X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כנער רמת-גני, דוד רוזנטל תמיד חיפש דרכים להגיע לתל אביב ופסל את גבעתיים על הסף לתקופה שיהיה בפנסיה השנים חלפו, מחירי הדירות האמירו וגבעתיים כבר לא לפנסיונרים בלבד ההוכחה בקפה Y
▪  ▪  ▪
[צילום: קפה Y בגבעתיים]

כילדים שגדלו ברמת גן, תמיד היינו מתלבטים בחבר'ה לאן ללכת. היינו צעירים מדי מכדי לנהוג, וכיכר אורדע מעולם לא הייתה אטרקציה. אז היינו חושבים לרגע על גבעתיים, אומרים: "אה, עיר של זקנים", וממשיכים לתל אביב. הדימוי הזה של עיר פנסיונרית דבק בגבעתיים במשך שנים רבות, עד תחילת המילניום הנוכחי. שוק השכרת הדירות התפוצץ, המחירים בתל אביב האמירו והאוכלוסיה הצעירה החלה להגיע לערים הסמוכות. נסו למצוא היום דירה פנויה בגבעתיים ותגידו אם הצלחתם להביא תוצאות.
הצערת האוכלוסיה בגבעתיים חייבה מקומות בילוי חדשים ואכן לפני שבע שנים קם אחד כזה, שבו שהיתי בערב נעים של אוקטובר - ולא בפעם הראשונה. היתרון הגדול של קפה Y הוא שיש בו אוכל טוב, אווירת פריפריה רגועה, מקסימום שירות ומינימום פוזה - והכל במרחק הליכה מדרך השלום.
את הדוגמה הראשונה לכך קיבלנו, חברי הג'מוס שמלווה אותי לכל מקום בשל יכולתו לדחוס ולבלוס, ואנוכי, כבר במנות הפתיחה שהזמנו. הוא לקח מרק בטטה ואני מרק עדשים עשיר ומהביל (24 שקל), שהזכירו לנו שהחורף בפתח. את האישור קיבלנו מהמלצרים, שעדכנו אותנו בכך שהתפריט הוחלף זה עתה. לאחר מכן לקחנו עוד שני פתיחים מדהימים ומומלצים על טהרת המטבח הבולגרי. האחת היא השושקה ביורק (32 שקל) - פלפל אדום בציפוי פריך עם קשקבל, פטה וריקוטה על רוטב פלפלים פיקנטי- מנה שכבר התנסינו בה בעבר וגם הפעם נהנינו ממנה מאד. המנה השנייה היתה גלילת חציל (31 שקל) במילוי פטה ובזיליקום ברוטב עגבניות - ללקק את האצבעות.
בחנתי את האוכלוסיה תוך כדי המתנה למנות העיקריות. אני לא חושב שהיא עברה את גיל ה-40. זאת אומרת, המקום אינו מגדיר עצמו לצעירים, למבוגרים או לישישים - מי שבא ברוך הבא, רק שב-23:00 בלילה מאיישים אותו אנשים בגילאי העשרים והשלושים, שמשרים עליו אווירה צעירה. תנועה, ברוך השם, יש, כך שהיה לנו קשה מאוד למצוא מקום בחוץ.
מנת הדגל המקומית היא השניצל, שמוגש עם פירה וסלט ולא מאכזב (47 שקל). מכיוון שבערך יומיים כבר לא אכלתי משהו שיגרום לכולסטרול שלי לעלות, הזמנתי את מנת הכבד עוף המצוינת (48 שקל), על מצע פירה וסלט. הג'מוס קינח עם פאי תפוחים וגלידה (32 שקל) ואני לקחתי הזרקת סוכר בדמות עוגת סברינה עם קצפת ורום - משו משו. חוץ מזה, אני יכול להגיד שכמו בכל בית קפה, גם ב-Y מגישים ארוחות בוקר, קפה ומאפה ועסקיות, וכשמדובר בנקודה כל כך מרכזית בגבעתיים וכל כך קרובה לתל אביב, המידע הזה מן הסתם רלוונטי, בעיקר לבקרי יום שישי.
אז סיימנו את הבילוי ונסענו. כמעט מייד היינו כבר בבית, בתל אביב מלאת הפוזה האורבנית. המחשבה שהנה, יצאת לך אל הפריפריה, לשקט, לרגע קט ובתוך מספר דקות אתה שוב "חוצה את הגבול" לעירוניות הסואנת היא מגוחכת משהו, אבל גם מלבבת. והדובדבן שעל הקצפת הוא שלא מדובר בשקט מעיק אלא באווירה צעירה ולא יומרנית. מומלץ בחום.

* הכותב היה אורח המקום.
קפה Y - הצנחנים 16 גבעתיים, 03-7321463
תאריך:  24/10/2007   |   עודכן:  24/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
ההכנסות עלו ביולי-ספטמבר ב-61% לעומת אשתקד ל-1.7 מיליארד דולר    מכירות התרופה לטרשת נפוצה 'רביף' גדלו ב-4.1%
גלית יצחק
כך אושר בוועדת הפנים והגנת הסביבה    לפי התקנות, לא תותקנה אנטנות סלולריות נוספות בבתים ועל מרפסות    ח"כ חנין: טוב שלא התכופפו בפני הסלולריות
משה ריינפלד
בשנה הראשונה יתמקד הדיאלוג בפיננסים, אנרגיה וסביבה, מדעי החיים, מסחר, טלקומוניקציה, מדיה ואינטרנט, וכן בתחבורה ותיירות
איריס פרחי
תבעה חנות נעליים לאחר שנתבקשה להוסיף 100 שקל עבור נעליים חלופיות    בית המשפט דחה את התביעה וקבע שהתובעת ביקשה להחליף נעליים משומשות
איריס פרחי
התלמיד תבע את המכללה לאחר שסירבה להשיב לו את שכר הלימוד    בית המשפט פסק שהתובע סובל מבעיות נפשיות ויש להשיב לו חלק מהסכום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il