X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הנשיא, אוריאל לין, שהיה הממונה על הכנסות המדינה, דוחה את ההמלצה המרכזית של ועדת סוארי וטוען כי הכפפת אגף המסים העקיפים לאגף המסים הישירים נועד לכשלון
▪  ▪  ▪
לין. היה הממונה על הכנסות המדינה

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, הודיע כי הוא מתנגד להמלצתה המרכזית של ועדת סוארי - לפיה אגף המסים העקיפים יוכפף לאגף המסים הישירים. "יש לדחות על הסף את המלצה זו באשר למבנה רשות המיסים".
לדעת לין, אשר כיהן בשעתו כממונה על הכנסות המדינה ובתקופתו אף בוצעה רפורמה רחבה במבנה מערכת המס בישראל, "אין ספק שאיחוד אגפי המיסים בצורה מושכלת ונכונה יתרום רבות לייעול עבודת האגפים ותפחית את מידת העיסוק שהמגזר העסקי מקדיש לאגפי המס השונים. יחד עם זאת ברור כי איחוד אגפי המס תחת מטריה אחת צריך להיעשות בהדרגתיות ולאחר חשיבה מעמיקה, צעד אחר צעד ועל-פי תוכנית מוגדרת מראש".
לטענתו, בנסיבות הקיימות ההחלטה להפריד מחדש את רשות המיסים לשני אגפים נפרדים: האחד, המוקדש למיסים ישירים (מס הכנסה ומיסוי מקרקעין) ואילו השני, המוקדש למיסים עקיפים (מע"מ, מכס ומס קניה) - היא נכונה. אולם לדעתו הרעיון כי נציב מס הכנסה יהיה גם מנהל רשות המיסים וכי מנהל אגף המיסים העקיפים יהיה כפוף לו ישירות הוא רעיון כושל, שרק יצור מבוכה, אי יעילות במערכת, ואנטגוניזם מסיבות מובנות לחלוטין.
"אין לשכוח שלאגף המע"מ והמכס תפקיד חשוב ומרכזי בהתנהלות המגזר העסקי. לא רק במובן של גביית מיסים אלא גם במתן שירותים שוטפים, המשפיעים ישירות על כל הליכי היבוא והיצוא של מדינת ישראל, והחשיבה וההערכות הנוגעות למכס ולמע"מ הן שונות מאלה של מס ההכנסה". לדבריו, בשלב זה רשות המיסים צריכה לחזור למתכונת שהיתה בעבר: אגף מיסים ישירים ואגף מיסים עקיפים עם שני מנהלים נפרדים, כאשר שני המנהלים כפופים ישירות ליחידת מטה מיוחדת שהיא מנהל רשות המיסים.
המלצות ועדת סוארי הן למנות את מנהל רשות המיסים לנציב מס הכנסה ומיסוי מקרקעין ולמנות את מנהל המכס ומע"מ כמשנה וממלא-מקום מנהל רשות המיסים. לצידו של מנהל רשות המיסים יפעל מטה מס הכנסה ומיסוי מקרקעין, המורכב מסמנכ"לים ובעלי תפקידים משותפים לשני האגפים - שירות לקוחות, תכנון ואסטרטגיה, מבקר פנים וחשב ומסמנכ"לי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין - שומה, מקצועית, משפטית, משאבי אנוש, גבייה, מודיעין וחקירות ומקרקעין.
במקביל, לצידו של מנהל המכס ומע"מ, יפעל מטה המורכב מסמנכ"לי מכס ומע"מ - שומה, מקצועית, משפטית, משאבי אנוש, גבייה, מודיעין וחקירות, מכס וישתתפו בו גם הסמנכ"לים ובעלי התפקידים המשותפים לשני האגפים. ההוצאה לפועל ויחידת פירוקים, יפעלו כיחידות משותפות לשני האגפים. יחידות אלה ישרתו במשותף את כלל זרועות רשות המיסים ויהוו את תחילת שיתופי הפעולה והאיחוד המצופה בעתיד.
חברי הוועדה הוסיפו, כי פעילות המכס נבחנה כנושא נפרד: כיום פועל המכס בכפיפות למנהל המכס ומע"מ, ללא מטה ניהולי. המכס שינה על-פני זמן את אופי פעילותו, בדומה למצב בארצות רבות בעולם, בשל המגמה המתמשכת של הורדת מכסים. בפועל מתרכזת פעילותו בתחום סחר החוץ של מדינת ישראל ובתחום הביטחוני. כמו-כן, בבחינת פעילותו והפוטנציאל לשיתופי פעולה בין אגפי המיסים עולה כי המכס בעל פוטנציאל שולי לשיתופי פעולה. לאור זאת, המליצה הוועדה לבנות את אגף המכס כגוף עצמאי, לרבות פונקציות ניהוליות ולבחון מחדש את תפקידו, אופי פעילותו ומיקומו הראוי במשרדי הממשלה.

תאריך:  17/10/2007   |   עודכן:  17/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לשכות המסחר: כישלון במסקנת הבסיס של סוארי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
ב-26 בספטמבר התמוטט הגשר, באסון נפצעו 80 בני אדם, רבים מהם במצב קשה
משה ריינפלד
בית המשפט העליון הרשיע את רזי סעת בהריגה ובחבלה חמורה וגזר עליו שלוש שנות מאסר ופסילת רשיון ל-14 שנה
רונן ליבוביץ
הדיון במליאת הכנסת הופסק באופן חריג לכעשר דקות משום ששרת החינוך, יולי תמיר, לא היתה במליאת הכנסת לענות על שאילתא שהופנתה אליה    יו"ר הכנסת, ח"כ איציק: "שוב פעם שרת החינוך לא נמצאת"
שרון קנטור
גם הסדרה של עינת ארליך עסקה אמש באימוץ, אך סיפרה סיפור מפתיע על גבר שרוצה להיות "אב חד הורי"    שרון קנטור מבינה למה זה נושא חם
הדר פרבר
לפי הדיווח ב"אל קודס על ערבי" רכש קדאפי את הבית לסוהא ובתה לאחר שהשתיים גורשו מתוניסיה לפני כחודשיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il