X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נבחר הקבלן להקמת המנהרה הארוכה ביותר בארץ, עבור קו הרכבת החדש לירושלים
▪  ▪  ▪

קטע ג' של קו הרכבת המהיר לירושלים יוצא לדרך בעלות הקמה של כ-1.6 מיליארד שקלים. מדובר באחד מפרויקטי התשתית המורכבים והגדולים שיבוצעו בארץ בשנים הקרובות הכולל כרייה של המנהרה הארוכה בארץ.
רכבת ישראל בחרה קבלן לביצוע קטע ג' בקו המהיר לירושלים. ביצוע קטע ג' כולל את סלילת תוואי המסילה, כריית המנהרות ובניית הגשרים בקטע שבין שער הגיא לעמק הארזים. הקטע כולל את מנהרה 2 באורך של 1.2 ק"מ; מנהרה 3 באורך של 11.6 ק"מ; וגשר מספר 8.
החברה הקבלנית הזוכה היא חברת שפיר אשר נבחרה מבין חמשת המתמודדים שעברו את שלבי המיון המוקדם (PQ) לביצוע קטע ג'. חברת שפיר חברה לחברת אלפינה האוסטרית המחזיקה בידע ובניסיון הבינ"ל בביצוע פרויקטי תשתית מסילתיים, בפרט בתחום המנהרות והגשרים. החברה ביצעה פרויקטים במדינות רבות באירופה בהן: ספרד, גרמניה, אוסטריה, יוון ושבדיה. במכרז השתתפו שלוש קבוצות נוספות: קבוצה בראשות אפריקה ישראל, קבוצה בראשות מנרב וקבוצה בראשות שיכון ובינוי. בקונצוריום של שפיר הנדסה חברה אלפינה האוסטרית.
פרויקט כריית המנהרות עתיד להיות הפרויקט ההנדסי הגדול ביותר בארץ, מלבד פרויקט בניית הרכבת הקלה בתל אביב. זהו פרויקט מהמרכזיים במסגרת תוכנית הפיתוח הרב-שנתית של רכבת ישראל הנחשב לאחד מפרויקטי התשתית המורכבים, המסובכים והיקרים שבוצעו בארץ. הפרויקט כולל בתוכו אלמנטים ייחודיים המבוצעים לראשונה בישראל ובכלל זה בניית תחנת רכבת בירושלים בעומק של כ-80 מטר מתחת לפני הקרקע, מנהרות באורך כולל של כ-20 ק"מ מנהרות כפולות ו- 10 גשרים, בתוואי מורכב ובשיטות עבודות ייחודיות אשר מבוצעות לראשונה בישראל בסדר גודל כולל של מעל 4 מיליארד שקלים.
קטע ג' הינו הקטע בעל הקף העבודות הגדול ביותר בפרויקט וכולל בתוכו ביצוע של סה"כ מעל ל-25 ק"מ מנהרה: צמד מנהרות באורך של 1.2 ק"מ כל אחת, גשר מורכב מעל נחל יתלה באורך של מעל 150 מ"א וצמד מנהרות מקבילות, הארוכות ביותר בישראל, באורך של 11.5 ק"מ כל אחת.
המנהרות הארוכות יחפרו בחלקן בשיטה טכנולוגית מתקדמת לכריית מנהרות שטרם בוצעה בישראל ע"י TBM Tunnel Boring Machine), מכונה שהיא למעשה מפעל נייד המבצע את החפירה, התימוך ועבודות הגמר במנהרות. מכונה זו כורה בקצב מהיר ביותר של כ-20 מטר ביום עבודה. כמו כן, תהיה שפיר הנדסה אחראית על הטיפול בעודפי העפר אשר יכרו מהמנהרה.
העבודות באתר צפויות להתחיל ברבעון הראשון של 2008.

תאריך:  23/10/2007   |   עודכן:  23/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרכבת המהירה לי-ם תיסע ב-13 ק"מ של מנהרות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ראש העיריה ורב העיר הגישו תלונה במשטרה    הרקע לכרוזים: שיתוף פעולה בין שניהם שהרתיח קנאים וגורמים פוליטיים
הילה רפופורט
ראש הממשלה הטורקי רצ'פ טאיפ ארדואן, מחה בפני רה"מ אולמרט על כי חברות ישראליות פרטיות מאמנות את לוחמי המחתרת הכורדית, הפי-קיי-קיי
משה ריינפלד
בית המשפט העליון: שלומי קדם וניר עמיר מואשמים בהתארגנות עבריינית שיטתית המטילה חתתה תוך שימוש באיומים וסחיטה
איציק וולף
סגל המרצים הזוטר נותן רוח גבית למאבק המרצים הבכירים באוניברסיטאות    הודיע על עיצומים בשל פגיעה בזכויות הסוציאליות של מרצים מן החוץ
הילה רפופורט
אונסק"ו, אישרה את הצעת ההחלטה של משרד החוץ, במסגרתה היא ממתחייבת לפעול למען הגברת המודעות בעולם לזכרון השואה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il