X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התחנה לייעוץ בנושאי כוח-אדם הצליחה להכניס למעגל העבודה מקרי שיקום קשים במיוחד
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

נכה-צה"ל צעיר, קיטע וגידם, שעשה חיל במהלך שירותו הצבאי, שוקם באחרונה במשק האזרחי כאיש-ביטחון ברשת-שיווק גדולה, למרות מיגבלותיו הגופניות החמורות.
להישג דומה הגיע בימים אלה גם פועל קשיש, שאיבד עשר מאצבעותיו בתאונת-עבודה. האיש שוקם כ... מנופאי במפעל-חרושת ותיק בצפון הארץ.
ולעומתם, עברו הפלילי העשיר של בן שכונת-מצוקה ממרכז הארץ, שבילה שנים טובות בין חומות הכלא - מנע ממנו, זמן רב, להיקלט במקום-עבודה כלשהו. העובדה כי מטען-השכלתו הסתכם בשמונה שנות-לימוד בלבד - היתה אף היא בעוכריו, כל אימת שניסה לחפש תעסוקה. ובכל זאת: במבדקים מיוחדים שנערכו לו, נתגלה הצעיר כבעל-אינטליגנציה גבוהה, נשלח לבית-ספר אקסטרני, ומשעמד בבחינות הבגרות, נרשם ללימודים גבוהים.
המפנה בעתידם של השלושה התחולל בבניין-דירות, שברחוב בן-יהודה בתל אביב. בקומת הקרקע של הבניין הישן נקבע, מדי יום, עתידם של עשרות גברים ונשים בישראל. כאן ממוקמת תחנת הייעוץ לנושאי כוח אדם, שאליה נשלחים מועמדים לעבודה ועובדים במפעל, מקשת רחבה של מפעלים, ארגונים, חברות ומוסדות. ויש גם לא מעטים המגיעים לתחנה באורח פרטי, ביוזמתם הם.
זה כעשור פועלת תחנת הייעוץ הרחק מאור הזרקורים, כאשר רישומה ניכר היטב במשק הישראלי, על מיגזריו השונים. משרדי-ממשלה, רשויות מקומיות, בנקים, חברות-ביטוח, מפעלי-תעשיה, בתי-מלון ומוסדות להשכלה גבוהה - הם רק חלק מקשת רחבה של לקוחות התחנה.
העברה שוטפת של מידע
התחנה הוקמה במטרה להעניק שירותי-ייעוץ והכוונה למוסדות ולפרטים בתחומים השונים של משאבי-אנוש. עם חבריה נמנה צוות מקצועי-אקדמי, מתחומים מקצועיים שונים, הפועל בחמש יחידות פונקציונליות עיקריות: יחידת-מיבדקים, הבוררת וממיינת עובדים למטרות הכוונה וייעוץ שיקומי; יחידת ייעוץ אירגוני והדרכה, העוסקת בסקרי כוח-אדם ובמשאבי-אנוש; יחידת-מחקר, הבודקת, בעזרת מחשב, את כישוריהם של העובדים המופנים אליה; יחידת-מינהל, המפעילה ארכיון וספריה מקצועית; ולבסוף - יחידת-קשר, המקיימת העברה שוטפת של מידע ללקוחותיה ומעקב קבוע להבטחת איכות-עבודתם.
מייסדה של התחנה הוא יצחק בנדורי (53), בעל תואר שני בסוציולוגיה, עובד סוציאלי מוסמך ופסיכולוג בכיר. בנדורי, שהקים את התחנה לפני כעשור, משמש כמנהלה מאז הקמתה. מאחוריו גם עבר צבאי עשיר.
בעזרת צוות מקצועי, המונה 30 עובדים מיומנים, נבדקו עד כה בתחנה כ-50 אלף איש, מגיל 14 ומעלה, לצורכי הכוונה מקצועית ושיקום. בעזרת 16 מסופים נבדקים הנזקקים לשירותי התחנה, כאשר המסופים מרכזים את נתוני מבדקיו של כל נבדק, לצורכי מעקב, היערכות ומחקר. בכך מוחשים תהליכי האבחון וההכוונה המקצועית.
קצינים שנפלטו מהשירות הצבאי
רבים מהפונים לתחנה הם עובדים המתבקשים, או מבקשים בעצמם, לעבור הסבה מקצועית. בין אלה, כפי שמגלה לנו מנכ"ל החברה, בנדורי, רב חלקם של עובדי-הוראה - מורות בעיקר. לאחר מיבדקים ממצים, הם נשלחים לנסות את מזלם במקצוע אחר, מתאים יותר עבורם. לא מעטים מהנבדקים הם קציני-צה"ל, שסיימו את שירותם או שנפלטו ממנו בשל מיגבלות תקציביות, והמבקשים להיקלט בשוק העבודה האזרחי.
ויש גם סוג של פונים, שהם בבחינת יוצאי-דופן, כמו אותו מרצה באחד ממוסדות ההשכלה הגבוהה בארץ, שהיה ידוע במשך שנים כבר-סמכא בתחום-התמחותו. באחרונה חש האיש כי משהו אינו כשורה אצלו מבחינת תיפקודו. לפתע פתאום הוחוור לו כי שוב הוא אינו מסוגל להתרכז בנושאי-הרצאותיו, והדברים שהיה משמיע באוזני תלמידיו, לא זכו עוד, כבעבר, לתהודה המתאימה אצלם. אותו מרצה הגיע, ביוזמתו הוא, לתחנה שברחוב בן-יהודה. לאחר מבדקים פסיכולוגיים קצרים וממצים, הופנה אותו מרצה על-ידי צוות התחנה לבדיקה רפואית-נוירולוגית. או אז אובחן גידול שפיר במוחו, שהיווה, כפי שהתברר, המקור לאי-תיפקודו. עם הסרת הגידול - שוב חזר המרצה לתפקד כבעבר במקום-עיסוקו באוניברסיטה.

תאריך:  18/10/2007   |   עודכן:  18/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפועל שאיבד את עשר אצבעותיו שוקם כמנופאי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
רשת קופי שופ מכריזה על בתי קפה נקיים מעשן סיגריות    מציעה למעשנים המאוכזבים כוס קפה חינם במהלך החודש הקרוב
דרור מרום
בשנתיים האחרונות נרשמה עלייה בנאמנות הצרכן הישראלי למוצרים היוצאים מתעשיית המזון המקומית    ונתון מפתיע - כ-74% מקוני הבירה רוכשים מוצר מתוצרת הארץ, בהשוואה ל-67% לפני שנתיים    רק 20% שותים בירה מתוצרת חוץ, ול-5% אין נאמנות
יפעת גדות
סקירה של 39 ניסויים הראתה כי רפואת צמחים סינית הביאה לשיפור משמעותי בהקלה על כאב בהשוואה לתרופות הסטנדרטיות, והפחיתה גם את התסמינים האחרים
הדר פרבר
החשוד הכחיש כי הוא קניבל ואמר שחשב כי יהיה טוב יותר לבשל את הבשר ולהאכיל את הכלבים
מערכת PCאון
לאמברט קאמפס יצר בשבילכם רעפים מאירים וזוהרים בחשכה, כף שתוכלו לשלוח מסרים לעולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il