X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הייצוא גדל ב-0.4% והייבוא ירד ב-0.4% הגירעון בסחר עם סין ירד ב-5.4% השיפור במשק האמריקני הקטין את מספר התביעות לדמי אבטלה
▪  ▪  ▪
התייקרות הנפט פוגעת בסחר האמריקני [צילום: AP]

הגירעון במאזן המסחרי של ארה"ב הצטמצם באוגוסט יותר מהצפוי. הפיחות המתמשך של הדולר לעומת רוב המטבעות החשובים הגדיל את הביקוש בעולם לתוצרת אמריקנית, ובעיקר דגנים וציוד לחקלאות, זה החודש השישי ברציפות.
הגירעון המסחרי הסתכם באוגוסט ב-57.6 מיליארד דולר, והיה הגירעון החודשי הקטן ביותר מאז ינואר השנה. כך הודיע (יום ה', 11.10.07) משרד המסחר בוושינגטון.
שיפור במצב התעסוקה
הגאות בייצוא סייעה כנראה גם לשיפור מצב התעסוקה בארה"ב. משרד העבודה האמריקני הודיע כי מספר התביעות לדמי אבטלה ירד בשבוע שעבר בשיעור גבוה מהצפוי. מספר התביעות לדמי אבטלה ירד בשבוע שהסתיים ב-6 באוקטובר ב-12,000 ל-308,000.
אנליסטים חישבו ומצאו שפירושו של הגידול המואץ במשלוחי הייצוא היה צמיחה כלכלית של יותר מ-3% בארה"ב ברבעון השלישי של השנה.
הייבוא מתייקר
בעוד הייצוא גדל, עלו מחירי הייבוא לארה"ב בספטמבר ב-1% לעומת החודש הקודם, לאחר ירידה של 0.3% באוגוסט. הגידול נבע מהאמרת מחירי הנפט. מחירי שאר המוצרים דווקא ירדו בשיעור החודשי הגבוה ביותר מאז אוקטובר 2006. נתונים אלה שפרס משרד העבודה האמריקני מסבירים את היעדר הלחץ האינפלציוני למרות היחלשות הדולר.
הממשל האמריקני מנכה את השפעת המחירים על הסחר כאשר הוא מחשב את השפעתו על הצמיחה הכלכלית. על-בסיס זה, הצטמצם הגירעון המסחרי ל-52 מיליארד דולר, הגירעון הקטן ביותר מאז פברואר 2004.
גידול בייצוא כותנה ומתכות
מנתוני משרד המסחר עולה כי היצוא גדל ב-0.4% ל-138.3 מיליארד דולר. בעיקר גדל היצוא של מוצרי מזון וחומרי גלם , כגון כותנה ומתכות. הייבוא ירד ב-0.4% ל-195.9 מיליארד דולר. זוהי הירידה הראשונה ביבוא מאז אפריל.
גידול תלול בייבוא הנפט מנע ירידה תלולה עוד יותר בייבוא האמריקני באוגוסט. מחירי יבוא הנפט עלו לשיא של 68.09 דולר החבית. מחירי הנפט המאמירים עלולים למנוע צמצום במאזן הסחר גם בחודשים הבאים. ב-20 בספטמבר עלה מחיר חבית נפט בבורסת הסחורות של ניו-יורק ל-83.32 דולר, ומאז הוא נשאר ברמה פחות או יותר דומה.
היחלשות הדולר תרמה תרומה חשובה לתיירות לארה"ב. העודף במאזן השירותים האמריקני גדל באוגוסט לשיא של 9 מיליארד דולר, בעיקר בזכות הגידול בתיירות.
תחרות סינית לא הוגנת
הגירעון בסחר עם סין, השותפה השנייה בגודלה לסחר עם ארה"ב אחרי קנדה, הצטמצם ב-5.4% ל-22.5 מיליארד דולר באוגוסט. חברות אמריקניות מכרו לסינים סחורות ב-5.9 מיליארד דולר.
הביקוש במדינות אמריקה הלטינית ובמדינות המפיקות נפט למוצרים אמריקנים גדל אף הוא לשיא.
בקונגרס האמריקני טוענים כי החברות הסיניות מנצלות יתרון לא הוגן בחסר עם ארה"ב משום שהן נהנות מפיחות מלאכותי מתמיד של היואן, שמטרתו לעודד את היצוא הסיני. ארה"ב דורשת מסין לדאוג להגמשת המטבע שלה.

תאריך:  11/10/2007   |   עודכן:  11/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ירידה בגירעון המסחרי של ארה"ב באוגוסט
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מנכ"ל המשרד וראשי האגפים כינסו מסיבת עיתונאים ובה תקפו את החשב הכללי, ד"ר ירון זליכה    טוענים: המשך כהונתו מסכנת את הכלכלה
דרור מרום
כדי למנוע מינוי מקורבים טוען מזוז כי מודל ועדת האיתור אומץ בשנים האחרונות למשרות מקצועיות בכירות בשירות המדינה "בהיותו הדרך הראויה והמיטבית לאיתור המועמדים המקצועיים הטובים ביותר מכלל המועמדים הפוטנציאליים - בהליך תחרותי פתוח, המעניק שוויון הזדמנויות"
משה ריינפלד
ועדת בית הנבחרים לענייני חשבונות ציבוריים בדקה את הודעת האוצר כי חסך 13.3 מיליארד ליש"ט והודיעה כי 74% מהחיסכון "מוטלים בספק"
הילה רפופורט
הרוג בפיצוץ שאירע במסגד בעיר אג'מר שבצפון הודו, שעה שמאות מוסלמים התפללו במקום לקראת חג עיד אל פיטר    41 צליינים הינדים נהרגו בהתהפכות אוטובוס לתוך נהר בצפון הודו
מחלקה ראשונה
האורחים שהגיעו לחתונת רמון ובן-גביר שנשאר בחוץ [צילום: בוצ´צ´ו]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il