X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כדי למנוע מינוי מקורבים טוען מזוז כי מודל ועדת האיתור אומץ בשנים האחרונות למשרות מקצועיות בכירות בשירות המדינה "בהיותו הדרך הראויה והמיטבית לאיתור המועמדים המקצועיים הטובים ביותר מכלל המועמדים הפוטנציאליים - בהליך תחרותי פתוח, המעניק שוויון הזדמנויות"
▪  ▪  ▪
מזוז. מבהיר כי המינוי יבוצע בהליך שאושר על-ידי הממשלה
[צילום: פלאש 90]
מופז. קיבל הבהרות כדי שלא ימנה מקורבים לתפקיד הנחשק

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, הבהיר (יום ה', 11.10.07) לשר התחבורה וסגן ראש הממשלה, שאול מופז, כי אין הוא יכול למנות מנכ"ל חדש לרשות שדות התעופה (רש"ת) על דעת עצמו - אלא רק באמצעות ועדת איתור.
מופז ומזוז דנו בנושא בשיחה שקיימו בטלפון ועתה כותב מזוז למופז: "אני מבקש, למען הסדר הטוב, להעלות את הדברים על הכתב: משרת מנכ"ל רשות שדות התעופה התפנתה לאחר החלטתך בעניין הפסקת כהונתו של גבי אופיר כמנכ"ל.
"כפי שנקבע בעבר לגבי משרות דומות כגון מנכ"ל רשות השידור, מנכ"ל הרשות השניה לטלוויזיה ורדיו ומנהל רשות החברות הממשלתיות - בנסיבות אלה מן הראוי כי השר יקבע את מועמדיו לכהונה בהליך של ועדת איתור מקצועית שתמונה על-ידו למטרה זו, ואשר תביא בפניו מועמד או מספר מועמדים שאותרו על ידה כמתאימים להיות מועמדים למשרה".
מזוז טוען כי מודל ועדת האיתור אומץ בשנים האחרונות למשרות מקצועיות בכירות בשירות המדינה, "בהיותו הדרך הראויה והמיטבית לאיתור המועמדים המקצועיים הטובים ביותר מכלל המועמדים הפוטנציאליים, בהליך תחרותי פתוח, המעניק שוויון הזדמנויות". לדברי מזוז, ההליך הזה החל בהחלטות ממשלה על עשרות מינויים בכירים בשירות המדינה, כולל מנכ"לים בחברות ממשלתיות.
מזוז מבהיר למופז מדוע יש לוודא את קיום הליך הבחירה המתאים במקרה הנוכחי: "דומה כי שיקולים אלה מקבלים משנה תוקף כשעסקינן במינוי לכהונת המנהל הכללי של רשות שדות התעופה, שהיא תאגיד ציבורי גדול וחשוב, בעל היקף פעילות רב, הממלא תפקיד חיוני לפעילות המשך הישראלי ולתושבי המדינה".
היועץ המשפטי לממשלה מחייב את מופז למנות את ועדת האיתור כשלב מקדים להליך המינוי, על-פי העקרונות שנקבעו בהחלטת הממשלה משנת 2002:
1) הוועדה תהיה בהרכב מקצועי של חמישה חברים. בוועדות אלה מכהן בראש הוועדה מנכ"ל המשרד הנוגע בדבר, ולצידו חברים בעלי מומחיות וניסיון בתחום המקצועי הרלוונטי, אשר אינם עובי המשרד שבמסגרתו או באחריותו נמצאת המשרה - מתוך המערכת הממשלתית או מחוצה לה". למען הסר ספק - מזוז מבהיר לשר התחבורה כי עליו לגבש את הרכב הוועדה "בתאום עם משרדנו, כמקובל".
2) הוועדה תקבע ותפרסם את מאפייני המשרה ותנאי הסף הנדרשים מן המועמדים, ותזמין מועמדים שרואים עצמם מתאימים. בנוסף היא תוכל ביוזמתה לפנות למועמדים פוטנציאליים ולהזמינם להגיש מועמדות.
3) הוועדה תבחן את כישוריהם והתאמתם של המועמדים למשרה בכל דרך שתיראה לה, ולשם כך היא רשאית להתייעץ ולבקש חוות דעת ביחס לכשירותו של המועמד ממי שתמצא לנכון.
4) עם סיום דיוניה, תגיש הוועדה את המלצותיה לשר הממונה. הוועדה תגיש מועמד אחד, ואולם רשאית היא להגיש לשר יותר ממועמד אחד - עד שלושה מועמדים, אם לא מצאה מועמד אחד כמתאים ביותר, ותנמק המלצותיה.
היועץ המשפטי מסכם את מכתב ההבהרות לשר התחבורה ואומ:ר "כמובן שנעמוד לרשותכם לכל סיוע והבהרה שיידרשו". מזוז שיגר העתקים מהמכתב ליו"ר הרשות, עובדיה עלי (האחראי להדחת אופיר, ד.מ.), וכן ליועצת המשפטית של משרד התחבורה, מלי סיטון.

תאריך:  11/10/2007   |   עודכן:  11/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מזוז: בחירת מנכ"ל רש"ת - ע"י ועדת איתור
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
ועדת בית הנבחרים לענייני חשבונות ציבוריים בדקה את הודעת האוצר כי חסך 13.3 מיליארד ליש"ט והודיעה כי 74% מהחיסכון "מוטלים בספק"
הילה רפופורט
הרוג בפיצוץ שאירע במסגד בעיר אג'מר שבצפון הודו, שעה שמאות מוסלמים התפללו במקום לקראת חג עיד אל פיטר    41 צליינים הינדים נהרגו בהתהפכות אוטובוס לתוך נהר בצפון הודו
מחלקה ראשונה
האורחים שהגיעו לחתונת רמון ובן-גביר שנשאר בחוץ [צילום: בוצ´צ´ו]
אלעזר לוין
החברה צופה רווח של 34 מיליון שקל ממכירת 63 דירות במרכז העיר
איציק וולף
מועצת יש"ע שלחה מכתב חריף לשר הביטחון, אהוד ברק, ובו ציינו ראשי המועצה כי הם אינם רואים טעם בהמשך ההידברות על המאחזים בשעה שברק מקפיא את הבנייה בגושי ההתיישבות המוסכמים על כל הצדדים    "לא נקבל סוג כזה של משא-ומתן תוך שימוש באמצעי סחיטה", כתבו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il