X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לטענת פרקליטי החברה, יש בידיה ראיות לכאורה שתוכנית הטלוויזיה הטעתה את הציבור, את המשטרה ואת ביהמ"ש כשהאשימה גניקולוג בהונאה
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

רשת חנויות המזון "טיב טעם" הודיעה (יום ב', 15.10.07) למועצת הרשות השנייה ולמפיקי תוכנית כלבוטק כי בידיה ראיות לכאורה על ליקויים ופגמים חמורים בניהול התוכנית ועל חשד כבד כי עורכי התוכנית פועלים על סמך מניעים ושיקולים זרים ובלתי לגיטימיים. הדברים נאמרים במכתב ששלחה "טיב טעם", באמצעות עורכי הדין שלה זאב שרף ומירי קליין, עקב שידור התוכנית על "טיב טעם" ביום א' (14.10.07).
לדברי פרקליטי "טיב טעם", הכתבה ששודרה הייתה מגמתית ושגויה, כפי שחששו. הם טוענים כי הרשות השנייה סירבה לאפשר לחברה לרכוש זמן שידור כדי להביא לידיעת הציבור עובדות נכונות. לטענתם, דחו מפיקי כלבוטק את הדרישה שהעלו לפני שידור התוכנית למסור להם את החומר שבידיהם. פרקליטי "טיב טעם" טוענים כי הסיבה לסירוב זה אינה מקרית, שכן בימים האחרונים פנו אליהם כמה גורמים וביקשו, מיוזמתם, למסור מידע על אודות "ליקויים ופגמים חמורים הידועים להם, בקשר עם התוכנית כלבוטק, ועם התנהלות עורכיה והמעורבים בעריכת תחקיריה". מידע זה, טוענים עורכי הדין, מצביע על חשד כבד, כי תוכנית כלבוטק מונעת לכאורה ממניעים ושיקולים זרים ובלתי לגיטימיים.
יד ימינו של רפי גינת
לטענתם, אחד מהפונים ל"טיב טעם" הוא תחקירן מהשורה הראשונה, שעבד יותר מ-10 שנים בחברה שבבעלות רפי גינת. על-פי עדותו, שימש שנים ארוכות, יד ימינו ואיש אמונו של גינת.
התחקירן מסר, לדבריהם, את גרסתו על שורה של עניינים הנוגעים לתוכנית והציג ראיות המאמתות את עדותו. מעדותו עולה "תמונה עגומה, המצביעה על חשד ממשי וכבד בנוגע לדרך התנהלותה של כלבוטק, לאופן שידורם של התחקירים הנערכים בעבורה, להצגתם החלקית והמגמתית לפני הציבור, ל"גניזת" חומרים, דריסתם והעלמתם, לענייני מקורבים הזוכים ל"הגנה" מפני כתבות תחקיר, ועוד עניינים בלתי תקינים לכאורה".
כמה תחקירניות היו אצל הגניקולוג?
באחד מתחקירי כלבוטק שפרקליטי "טיב טעם" מביאים לדוגמה הוצג פרופסור לגניקולוגיה כמי שנותן במודע ובמתכוון חוות דעת רפואיות חסרות בסיס כדי להונות את המטופלות ולגרום להן להוציא כספים על טיפול מיותר וכואב שאף מסכן את בריאותן.
על-פי עדות התחקירן, נשלחו ארבע נשים, רובן תחקירניות, למרפאתו של הגניקולוג, בליווי מצלמה נסתרת, כדי לבדוק את התלונות. לדבריו, ביקורן של שלוש מארבע הנשים במרפאת הגניקולוג לא ביסס את החשד על אודות קיומן של אבחנות רפואיות חסרות בסיס שנועדו להונות, אלא להפך. אחת מהתחקירניות אובחנה בידי הגניקולוג כבריאה לחלוטין. רק לגבי אחת מהתחקירניות הייתה מחלוקת בעניין האבחנה הרפואית. שתי האחרות מהארבע אובחנו גם בידי רופא שאליו נשלחו מטעם כלבוטק כטעונות טיפול באמצעות צריבה.
בתוכנית אמרו שנשלחה תחקירנית אחת
אבל בכתבה ששודרה בפועל, נמסר לציבור כי כדי לבדוק את התלונות שהגיעו למערכת כלבוטק נגד הגניקולוג, נשלחה תחקירנית אחת למרפאתו, והובאו הצילומים שצולמו בסתר במהלך ביקורה במרפאה. בכתבה אמר רפי גינת: "כל הנשים שעמן שוחחנו על ביקורן בקליניקה קיבלו ממנו את אותה אבחנה, דלקת חריפה, ווירוס אלים, זיהום קשה ואת אותה המלצה, חייבים לצרוב". וזאת למרות שלפי הראיות שבידי "טיב טעם" אחת מארבע הנשים שנשלחו מטעם כלבוטק קיבלה חוות דעת הפוכה - לא דלקת חריפה, לא וירוס אלים ולא חייבים לצרוב. היא אינה מוזכרת בכתבה. שתי נשים נוספות מהארבע אובחנו גם בידי רופא שאליו נשלחו מטעם כלבוטק כטעונות טיפול באמצעות צריבה, אך גם הן אינן נזכרות.
