/10/2007   |   עודכן:  11/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מועצת יש"ע: אין טעם בהידברות על המאחזים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
יחליף את דוד ברוך, שפרש מהבנק לאחר 9 שנים כמנכ"ל - כדי להתמנות למנכ"ל חברת ההשקעות אקסלנס נשואה
רותי אברהם
עמותת גוש שלום דורשת לבטל זכיון להקמת רדיו אזורי לאוכלוסיה היהודית ביו"ש    הטענה: המכרז הוצא בלא סמכות    מרכז תדמי"ת: טענת גוש שלום "פוליטית דמגוגית"
מערכת עכבר העיר
טוענת: תומרנתי על-ידי העיתון, שיזם ועודד בי לינץ' תקשורתי בזדון
דינה גולדמן
סערה בעולם הערבי: יהודי אלג'יריה דורשים את נכסיהם בחזרה    על-פי דיווח באתר חדשות ערבי, צפוי נתניהו להציג את ההצעה בפני הכנסת
הילה רפופורט
השר לעניינים אסטרטגיים אביגדור ליברמן מתריע: "דיון בסוגיות הליבה יביא לפירוק הממשלה"    מדובר בסוגיית ירושלים, הפליטים ונושא הגבולות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il