X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ארגון הירוקים גרינפיס, הידוע בפעולותיו הפרובוקטיביות, ערך הבוקר ברחבת משרד התשתיות בירושלים הלווייה לתושב האשקלוני האחרון שמת בשל זיהום האוויר מתחנת הכוח הפחמית שתוקם מפגין אחד נעצר בארגון טוענים: השוטרים הפשילו את מכנסיו תוך כדי המעצר
▪  ▪  ▪

פעילי גרינפיס חסמו בגופם (יום ה', 25.10.07) את הכניסה למשרד התשתיות הלאומיות בירושלים, במחאה על הכוונה להקים תחנת פחם נוספת באשקלון.
הפעילים קשרו עצמם זה לזה בשרשראות ברזל גדולות וביקשו להעביר מסר ישיר למשרד התשתיות ולעומד בראשו, השר בנימין (פואד) בן-אליעזר. הם נשאו שלטי ענק הקוראים: "פואד, הפחם הורג" וסירבו לזוז מן המקום גם כאשר הגיעו שוטרים לפנותם.
בנוסף, כיסו פעילי הארגון את רחבת הכניסה למשרד התשתיות בעשרות תלוליות עפר של קברים טריים, עליהם נכתב: "תושב אשקלון ז"ל" וערכו תהלוכת אשכבה של התושב האשקלוני האחרון שהובא אף הוא לקבורה בפני משרד התשתיות. ה"קברנים" מטעם הארגון חבשו מסיכות פנים בדמות פניו של שר התשתיות עצמו, פואד.
"המטרה היא לגרום למשרד התשתיות ובעיקר לשר בן-אליעזר לעצור לרגע ולחשוב על ההשלכות הנוראיות שיהיו לתחנה פחמית נוספת באשקלון", אמרה נילי גרוסמן, מנהלת קמפיין האנרגיה והאקלים בגרינפיס ים-תיכון.
"בית החולים ברזילי פרסם לא מכבר מחקר הקובע כי עלייה בתחלואת הלב, הריאה והסרטן בעיר קשורה לזיהום הנובע מהתחנה הפחמית הקיימת בעיר, וזה אומר דבר אחד ברור: הפחם הורג. הפחם הוא סוג הדלק המזהם והמסוכן ביותר לבני אדם ולסביבה", הוסיפה.
לדבריה, הגיע הזמן שמשרד התשתיות יפנים זאת ויקדם אנרגיה סולארית שהיא מתוצרת הארץ ולא מנוצלת עדיין כלל בישראל. אנרגיה סולארית היא לא רק פתרון טוב יותר לסביבה ולבריאות הציבור, אלא פתרון אשר מוכיח את עצמו כלכלית ומהווה את האפשרות הכדאית ביותר לגיוון סל הדלקים הישראלי.
"אנחנו פונים היום ישירות לפואד, כשר וכאיש ציבור ותיק בעל שאיפות פוליטיות: פואד, אל "תלכלך" את שמך בתחנה הפחמית אשר תגרום למותם של אלפי תושבים. אל תהיה האיש שנתן לכך את חתימתו ואל תיזכר בתודעת הציבור הישראלי כשר התשתיות שאומר דבר אחד ועושה אחרת".
לטענת דוברת גרינפיס, תיאודורה קרצ'ובסקי, גררו ארבעה שוטרים מן המקום פעיל הארגון תוך כדי הפשלת מכנסיו בכוח. "הפעיל, שלא התנגד למעצר, נגרר על בטנו לעבר הניידת והוכנס אליה בכוח. לאחר מכן כוחות משטרה נוספים, בראשם נצ"מ ברונו שטיין, הדפו ודחפו את הפעילים בצורה קשה כולל דחיפות, בעיטות ובעיטה בשרשראות שבהן היו קשורים", טענה.

תאריך:  25/10/2007   |   עודכן:  25/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גרינפיס ערכו הלוויה לאשקלוני האחרון
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
גרינפיס הוא אירגון גרמני
הפוסל במומו פוסל  |  25/10/07 11:35
 
- גרינפיס הוא אירגון בינלאומי
סייג לחוכמה  |  25/10/07 12:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
למרות פגמים שמצא השופט בדרך הצגת עמדת הפרקליטות קבע כי תביעת הקצינים יורם לוי וראובן גלבוע תופנה נגד המדינה בלבד
גלית יצחק
כך עולה לרגל פתיחת חודש המודעות למחלת ה-AMD    בישראל חיים כ-180,000 חולים, מתוכם כ-20,000 חולים במצב מתקדם    עמותת נמ"ג קוראת לחולים להיבדק אחת לשנה
איציק וולף
תושבים בשדרות טוענים כי החלטת שר הביטחון לנתק חשמל לשכונות בעזה היא מעט מידי ומאוחר מידי    ירי הרקטות נמשך ביתר שאת גם הלילה במטח של קסאמים ופצמ"רים
עידן יוסף
התעמתו עם כוחות הביטחון וגרמו לחסימת הכביש לסירוגין    לפחות 7 מהמתפרעים נעצרו    טוענים: זהו כביש אפרטהייד    ביש"ע מגיבים: היהודים הם המופלים
הדר פרבר
ההתפרצות לא היוותה סכנה מיידית לתושבי המקום, למרות שנפלטו ממנו תמרות של עשן לבן וחול שהגיעו עד לגובה של 1,500 מטרים באוויר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il