X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במהלך השבועות הקרובים תושלם טיוטת רשיון שתאפשר יציאה לדרך של פרויקטים באגירה שאובה
▪  ▪  ▪
הגדלת גמישות ההפעלה של המערכת הארצית [צילום: יותם פרום]

בדיון שקיים השבוע שר התשתיות הלאומיות, בנימין בן-אליעזר, אושר ייצור חשמל בטכנולוגיית "אגירה שאובה". זאת טכנולוגיה מוכחת הפועלת ברחבי העולם בכ-300 פרויקטים בהספק כולל של 100,000 מגה-ואט.
בדיון הביעה עמדה הרשות לשירותים ציבוריים-חשמל. אגירה שאובה היא סוג של תחנת כוח, שבה ניתן לאגור אנרגיה באמצעות שאיבת מים, באופן שניתן יהיה לשוב ולהשתמש בה לייצור חשמל בעת הצורך. רמת הביקוש לחשמל משתנה מאוד במשך היממה ומאופיינת בשיאי ביקוש במשך שעות היום, לעומת שפל בביקוש במשך שעות הלילה (בעיקר בקיץ). אספקת מלוא הדרישה לחשמל בשעות השיא מחייבת הפעלתם של אמצעי ייצור יקרים, הגורמים להגדלת עלות יצור החשמל.
פעולת האגירה מתבצעת בזמן של שפל בביקוש לחשמל כאשר יש עודף בכושר הייצור. חשמל זמין וזול משמש אז לשאיבת מים מהמאגר התחתון אל המאגר העליון. ייצור החשמל מתבצע בזמן של שיא בביקוש לחשמל, ונעשה באמצעות מים היורדים מהמאגר העליון ומסובבים את הטורבינות. החשמל הזול שנאגר מחליף אמצעי ייצור יקרים ומאפשר לנצל טוב יותר את הציוד הקיים במערכת החשמל.
פרויקט מסוג אגירה שאובה מעניק למערכת בה הוא משולב סידרה ארוכה של הטבות כגון ייצוב המתח והתדר ברשת, נטרול ייקור החשמל בשיאי הצריכה, הרחבת מכסת שוק החשמל ליצרנים זולים, גמישות ואופטימיזציה של הייצור. הפרויקט יכול לסייע גם בניצול יעיל של הגז הטבעי ולשפר את היכולת להתמודד עם הדרישות המחמירות של איכות הסביבה.
יכולת התגובה המהירה של הטורבינות (מעבר מעומס אפס לעומס מלא תוך מספר שניות), יכולת ההינתקות המיידית לצורך השלת עומס, פשטות הפעלתן וכושר התמודדותן עם מצבים חריגים במערכת החשמל - תורמים להגדלת גמישות ההפעלה של המערכת הארצית לייצור ולאספקת החשמל ולשיפור נצילותה הכלכלית.
בבדיקות שערכו אנשי מקצוע במשרד התשתיות הלאומיות נקבע שצורכי ניהול המערכת מסתכמים בכ-400-600 מגה-ואט בשנים 2012-2014. הצורך יגדל בהדרגה לכ-1600 מגוו"ט בשנים 2025-2030.
בן-אליעזר הורה שבמהלך השבועות הקרובים תושלם טיוטת רישיון, שתאפשר יציאה לדרך של פרויקטים באגירה שאובה. לדבריו "החלטנו לקדם ביתר שאת פרויקטים מסוג אגירה שאובה- מהכלים היעילים ביותר של מנהלי מערכת חשמל בעולם. בתוך זמן קצר תצטרף ישראל לשורה של מדינות העושות שימוש בטכנולוגיה יעילה ומתקדמת זו".

תאריך:  16/10/2007   |   עודכן:  16/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יקודם ייצור חשמל בטכנולוגית אגירה שאובה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
ויקטור ברלוביץ מבת ים פוטר מחברת מחשבים שעשתה עבודות בבנק לאומי    אמר בחקירתו במשטרה כי מחה על "יחס לא מכובד של מעסיקו"
הילה רפופורט
בתום פגישה שקיימה עם בתו ואחיו של רון ארד, הודיעה התובעת הכללית של גרמניה מוניקה הרמס, כי גרמניה תעמוד בהחלטתה לשחרר את קאזם דאראבי, המשמש קלף מיקוח בניסיונות להביא לשחרור רון ארד
דודי רייבין
הוארך בשישה ימים מעצרו של סוחר רכב החשוד במרמה וזיוף מדי הקילומטרים של מכוניות שרכש מחברות ליסינג שונות בארץ ומכר לקונים
גלית יצחק
כך עולה ממחקר בינלאומי שפורסם בירחון הרפואי PAIN    נמצא, כי 48% ממטופלי הנוירוסטימולציה חוו הפחתה משמעותית בכאב הכרוני או יותר בכאב ברגל
איציק וולף
ענף הבריאות בצה"ל מתכוון להכניס בשנת 2008 סדנאות לגמילה מעישון למסלול השירות הסדיר    זאת בעקבות הצלחת סדנאות שנערכו למשרתי קבע ובעקבות פתרון של מצוקה בכוח אדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il