X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
משרד התקשורת מציע לחייב אותן לבטל את הסבסוד של מחירי המכשירים תמורת צריכת זמן אוויר ומבקש ליצור ניתוק זיקה בין רכישת מכשיר לבין צריכה מוגברת של זמן אוויר יצא בשימוע לחברות הסלולר, כדי לבחון ביטול הסבסוד
▪  ▪  ▪
[צילום: ניב קנטור]

משרד התקשורת יצא (יום ג', 23.10.07) בשימוע נוסף בעניין אפשרות ניתוק הזיקה שנוצרה בין מכירת מכשירים סלולריים מדור שני ושלישי על-ידי המפעילים, לבין מתן הטבות הנוגעות לשירותי סלולר.
המשרד שוקל לאסור על חברות הסלולר מתן כל הטבה עקיפה בגין עסקת מכירת ציוד סלולר. כלומר, תיאסר כריכה בין עסקת מכירת ציוד סלולר לבין מתן הטבות מכל סוג שהוא הנוגעות לשירותי סלולר בכלל, ולזמן אוויר בפרט.
המצב הראוי לדעת המשרד הוא שמפעיל הסלולר יוכל להציע למנוייו הנחות במסגרת עסקת מכירת ציוד סלולר וביחס לציוד עצמו (סבסוד ישיר) אולם לא יהיה באפשרותו לנהוג בפרקטיקה היוצרת זיקה בין מכירת ציוד סלולר ובין הטבה במתן שירותי סלולר.
איבוד הטבות זמן אוויר
המצב הקיים שבו מנוי הרוכש מכשיר טלפון מחברת הסלולר מקבל הטבות עבור צריכת זמן אוויר מוגברת ובמקביל משלם עבור המכשיר, מקשה על מעבר מנויים בין החברות. הדבר נובע, בין היתר, מכך שבמעמד תום תקופת ההתחייבות (אשר גם אותה שוקל המשרד לקצר), אם מחליט המנוי על מעבר לחברה אחרת הוא מאבד את הטבות זמן האוויר שניתנו לו, ולכן יידרש להמשיך ולשלם את יתרת התשלומים עבור המכשיר שרכש ללא קבלת ההטבה.
בנוסף, במצב הקיים לא קיימת, לדעת המשרד, השקיפות הנדרשת למנוי, שכן כלל לא ידוע למנוי האם הוא יגיע לצריכת זמן האוויר הנדרשת לשם קבלת ההטבה. כמו כן, מאחר שהמנוי משדרג את מכשירו בדרך כלל כל 18 חודשים, בעוד שהתשלומים עבור המכשיר מתפרסים בד"כ על פני 36 חודשים, הרי שהחל ממועד שידרוג המכשיר הוא ימשיך לשלם עבור המכשיר הישן את יתרת התשלומים באופן מלא ללא כל הטבה, מצב שאינו שקוף וברור לצרכנים.
תחרות קשה
המצב הקיים אף מקשה על התפתחות התחרות בתחום ציוד הסלולר. יישום המהלך אותו שוקל המשרד צפוי לאפשר ליבואנים שאינם מפעילי סלולר, המתקשים כיום להתמודד מול מפעילי הסלולר במכירת ציוד סלולר (מאחר שאין באפשרותם להעניק הנחות על צריכת זמן אויר), דריסת רגל משמעותית יותר בשוק. לכן, בכוונת המשרד לחייב את החברות להציע את אותן תוכניות תעריפים של מנוייהן גם לכל מי שרוכש טלפון סלולרי שלא באמצעותן.
נוכח האמור, סבור המשרד כי ביצוע עסקות נפרדות, ברורות, שקופות ובלתי כרוכות זו בזו, לרכישת מכשיר מחד-גיסא ולצריכת שירותי סלולר מאידך-גיסא, כפי שנשקל בשימוע זה, תקל על המנוי להשוות מחירים, לשקול את ברירותיו ולקבל החלטה כלכלית מיטבית.
שר התקשורת, אריאל אטיאס, אמר כי "ניתוק הזיקה בין צריכת זמן האוויר לרכישת המכשיר יביא להסרת חסם משמעותי נוסף, במעבר בין החברות, ויגביר את השקיפות בחשבונות הטלפון לקראת ניידות המספרים. המהלך יעודד את התחרות בתחום מכירת מכשירי הסלולר על-ידי משווקים שאינם מפעילי סלולר".

תאריך:  23/10/2007   |   עודכן:  23/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אטיאס: לא לסבסד מכשירים תמורת זמן אוויר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
באדר ג'וויחאן הסיע שוהה בלתי חוקי במוניתו וכשניסתה המשטרה לעצור אותם נמלט, דרס שני עוברי אורח ולא עצר גם כששוטר ירה אליו
רותי אברהם
לשכת עוה"ד מצטרפת להתנגדות של שר המשפטים ל"חוקה בהסכמה" שתכלול חוקים "דתיים" חסיני בג"צ    פרידמן: עדיף ללא חוקה מאשר חוקה רעה
עידן יוסף
נבחר הקבלן להקמת המנהרה הארוכה ביותר בארץ, עבור קו הרכבת החדש לירושלים
עידן יוסף
ראש העיריה ורב העיר הגישו תלונה במשטרה    הרקע לכרוזים: שיתוף פעולה בין שניהם שהרתיח קנאים וגורמים פוליטיים
הילה רפופורט
ראש הממשלה הטורקי רצ'פ טאיפ ארדואן, מחה בפני רה"מ אולמרט על כי חברות ישראליות פרטיות מאמנות את לוחמי המחתרת הכורדית, הפי-קיי-קיי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il