X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביה"ד הארצי לעבודה אישר לעובדי חברת חשמל להמשיך בעיצומים העובדים מסרבים להפעיל מערכת מיחשוב אדלר: צעד ארגוני לגיטימי
▪  ▪  ▪

נשיא בית הדין הארצי לעבודה, סטיב אדלר אישר (יום א', 14.10.07) לעובדי חברת חשמל להמשיך בעיצומיהם, קרי אי הפעלת מערכת מיחשוב המיועדת לקידום שינוי מבני בחברה.
הרכב השופטים בראשו השופט סטיב אדלר וכן השופטות נילי ארד, רונית רוזנפלד, נציג עובדים שלום חבשוש ונציג המעבידים בנימין ליברמן דחה את ערעור חברת החשמל שיוצגה על-ידי עו"ד דוד זיילר ועו"ד חגי ורד, על החלטה של בית הדין האזורי שאישר את עיצומי העובדים וקבע כי מדובר ב"צעד ארגוני לגיטמי ומידתי" כחלק ממאבק בשינוי המבני המתוכנן במשק החשמל.
העובדים יצאו למאבק ביישום שינוי מבני בחברה עליו הוחלט בתחילת שנת 2007 במסגרת תיקון חוק משק החשמל. במסגרת העיצומים נמנעים העובדים מהפעלת מערכת מיחשוב המכונה "מודול הרכוש הקבוע" (AA)- ש"מסוגל לביצוע חישובי פחת, מיסוי ומידוד ברמות פירוט שונות בנוגע לסוגי נכסים ובנוגע לסוגי עלויות". המזכירות הארצית של העובדים טענה באמצעות באת כוחם עו"ד מיכל שטיין, כי יש זיקה בין המנעות הפעלת מערכת המיחשוב לעיצומים שכן מערכת המיחשוב תסייע בקידום השינוי המבני, נושא הסכסוך בין הצדדים.
חברת חשמל טענה כי למרות פניותיה לעובדים לאפשר הפעלת מודול הרכוש הקבוע זאת כדי שאפשר יהיה לעמוד בתקינה החשבונאית החדשה, "נציגות העובדים סירבה להפעיל את המודול, כפי הנראה, משסברה כי הפעלת המודול תסייע בקידום הרפורמה, וכאמצעי לחץ במסגרת המשא-ומתן עם נציגי החברה ונציגי המדינה בעניין השינוי המבני".
פנייתה של חברת חשמל לבית הדין האזורי להוצאת צו נגד עיצומי העובדים נדחתה וכך גם פנייתה לבית הדין הארצי.
נשיא בית הדין הארצי סטיב אדלר קבע בהחלטה, כי "העיצומים בהם נוקטת נציגות העובדים אינם פוגעים באספקת החשמל הסדירה לציבור", וכי "יש זיקה בין "הפעלת מודול הרכוש לבין השינוי המבני". אדלר קבע כי בית הדין הארצי לא יתערב בהחלטת בית הדין האזורי שאישר את העיצומים.
אדלר כתב בהחלטה, "נראה, שהעיצומים מקשים אומנם על ביצוע השינוי המבני בעת הזו, אולם לא הוכח כי הם מיועדים למנוע כליל את ביצועו. רוצה לומר, אי-הפעלת המערכת יכול ותציב קשיים בביצוע הרפורמה במשק החשמל, אולם לא הוכח שתמנע את יישום הוראות תיקון חוק משק החשמל. עם זאת, ככל שיוכח בעתיד כי העיצומים בהם נוקטת נציגות העובדים מסכלים את ביצוע חוק משק החשמל והוצאת השינוי המבני לפועל, אין מניעה, כמובן, שהצדדים יביאו עניינם לדיון מחודש בפני בית הדין".
הוא דחה את טענות חברת חשמל, כי "החברה תתקשה לתפקד בצל עיכוב נוסף בהפעלת התוכנה החדשה. כן לא הוכח, כי החברה אינה יכולה להנפיק את הדוחות הכספיים לשנת 2007 ללא מודול הרכוש הקבוע, למרות שללא ספק יקל עליה לעשות זאת באמצעותו".
בהתייחסו לטענות בדבר "נזק למעסיק" במסגרת של שביתה "מעין פוליטית" הוא כתב כי נקבע כבר בעבר כי "כל שביתה גורמת נזק למעסיק ולעיתים גם לציבור או לחלקים ממנו. עם זאת, במערכת יחסי העבודה השוררת במשק כיום שביתה הינה כלי לגיטימי. השביתה הינה אמצעי 'אלים' אולם, במצב הדברים כפי שהוא היום אין בידי ארגון העובדים כלי חלופי שיסייע בידו לקדם את מטרותיו אל מול המעסיק".