בית המשפט העליון כנראה לא ידע
עקב התוכנית, נפתחה חקירת משטרה והגניקולוג הוחשד בהונאת המטופלות. לדברי "טיב טעם", יש לבדוק כעת אם גם למשטרה נמסר החומר החלקי בלבד. הגניקולוג השיג צו מניעה מבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד שידור הכתבה, אך מפיקי "כלבוטק" ערעור על כך לבית המשפט העליון וזה התיר את השידור. עיון בפסיקת בית המשפט העליון מלמד שגם היא התקבלה על סמך החומר החלקי. הגניקולוג עצמו לא ידע על קיומן של שלוש הנשים האחרות, שאחת מהן איבחן כבריאה. לדברי פרקליטי "טיב טעם", השתלשלות עניינים זו מעוררת חשד לכאורה לשיבוש חקירה משטרתית ולהטייתם של הליכי משפט.
תחקירים סלקטיביים
עוד חשד לכאורה העולה מעדותו של התחקירן הוא שעורכי התוכנית ומגישיה עושים שימוש לרעה בבמה התקשורתית ומבצעים כתבות תחקיר סלקטיביות אך ורק נגד גופים שאין להם קשר ישיר אליהם, ונמנעים במתכוון מביצוע תחקירים נגד גופים וגורמים מקורבים אליהם.
"טיב טעם" דורשת במכתב כי הרשויות הנוגעות לדבר יחקרו את האמת על תוכנית התחקירים עד תום, ובעיקר את פרשת הגניקולוג ואת החשדות לשיבוש מהלכי חקירה ומשפט.
רעידת אדמה תקשורתית
"אם אכן יתאמתו החשדות, מדובר בעניין שערורייתי וחמור מאין כמותו, ב"רעידת אדמה" תקשורתית, שכן תוכנית תחקירים זו שמה לה למטרה מוצהרת לפעול לחיזוק טוהר המידות וניקיון כפיהם של גופים ותאגידים, שיש להם דין ודברים עם הציבור והשפעה על חייו ובריאותו", נאמר במכתב.
ברור, כי אם אומנם מציגה תוכנית התחקירים עניינים המעלים חשד לביצוע עבירות מבלי שהיא מוסרת תמונה מלאה ושלמה של החומר, תוך הסתרת חלקים ממנו, היא חוטאת חטא כפול ומכופל - גם פוגעת פגיעה אנושה, בלתי חוקית ובלתי מוסרית בנשוא התחקיר וגם מטעה את הציבור באופן שאינו עולה בקנה אחד עם נורמות מקובלות במשטר דמוקרטי.
פנייה לגורמי החקירה
"טיב טעם" גם אומרת כי היא מתכוונת לפנות לגורמי החקירה המוסמכים ולחשוף לפניהם את מלוא החומר שבידיה. לפיכך, היא דורשת ממפיקי כלבוטק להזהיר את כל הנוגעים בדבר מפני יצירת קשר עם תחקירניות או כל גורם אחר המעורב בתחקיר הגניקולוג מחשש לשיבוש הליכי החקירה הצפויה. הם גם נדרשים להנחות את כל מי שמעורב בפרשה לשמור בקפדנות על כל חומרי החקירה הקשורים לכך, בין אם אלה ששודרו במסגרת הכתבה ובין אם מה שלא שודר בה.

תאריך:  15/10/2007   |   עודכן:  15/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טיב טעם: עשינו תחקיר נגדי על כלבוטק
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
תמשיכו למכור רעל
ואוכל מקולקל  |  15/10/07 17:30
2
חתול אחד על ארגז אחד? נו?
גדליה  |  15/10/07 19:15
3
מסתבר כי....
pigman  |  15/10/07 19:24
4
כן!! סוף סוף!! לכלבוטק
חושם חיי  |  15/10/07 19:36
5
ההגנה הכי טובה היא התקפה!!
דוד5  |  15/10/07 23:03
6
התמונות מדברות בעד עצמם. איכסס
חתול טיב טעם  |  16/10/07 03:28
7
לבעלים של "טיב טעם" !
משה זיכמיך  |  17/10/07 05:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
גלקסו סמית קליין מציגה טיפול חדשני, אריקסטרה, אשר עשוי להוריד באופן משמעותי את התמותה מהתקפי לב    הטיפול יינתן כבר מהשעה הראשונה להופעת התסמינים הידועים של התסמונת
רונן ליבוביץ
כך אמר ראש הממשלה באשר לרעיון העברת שכונות ערביות בירושלים לפלשתינים    "גנדי היה בין הראשונים שהגה את הנחיצות של מדינה פלשתינית עצמאית"
דרור מרום
בסקירה עליו: "נאלץ להילחם באפקטים של מלחמה על הכלכלה הישראלית. למרות חוסר היציבות בממשלה, הצליח לשמור על האינפלציה ברמת היעד 1%-3%"
רונן ליבוביץ
יו"ר הכנסת, ח"כ דליה איציק החליטה כי מלבד ראש הממשלה, יו"ר האופזויציה והיא עצמה, ידברו באזכרה לזכרו של גנדי, יו"ר ישראל ביתנו וחבר כנסת משס    היא נימקה זאת בבקשת המשפחה אך המשפחה הכחישה בקשה מעין זו
רותי אברהם
ביהמ"ש נתן תוקף להסדר המתיר למתרגם אייל לוין לפרסם את גרסתו ל"אחותי ואני" של ניטשה    השופט: סכסוך יצרי שגלש למחוזות שאין קשר בינם לבין מלאכת התרגום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il