X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
משרד האוצר משיב לטענות המרצים הבכירים וטוען: הם פוגעים בהשכלה הגבוהה "ועד המרצים מבקש תוספות שכר מופרזות", אומרים באוצר
▪  ▪  ▪
הסטודנטים בינתיים יושבים על הדשא במקום בכיתות [צילום: עומר שיקלר]

האוצר משיב מלחמה ומגיב לטענות המרצים הבכירים: טוען כי ועד המרצים פוגע בהשכלת הסטודנטים וכי לסגל האקדמי הוצעה תוספת של כ-5% ולהמשיך לנהל מו"מ לשיפור תנאי העסקתם במסגרת ועדת שוחט אך הם בחרו לשבות.
"ועד המרצים מבקש תוספות שכר מופרזות, בנוסף מבקש הסגל האקדמי להחיל את רכיב הוותק על מרכיבי שכר נוספים, דבר אשר ישפר בהכרח את שכר אנשי הסגל הבכירים והותיקים על פני שכר אנשי הסגל הצעירים בפערים עצומים של יותר מפי עשרה בין צעירים לותיקים", אומרים (יום ד', 24.10.07) באוצר. הממונה על השכר באוצר, קובי הבר, אף קורא לסגל האקדמי למנוע את הפגיעה המיותרת בהשכלה הגבוהה ולחזור לאלתר לשולחן המשא-ומתן.
"אין בדרישות ועד המרצים כל דרישה המכוונת לשימור או החזרה מחו"ל של סגל צעיר או איכותי", הסבירו באוצר. "דרישותיהם מייעדות את מרבית עלות ההסכם לותיקים בלבד, דרישות אלה אינן משרתות בהכרח את צרכיה של מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל".
נציגי ועד המרצים הביעו בתקשורת את חוסר אמונם במשרד האוצר שעל-פי חוק אחראי בין השאר על הסכמי עבודה במשק. על-מנת לסיים את שביתת המרצים במהרה ולאפשר לסטודנטים לפתוח את שנת הלימודים האקדמית, הסכים הממונה על השכר, לפנים משורת הדין, להצעת שרת החינוך, יולי תמיר, לשילוב מגשר במשא-ומתן עם ועד המרצים והפסקת השביתה לאלתר, לצורך המשך ההדברות בין הצדדים. ועד המרצים סרב להצעת הגישור ואמר כי אין לו בעיה "לשבת עם האוצר".
"על אף כל הצעות המדינה, בוחר ועד המרצים בדרך השביתה, מסרב לשילוב מגשר ומציב תנאים מוקדמים לקיום משא-ומתן לצורך קבלת תוספות שכר מעבר לתוספת עליה סוכם עם הסתדרות העובדים וזאת על חשבון לימודי הסטודנטים שהיו אמורים להחל בלימודיהם האקדמאיים לפני כארבעה ימים", הסבירו באוצר, "הוצע לסגל האקדמי לקבל את תוספת השכר עליה סוכם לאחרונה בהסכם הקיבוצי עם ההסתדרות ולהמשיך ולנהל משא-ומתן במשך תקופה קצרה, אשר יביא לשיפור תנאי העסקתם במסגרת יישום מתווה ועדת שוחט אשר מבטיח את עתיד ההשכלה הגבוהה בישראל".
עוד ציינו כי ועד המרצים, המורכב משבעה נציגי האוניברסיטאות השונות, זקוק להסכמתם של כל הנציגים. "העובדה כי רק שניים מהם נוכחים בדיונים, מקשה על גמישות וקבלת ההחלטות בניהול המו"מ", טענו.
