X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לבקשת שר המשפטים דניאל פרידמן קיימה מבקרת המדינה לשעבר השופטת מרים בן פורת, בדיקה מחודשת של פרשת רצח הנערה חנית קיקוס ז"ל, שלאחריה הגישה דוח סודי בו פרטה את מסקנותיה
▪  ▪  ▪
חנית קיקוס ז"ל

שר המשפטים דניאל פרידמן ביקש ממבקרת המדינה לשעבר שופטת בית המשפט העליון (בדימ.) מרים בן פורת, לבדוק מחדש את פרשת רצח הנערה חנית קיקוס ז"ל. בתום הבדיקה הגישה בן פורת דוח בנושא וכעת צריך השר פרידמן להחליט האם להמליץ לנשיא המדינה שמעון פרס לחון או לקצוב את עונשו של סלימאן אל-עביד, שהורשע ברצח קיקוס.
חדשות ערוץ 2 פרסמו (יום ג', 16.10.07) כי מוקדם יותר השבוע הגישה בן פורת לפרידמן דוח מפורט וסודי המתפרש על-פני 26 עמודים, המסכם את ממצאי הבדיקה המחודשת בפרשת קיקוס. לא נמסרו פרטים באשר למסקנות הדוח.
פרשת רציחתה של הנערה חנית קיקוס (1977 - 1993) מהיישוב אופקים שהפכה לאחת הפרשות הפליליות המפורסמות והמסתוריות ביותר בישראל.
ביום 10 ביוני 1993, הוא היום האחרון שבו נראתה בחיים, יצאה קיקוס מביתה לכיוון באר שבע, כדי להשתתף במסיבת יום-הולדת של אורן כהן, חברה. סמוך לשעה 19:45 הובאה לטרמפיאדה שבפאתי אופקים, שם נראתה עומדת לבדה בשעה 20:10. לאחר מכן נעלמה.
שמונה ימים לאחר היעלמותה של קיקוס, עצרה המשטרה את סלימאן אל עביד, בדואי כבן 40 שהתגורר בעיירה רהט הסמוכה לבאר שבע. באותה עת עבד אל עביד כמפעיל דחפור כבד במזבלת "דודאים". למעצרו הובילה עדותו של מסעוד אזולאי, נהג משאית המשמשת להובלת אשפה למזבלה. אזולאי סיפר למשטרה, כי בעת שהגיע לבור הזבל שבמזבלה, סמוך לחצות בלילה שבו נעלמה המנוחה, מצא את אל עביד יושב במכונית של מעבידו. לדבריו, שאל את אל עביד מדוע הוא יושב שם ואינו נוהג בדחפור, ואל עביד ענה כי השומר בשער המזבלה מקיים יחסי מין עם בחורה בצריף השומר, וכי הוא אינו רוצה להפריע לו.
למחרת, משנודע לאזולאי כי קיקוס נעלמה, התעורר בו החשד כי זו הבחורה שעליה דיבר אל עביד, ולכן דיווח למשטרה על שיחתו עם אל עביד. מאוחר יותר, משיחה עם אל עביד, הבין אזולאי כי קיקוס נטמנה בזבל שבמזבלה, וגם על כך דיווח למשטרה. אל עביד נחקר מספר פעמים בעניין. הוא הכחיש בחקירותיו את האירועים שעליהם סיפר אזולאי. גם שומר המזבלה הכחיש הכל.
מאוחר יותר הכניסה המשטרה מדובב לתא המעצר של אל עביד. במהלך השיחה הודה אל עביד בפני המדובב באינוסה של קיקוס, ברציחתה במכות ובחנק, ובהשלכת גופתה "בתוך בורות ליד כביש". בעקבות זאת הודה אל עביד בפני החוקרים באונס וברצח קיקוס. הוא שחזר את המעשה שהודה בו. באותה התקופה, טען בפני אנשים אחרים כי הודה בדבר שקר.
אל עביד הורשע באונס וברצח קיקוס בבית המשפט המחוזי בבאר שבע. הוא ערער על ההרשעה.
בעת שהערעור עמד בפני בית המשפט העליון, נתגלו באופן מקרי שרידי גופתה בבור ניקוז בפאתי באר-שבע, הרחק מהמקום בו נטען שאל עביד זרק את גופתה. הדיון בפרשה הוחזר לבית המשפט המחוזי למשפט חוזר ואל עביד הורשע שוב, למרות שלא נמצא קשר בינו לבין הגופה ומקום מציאת הגופה.
בערעור על ההרשעה, בית המשפט העליון זיכה אותו מרצח, אך הותיר את ההרשעה באונס על כנה. בעקבות התוצאה שאל עביד אנס את חנית אך לא רצח אותה, תוצאה שנחשבה אבסורדית, העניין הגיע לדיון נוסף בבית המשפט העליון בהרכב מורחב של 9 שופטים. בהרכב זה הורשע אל עביד גם ברצח חנית קיקוס, ונגזר עליו עונש מאסר עולם.
הדיון הנוסף בפרשה זו מהווה תקדים חשוב בדיני הראיות הישראלים. השאלה המשפטית עסקה בדינה של ההודאה. החוק בארץ אוסר על הרשעת אדם על-סמך הודאתו בלבד, ומחייב שיהיה "דבר מה נוסף" המחזק את הפרטים שנמסרו בהודאה. בתקדים זה קבע בית המשפט מהו "דבר מה נוסף", עד כמה הוא צריך לעמוד על רגליו שלו, מהו משקלה הראייתי של ההודאה, ומתי ראוי להרשיע אדם למרות סתירות שבין פרטי הודאתו ובין ממצאים חיצוניים. כך, הדגישו שופטי המיעוט שזיכו את אל עביד, כי בכל חקירותיו הצביע אל עביד על מקומות קבורה שגויים. לבסוף נמצאה הגופה במקום אחר מאלה שנמסרו על ידיו.
ב-10 באפריל 2006 דרש אל עביד משפט חוזר בטענה שהרוצח האמיתי עדיין חופשי. הדרישה הוסברה במספר נימוקים, ביניהם ראיות שהמשטרה התעלמה מהן לאחר הרצח, כגון דרך הגעתה הבלתי-ידועה של קיקוס לטרמפיאדה באופקים: אביה העיד שחיכתה בצומת גילת, ונסיבות הגעתה לטרמפיאדה אינן ידועות. משפחתה של קיקוס תומכת בדרישה מתוך רצון להגיע לחקר האמת. במרוצת השנים אף פקפקו בני המשפחה בהיותו של אל עביד הרוצח האמיתי.

