X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ההפסד של חברת הסחר האלקטרוני הוא חשבונאי ונובע מעסקת רכש כושלת של סקייפ פדיון eBay גדל ב-30%
▪  ▪  ▪
[צילום: ebay]

חברת הסחר האלקטרוני eBay מאוכזבת מעסקת הרכישה של חטיבת הטלפונים שלה סקייפ, המציעה שיחות טלפון חינם ממחשב למחשב דרך האינטרנט. עם זאת, מנהלי eBay משוכנעים כי יוכלו לארגן אותה מחדש ולהפוך אותה לשימושית יותר גם למי שאינם נזקקים לשירותי און-ליין.
EBay דיווחה (יום ד', 17.10.07) כי הפסידה ברבעון השלישי של השנה 936.6 מיליון דולר, הפסד 69 סנט למניה. ברבעון המקביל בשנה שעברה הרוויחה 280.9 מיליון דולר, שהם 20 סנט למניה.
הפריזו בהערכת שווי סקייפ
מנהלי החברה טוענים כי ההפסד הרבעוני הראשון שהיה לה מאז 1999 נובע מחובות אבודים בסך 900 מיליון דולר עקב עסקת הרכישה של סקייפ. חיוב חשבונאי זה מלמד על הכרתם של מנהלי ebay כי הפריזו בהערכת שוויה של סקייפ כאשר רכשו אותה ב-2.6 מיליארד דולר באוקטובר 2005. eBay שילמה לבעלי מניות מסוימים של סקייפ עוד 530 מיליון דולר כדי להסדיר התחייבויות עתידיות הקשורות לרכישה.
יו"ר סקייפ, ניקלס זנסטרום, התפטר מתפקידו לפני שלושה שבועות עקב הודעת eBay על טענות בדבר פגמים עסקיים. הממונה על האסטרטגיה העסקית ב-eBay מייקל ון סוואי משמש כעת יו"ר בפועל של החטיבה.
פדיון שיא
תוצאותיה העסקיות של חברת eBay, שמרכזה בסן חוסה, קליפורניה, ברבעון השלישי של השנה היו בכל זאת טובים יותר מהתחזיות של המשקיעים בוול סטריט, בזכות פדיון שיא בסך 1.89 מיליארד דולר, ב-30% יותר מברבעון השלישי ב-2006.
מנהלי eBay מייחסים את מירב ההצלחה לחטיבת תשלומי האשראי האלקטרוניים PayPal ולמכירות מאוששות מחוץ לארה"ב.
אם לא מביאים בחשבון את הפסדי עסקת סקייפ, קיזוזים בורסאיים ועלויות אחרות, הרוויחה החברה 563.8 מיליון דולר, שהם 41 סנט למניה, ב-53% יותר מאשר ברבעון המקביל לפני שנה.
על בסיס זה, צופים האנליסטים כי eBay תרוויח 33 סנט למניה על פדיון של 1.83 מיליארד דולר. בשנה החולפת עלתה מניית eBayבבורסת ניו-יורק ב-43%. ביום ד' עלתה המנייה ב-5% לכ-40.60 דולר. לאחר פרסום התוצאות העסקיות, עלתה המניה עוד ב-15 סנט.
פדיון שיא גם לסקייפ
סקייפ שהכנסותיה באות מחיוב המשמשים בשירותים כגון דואר קולי, דיווחה על פדיון שיא של 98 מיליון דולר, ב-96% יותר מאשר לפני שנה.
זה הרבעון השלישי ברציפות שסקייפ רווחית. בסוף הרבעון השלישי היו לסקייפ 246 מיליון חשבונות משתמש, ב-81% יותר מאשר לפני שנה.
שיתוף פעלה בין סקייפ למייספייס
ביום ג' הודיעה סקייפ על הסכם לשיתוף פעולה עם אתר האינטרנט החברתי מייספייס. מסוף נובמבר יוכלו משתמשי מייספייס ברחבי העולם לטלפן זה אל זה. בהודעה שפרסמו שתי החברות נאמר כי בכך תיווצר הקהילה הגדולה ביותר בעולם הנהנית מקשר קולי און-ליין.
על-פי ההסדר החדש, יוכלו משתמשי מייספייס גם לשלם בעד שיחות לטלפון קווי וסלולרי של המדינות. האופציה של סקייפ תצורף לתכונת ה"מסנג'ר" של מייספייס, ומשתמשי מייספייס לא יצטרכו לטעון תוכנת סקייפ כלשהי.
"שיחות הטלפון באמצעות האינטרנט הן הצעד הטבעי הבא של הדרך שבה יתקשרו חברי הקהילה שלנו זה עם זה", אמר יו"ר מייספייס כריס דוולף. לא נמסרו פרטים על הצד הכספי של ההסדר בין מייספייס לסקייפ. למייספייס יש 110 מיליון משתמשים ברחבי העולם. לסקייפ יש 220 מיליון משתמשים.

תאריך:  18/10/2007   |   עודכן:  18/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפסד רבעוני של כמיליארד דולר ל-eBay
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
עורכי הדין של הזוג עדיין בעיצומו של משא-ומתן על פרטי ההסכם
יפעת גדות
ניתן למנוע התפשטות וירוס של דרכי הנשימה על-ידי אמצעי הגיינה בסביבה של ילדים צעירים    וירוסים של דרכי הנשימה עלולים לעורר מגיפה
הדר פרבר
האוטובוסים, הרכבות ואולי גם חלק מהטיסות יושבתו במסגרת המאבק נגד תוכניותיה של הממשלה לערוך רפורמה במערכת הפנסיה
איציק וולף
הבוקר הותר לפרסום כי כוח צה"ל שפעל בשכם חיסל את באסם חמיס מוסטפה אבן סוריה שהיה מעורב בעשרות פיגועי ירי ואף תכנן והוציא פיגועי תופת
יפעת גדות
במסגרת מחקר: בין המשתתפות שלא סבלו מדימנציה אלו ללא שיניים, או עם פחות מתשע שיניים, היו בסיכון גבוה פי 2 לפתח דימנציה בשלב מאוחר יותר בחיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il