"המרצים נמצאים בעשירון העליון
באוצר מדגישים עוד כי אנשי הסגל האקדמי נמצאים בעשירון העליון במשק בהיבט של חלוקת ההכנסות, כאשר השכר הממוצע לאיש סגל בכל שלבי העסקתו עולה על רף הכניסה לעשירון העליון. "שכר הסגל האקדמי הממוצע לשנת 2006, הינו כ-20,000 ש"ח פי 2.8 מהשכר הממוצע בשירות הציבורי. שכר ממוצע של פרופ' מן המניין הינו כ-26,500 ש"ח לחודש ושכר ממוצע של מרצה מגיע לסך של כ-14,500 ש"ח לחודש (נתוני 2006). איש סגל מרצה בממוצע 6 שעות בשבוע, חלקם מרצים אף פחות מכך. אנשי הסגל רשאים לעבוד במשרה נוספת במכללות - כמרצים מן החוץ וזאת למרות שהם מועסקים במשרה מלאה באוניברסיטה. בנוסף לכך אנשי הסגל האקדמי נהנים מתנאים נוספים ייחודיים, ביניהם: שנת שבתון בשכר, קרן קשרי מדע, מענקי מחקר ועוד. אנשי הסגל האקדמי הבכיר מועסקים במקצוע בעל מעמד ויוקרה גבוהים ביותר, הם נהנים מביטחון תעסוקתי אשר לא קיים במגזר הפרטי", טענו.
מנגד, אומרים בסגל המרצים הבכירים כי מרצה באוניברסיטה מרוויח 11,051 ש"ח ברוטו לחודש בלבד. זאת בזמן שהוא יכול לשאוף לשכר של כ-16,000 ש"ח כפרופסור מן המניין עם 3 שנות ותק בדרגה ועם 22 שנות ותק באוניברסיטה.
עוד מראים הנתונים כי בזמן שהשכר הממוצע במשק עלה בעשר השנים האחרונות ב-49% והשכר הממוצע במשק הציבורי עלה ב-59.3% עלה שכר המרצים ב-24.5% בלבד- כלומר שחיקה של 35% מול המשק הציבורי ושחיקה של 25% מול השכר הממוצע במשק.
פרופ' צבי הכהן, יו"ר המועצה המתאמת של אירגוני הסגל האקדמי הבכיר, אומר כי הנתונים ברורים וכי אין ספק כי שכר הסגל ספג שחיקה משמעותית בשנים האחרונות. "גורמים אינטרסנטיים מנסים להפיץ שקרים אודות האקדמיה בישראל ולהוציא את דיבתה. הניסיון לא יצלח, מאומה המייצאת תפוזים הפכנו לכזו המייצאת ידע וטכנולוגיה וכל זאת בזכות האוניברסיטאות והחוקרים הישראלים. חבל שהאוצר בקטנוניות לא מסוגל לתת לסגל את הדבר הדרוש ביותר- פיצוי על שחיקת השכר, ומנגנון אשר ימנע את השחיקה בעתיד, שחיקה אשר מגחיכה את שכר הסגל", ציין.

תאריך:  24/10/2007   |   עודכן:  24/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האוצר: המרצים פוגעים בהשכלה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כרגיל, ההגנה היא - בהתקפה ל"ת
אחתת  |  24/10/07 20:55
2
בראון-אולמרט תוקפים את כולם :
ישראל1  |  24/10/07 20:59
3
אם הדברים, לא היו כה עצובים,
הניה  |  24/10/07 22:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
נכנס ל-50% לפרוייקט בן 460 מיליון דולר, כולל מרכזים מסחריים    פינחס כהן - שותף
אלעזר לוין
קנתה מישראלום מגרש ל-163 דירות בכ-45 מיליון שקל    העיסקה עם חפציבה בוטלה לאחר ההתמוטטות
משה ריינפלד
יו"ר מפעל הפיס לראש הממשלה: איחוד גופי ההימורים יחסוך כ-100 מיליון שקל כספי ציבור שניתן להשקיעם בהקמת 100 שכונות קשישים
אלעזר לוין
יוסי אברהמי מכר 68 מתוך 85 דירות ב"לה פאלמורה"    4 חדרים - 450 אלף דולר
אלעזר לוין
נמכרו בעיר 671 דירות תוך ששה חדשים    ירידה של 46% במכירת דירות בת"א, שירדה למקום השני    פ"ת במקום השלישי    ירושלים רק במקום הששי    חולשה בראשל"צ - גידול במכירות בנס ציונה    ירידות חדות בכפ"ס ורעננה    נמשת החולשה בחיפה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il