המועמדת לנשיאות ארצות הברית, הסנטורית הילרי קלינטון, תאמץ את איסטרטגיית הקמפיין שסייעה לבעלה הנשיא לשעבר, ביל קלינטון, להיבחר לנשיאות בשנת 1992. מדובר בהצבת סדר-יום כלכלי, כמצעו של קלינטון - "זו הכלכלה, טמבל", אמר אז. הסיסמה היא מבית מדרשו של ג'יימס קארוול, היועץ של ביל קלינטון בקמפיין הבחירות שהביאו לבית הלבן לפני 15 שנה.
כמו בעלה לפניה, נראה כי הילרי תציב את הנושא הכלכלי בעדיפות גבוהה בסדר-היום. סקר שנערך בארצות הברית לאחרונה קובע כי 26% בלבד מהאזרחים האמריקנים סבורים שכלכלת המדינה נמצאת במצב מצוין או במצב טוב. מדובר בירידה בתמיכה במדיניות הכלכלית של הנשיא ג'ורג' בוש, זאת לעומת 33% שהביעו שביעות רצון בחודש יוני.
במסגרת התמודדותה על תפקיד מועמדת המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית בבחירות של שנת 2008, ערכה השבוע הילרי ביקור בחירות במדינת. במהלך הביקור תקפה את הפערים החברתיים בחברה האמריקנית כעת, באומרה: "העשירים הופכים עשירים יותר, מעמד הביניים דורך במקום ואילו האחרים הופכים להיות עניים. גובר החשש באשר לכלכלה האמריקנית".
נראה כי עוד בטרם אימצה את סיסמת הבחירות המנצחת של בעלה, ממשיכה הילרי להגדיל את הפער ביחס ליריביה במפלגה הדמוקרטית. בסקרים שפרסמו בתחילת החודש רשת הטלוויזיה ABC ועיתון הוושינגטון פוסט, הובילה הילרי בפער של 33% על-פני יריבה העיקרי בבחירות במפלגה הדמוקרטית, הסנטור השחור ברק. על-פני ג'ון אדוארדס, מתמודד מרכזי נוסף היא מובילה בפער של 40%.
גם בתחום גיוס הכספים נרשם יתרון נאה להילרי. המגזין האקונומיסט דיווח כי ברבעון האחרון הצליחה קלינטון לגייס תרומות בסך 22 מיליון דולר, לעומת 19 מיליון דולר שגייס אובאמה, ו-7 מיליון דולר בלבד שגייס אדוארדס.