X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר המשפטים הורה להכין הצעה להגבלת משך חקירה משטרתית לשכת עוה"ד: ההצעה זקוקה לליטוש איכות השלטון: לכלול את הפרקליטות בהצעה
▪  ▪  ▪

התנועה לאיכות השלטון דורשת (יום ג', 16.10.07) משר המשפטים פרידמן לכלול גם את הפרקליטות בהצעת חוק להגביל משך זמן חקירה פלילית. מדובר בהצעה להגביל בחוק את משך החקירה במשטרה. אל הצעתו של ח"כ דב חנין הצטרף שר המשפטים דניאל פרידמן שהודיע כי הורה להכין את הצעת החוק בתוך שבוע ימים.
על-פי ההצעה יוגבל משך החקירה בעבירות של חטא לשישה חודשים, חקירת עוון לא תמשך מעל שנה וחקירתן של עבירות שדינן מאסר של שלש עד עשר שנים לא תימשכנה מעל שנתיים. החוק לא יגביל את משך החקירה בעבירות שדינן 10 שנות מאסר ויותר.
בנימוקים להצעתו כתב חנין כי "ההמתנה של אדם לתום החקירה המשטרתית מותירה אותו באי ודאות לגבי עתידו, ולכך השלכות משמעותיות על חייו. יתר על כן לעיתים יש בכוחה של החקירה לפגוע בכבודו ובשמו הטוב של החשוד, במעמדו החברתי, במקור פרנסתו ובאינטרסים חשובים אחרים שלו ובתפקודו של הגוף שבו הוא ממלא תפקיד. לכן מן הראוי לצמצם את משך התנהלות החקירה, במטרה להפחית עד כמה שניתן את הפגיעה במי שמתנהלת נגדו חקירה".
לשכת עורכי הדין הביעה תמיכה בהצעה. יו"ר הפורום הפלילי עו"ד רחל תורן אומרת כי מדובר בעניין "בעל אינטרס ציבורי ראשון במעלה". לדבריה "משכי הזמן הנהוגים כיום מרגע פתיחת חקירה משטרתית ועד לסיומה וכן מרגע הגיע התיק המשטרתי לבחינה משפטית ועד לקבלת ההחלטה - גורמים עינוי דין לחשודים ונאשמים, זאת משום שחייו של כל אדם המצוי בחקירה משטרתית, או המצוי בהמתנה להכרעה בדבר העמדתו לדין, נעצרים עד למתן אותה החלטה. נעצרים במקרה הטוב, מוכפשים ומוכתמים באופן בלתי הפיך, במקרה הרע".
תורן הדגישה כי אינה מתעלמת מהקושי בהשלמת חקירות בפרקי זמן קצרים ו"החוסר במשאבים במשטרה ובפרקליטויות הגורמים לכך", עם זאת, "לא ניתן לקבל רעיון לפיו קשיים אלו יבואו על חשבון ההתחשבות בזכויות הצדדים להליך הפלילי, קורבנות, חשודים ונאשמים". היא המליצה ללבן את ההצעה במוסדות הלשכה כדי "ללטש" אותה.
גם התנועה לאיכות השלטון הביעה תמיכה בהצעה אך הזהירה את שר המשפטים מפני "מהלך פזיז". באת כוח התנועה, עו"ד מיקה קונר קרטן טוענת כי כדי שהמהלך לא ייכשל ולא "נצא ושכרנו בהפסדנו", יש להחיל את ההצעה גם על עבודת הפרקליטות וזאת "עד להגשת כתב אישום או סגירת התיק".
קונר קרטן הוסיפה כי צעד זה של הגבלת פרק זמן שניתן לרשויות לשם חקירה והעמדה לדין "אינו יכול להעשות ללא היערכות תקציבית הולמת אשר תאפשר לרשויות האכיפה לעמוד בו".

תאריך:  16/10/2007   |   עודכן:  16/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לכלול את הפרקליטות בחוק ההגבלה"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
סדר עדיפות מעניין- ופרובלמטי
הדבר מעיד על עצמו  |  16/10/07 20:50
 
- חשבת שזה בגלל "צדק"?
ע.ג1  |  17/10/07 08:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הילה רפופורט
לאחר שהודיע כי ביקש מטורקיה לתווך בין סוריה לבין ישראל, הגיע היום נשיא סוריה בשאר אסד לביקור באנקרה    טורקיה תנסה לשכנע את אסד להשתתף בוועידת אנאפוליס
אלעזר לוין
מ"מ מנכ"ל בנק הפועלים וראש החטיבה העיסקית של הבנק, שי טלמון, ימונה למנכ"ל כלל ביטוח    קפלן יועלה לתפקיד יו"ר    סמי בסט עשוי לפרוש
רונן ליבוביץ
סמנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, גיל יניב, חשף במהלך הדיון בוועדת הפנים כי ישנם בכל שנה מאות זיהומים של מקורות מים בישראל    ח"כ פינס: "הממצאים השונים על איכות המים בישראל הם מדאיגים"
איציק וולף
בארגון חמאס מגיבים לעסקת חילופי הגופות בין ישראל לחיזבאללה שהתקיימה אתמול בראש הנקרה    אומרים שחוטפי שליט לא יוותרו על דרישותיהם
רונן ליבוביץ
חברי ועדת חוקה, חוק ומשפט שמעו נתונים על צפיפות בתי הכלא בישראל    כלא עופר מוביל את טבלת הצפיפות, עם ממוצע של 1.7 מטר לאסיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il