אדלר הוסיף, כי "כל שביתה פוגעת במעסיק ולעיתים גלומה בה פגיעה משמעותית. די אם נאמר שבמקרה דנן, לא הוכח שסירובם של עובדי החברה להפעיל את מודול הרכוש הקבוע בעת הזו יגרום נזק כה חמור המצדיק מתן צו נגד העיצומים. עם זאת, אין לשלול מקרה, ואולי אף במסגרת הסכסוך שבפנינו, בו הנזק לחברה יהיה כה משמעותי, עד שיצדיק התערבות בית הדין והגבלת הצעדים הארגוניים בהם נוקטים העובדים".
הוא ציין כי לעובדי חברת חשמל יש בעיה ספציפית כנובע מעובדת היותם מעניקים שירות חיוני לציבור, וממילא "מוגבלים האמצעים העומדים לרשות העובדים", ומאידך, יש להם "אינטרס לגיטימי בניהול מו"מ על השלכות ביצוע החוק על זכויותיהם. אינטרס שמטבע הדברים מחזיק בצידו זכות להפעלת לחץ על המעסיק בדרך של צעדים ארגוניים".
אדלר דחה גם טענות לטעמים פסולים בעיצומים. "לא הוכח שפעולתה של נציגות העובדים לוקה במניעים פסולים, שמניעיה אינם לטובת ציבור העובדים בחברה בכללותו, או כל מניע פסול אחר. בנדון זה נפסק, כי צו האוסר שביתה או נקיטת עיצומים יינתן, בין היתר, מקום בו פועל ארגון העובדים באופן חריג... מחומר הראיות שהונח לפנינו עולה, כי נציגות העובדים פועלת לטובת כלל עובדי חברת החשמל, לפי שיקול דעתה בעניין זה, תוך שפעולתה עומדת באמות מידה של מידתיות".
לפיכך,"כל עוד נציגות העובדים מנהלת משא-ומתן בתום לב על תנאי עבודתם של עובדי החברה וזכויותיהם בעקבות הרפורמה; אספקת החשמל לציבור לא נפגעת; ולחברה לא נגרם נזק חמור שאינו בר תיקון - התערבות בית הדין במשא-ומתן המתנהל בעניין השלכות הרפורמה על זכויות העובדים תהא מצומצמת".
בהחלטה כתבו השופטים כי ניתנה דעתם "לחירות השביתה" מחד ו"למכלול השיקולים העומדים על הכף", ולכן "אין יסוד להתערבותנו בפסק דינו של בית הדין האזורי, שדחה את בקשת חברת החשמל להורות לנציגות העובדים להפעיל את מודול הרכוש הקבוע".

ביה"ד הארצי לעבודה עסק 23/07
תאריך:  14/10/2007   |   עודכן:  14/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עובדי חברת חשמל רשאים להמשיך בעיצומים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
צריך להשליך את סטיב אדלר לכלא
נוכל של תאר אקדמי  |  14/10/07 17:18
2
בעבר תמך סטיב אדלר בשביתת
נמלים לא חוקית  |  14/10/07 17:22
3
עובדי חב' החשמל מיליונרים. להם
השכר הגבוה במשק  |  14/10/07 17:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
39.7% סבורים שארקדי גאידמק הוא דמות העולה האהוד ביותר על החברה הישראלית    63% חושבים שקיימת גזענות כלפי עולים חדשים
הדר פרבר
מזכירת המדינה האמריקנית בסבב פגישות במזרח התיכון    ישראל לא רואה בנושא הסכם השלום נושא קריטי לוועידה האמריקנית
דרור מרום
ביריד הראשון שהתקיים בפסח תשס"ז השתתפו עשרות אלפי משפחות שקיבלו מחירים זולים במיוחד על המותגים המובילים בישראל    היריד הבא יתקיים בבנייני האומה בירושלים בהשתתפות חברות שימכרו בהנחה של עד 70%
דרור מרום
התעשיינים קוראים לממשלה לזרז את הגעת הגז הטבעי    טוענים כי כושר התחרות של עשרות מפעלי כימיה, פלסטיק ומתכת ייפגע קשות    גורסים כי יש לקבוע יעד של חסכון באנרגיה בתעשיה ובמשק בשיעור של 20% עד שנת 2020
הדר פרבר
באיגרת לנשיא שמעון פרס הדגיש סרקוזי את מחויבותה של צרפת לביטחון מדינת ישראל ולמאמץ להשגת שלום כולל במזרח התיכון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il