תאריך:  16/10/2007   |   עודכן:  16/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרשת חנית קיקוס נפתחת מחדש
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אבן דרך נוספת
ג'נגו  |  16/10/07 21:28
2
כבר ידוע שהורשע לשווא
כמו מע"צ וברנס   |  16/10/07 21:31
 
- מע"צ וברנס
מיכל ת"א  |  17/10/07 09:27
3
ומה עם חקירה חדשה לזדורוב ?
חשדנית  |  16/10/07 22:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מציגה את המהלך הראשון במסגרת פעילות "הכל יכול לקרות"    תציע תוכניות רבות לבחירה, בהן: חבילות דקות, מסלולי חיילים, סטודנטים ומסלולי חיוב לפי שנייה
הילה רפופורט
סוכנות המזון של האו"ם דיווחה כי מספר הרעבים בעולם מוערך כיום ב-854 מיליון, וכי מדי שנה נוספים למספר זה 4 מיליון בני אדם חדשים
ONE
הטניסאית הבכירה של ישראל נכנעה בפתיחת טורניר ציריך לאנה רודנסקה הפולניה. פאר עוד תשתתף בטורניר הזוגות ואמורה לרדת למקום ה-17 בעולם
איציק וולף
מזכ"ל חיזבאללה מסביר בנאומו את הרקע לעסקה בין ישראל לארגונו    לדבריו, לא מדובר בצעד בונה אמון אלא במחווה של רצון טוב    אני אופטימי, אמר
רותי אברהם
שר המשפטים הורה להכין הצעה להגבלת משך חקירה משטרתית    לשכת עוה"ד: ההצעה זקוקה לליטוש    איכות השלטון: לכלול את הפרקליטות בהצעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il