יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ גלעד ארדן (ליכוד), דורש מחברת Yes לזכות את לקוחותיה בתשלום חודשי אחד לפחות מאחר וההפרעות בקליטת שידוריה נמשכו למעלה מ-30 יום, כך הודיע (ב', 15.10.07) בישיבת הוועדה שהתכנסה לבחינת ההשלכות התקשורתיות והצרכניות של משבר קליטת שידורי Yes בו נתקלו בחודש האחרון לקוחות החברה.
לדברי ארדן, "ישנם חצי מיליון אזרחים שהינם לקוחות משלמים של חברת Yes, ציבור זה סבל למעלה מחודש מהפרעות קשות בקליטת שידורי טלוויזיה עליהם הוא משלם ממיטב כספו, הוועדה מבקשת לדעת מהי מדיניותה של Yes כלפי לקוחותיה שרואים בהפרעות אלו אי עמידה של החברה בהתחייבויותיה ומבקשים לעזוב מבלי לשלם קנס, האם הם יכולים להתנתק ללא קנס?".
כמו-כן, מבקשת הוועדה לדעת מה היה מקור ההפרעות וכיצד משרד התקשורת פעל כדי להפסיק את ההפרעות. "יש לזכור כי Yes הנה חברה פרטית המשלמת מיליוני שקלים בשנה למדינה על תדרים שהוקצו לה", אמר ארדן. "מה המדינה עשתה כדי לעמוד במחויבותה להקצות תדרים שמישים? האם המדינה תשפה את החברה על הנזק שנגרם מכך שהתדרים לא היו ברי שימוש?".
מנכ"ל Yes, רון אילון, הגן בדיון על החברה. לדבריו, "פתחנו במחווה ללקוחות בצורה של פתיחת ערוץ הסרטים בתשלום, אני אומר בפה מלא שזהו לא הפיצוי הסופי אותו נעניק ללקוחותינו, אנו ממתינים לתום האירוע כדי להכריז מהו הפיצוי הנאות וההולם שאנו מצעים ללקוחות. אנו מודעים לעובדה כי גם לקוחות שלא חוו פגיעה באיכות השידורים סבלו מאי קבלת רמת שירות נאותה במוקדי השירות כשרצו לפנות אלינו. מבחינתנו, זהו פיגוע המוני ברמה הצרכנית. אנחנו לא נעכב את מתן הפיצוי ללקוחותינו עד להחלטת המדינה באם וכיצד היא תפצה אותנו".
מנכ"ל משרד התקשורת אמר כי "בעת הענקת התדרים על-ידי המדינה היא אינה מתחייבת שהתדר לא יופרע על-ידי גורמים אחרים - בקבלת הרישיון מצוין ש-Yes איננה היחידה המשתמשת בתחום תדר זה. משרדנו טרם בחן את ההשלכות הצרכניות של האירוע ומתמקד כרגע בפתרון הטכני".