X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יצוא תעשיות המים בשנת 2007 צפוי לזנק ב-28% היעד ל-2010: הכפלת היצוא משרד התמ"ת: תעשיית המים תהיה מנוע הצמיחה העיקרי של המשק
▪  ▪  ▪

משלחת של 101 אנשי ממשל ואנשי עסקים מצ'כיה, ובהם סגן שר החקלאות לענייני מחקר ופיתוח ומנכ"ל משרד החקלאות, יגיעו החודש לארץ לבחון טכנולוגיות חדשות בתחום המים. בין האורחים מצ'כיה יהיו אנשי רשויות המים ברמה הלאומית, האזורית והעירונית. הם מתכוונים לבחון טכנולוגיות מים ולבדוק אפשרות לרכוש אותן.
מדובר, בין היתר, בטכנולוגיות בתחום ההשקיה, טיפול בשפכים, השבת מי קולחין, התפלה, ניטור וביטחון מים, ובתכנון ייעוץ וביצוע של פרויקטים בתחומי תשתיות המים.
האורחים יפגשו עם מנכ"ל משרד התמ"ת, רו"ח גבריאל מימון, והמדען הראשי במשרד התמ"ת, ד"ר אלי אופר, ויבקרו, בין השאר, בתערוכת Watec. ראשי המשלחת ידונו באפשרות לקדם חתימת הסכם שיתוף פעולה במחקר ופיתוח בין ישראל לצ'כיה.
3 שרים מסלובקיה
במקביל למשלחת הצ'כית, יבואו לארץ גם שלושה שרים בממשלת סלובקיה - סגן ראש הממשלה, שר החקלאות והשר לאיכות הסביבה, עם פמליה של אנשי מקצוע.
רשימת המשלחות ממדינות מרכז אירופה המגיעות החודש לישראל, כוללת גם יותר מ-20 אורחים מפולין, ובהם אנשי עסקים, אנשי המטה הפולני לקידום השקעות, ראש עיריית ביאליסטוק ומנכ"ל איגוד חברות ורשויות המים הפולני, שהיה בעבר השר לאיכות הסביבה. האיגוד המונה 450 חברות המהוות כ-85 אחוז ממגזר המים, יערוך באמצע ינואר 2008 מפגש מיוחד עם כ-100 חברות ישראליות בתחום המים.
ביקורי המשלחות מאורגנים ביוזמת הנספחויות המסחריות של ישראל במרכז אירופה, הפועלות לקידום ייצוא הטכנולוגיות הישראליות ושיתופי הפעולה המסחריים והתעשייתיים.
פוטנציאל יצוא למרכז אירופה
לדברי רחל רועי, מנהלת המטה לקידום השקעות במשרד התמ"ת, מציג סקטור המים וטכנולוגיות איכות הסביבה במרכז אירופה פוטנציאל משמעותי להגדלת הייצוא ולקליטת טכנולוגיות חדשות שישראל מפתחת ומייצרת. עם התרחבות האיחוד האירופי מזרחה, גוברת הדרישה במדינות אלה להתאים את הסטנדרטים בתחום המים והשמירה על איכות הסביבה לאלה של מדינות האיחוד הוותיקות יותר.
תוכנית לקידום תעשיית המים
משרד התעשיה, המסחר והתעסוקה מוביל באמצעות המטה לקידום השקעות והמינהל לסחר-חוץ את ISRAEL NEWTech, תוכנית לאומית לקידום התעשיה של ישראל בתחום המים בדרך להפיכתה לשחקן מוביל בזירה הבינלאומית. יחד עם גופים מובילים מהמגזר הפרטי והציבורי כאחד, הציבה התוכנית יעד של הכפלת ייצוא תעשיות המים ואיכות הסביבה הישראליות עד לשנת 2010.
בתערוכת Watec, יציג משרד התמ"ת את פעילות בנושא זה, ויחשוף סרט תדמית, שם ולוגו, המיועדים לשרת את פעילות תעשיית המים, תוך מינוף התדמית החיובית שממנה נהנית הטכנולוגיה הישראלית על-מנת לסייע לחברות המתמודדות בשווקים חדשים.
היעד: הכפלת הייצוא עד 2010
התוכנית שאושרה בממשלה ביוני אשתקד מציבה יעד של הכפלת הקף הייצוא של טכנולוגיות ישראליות לשוק המים העולמי, מכמיליארד דולר בשנת 2006 לשני מיליארד בשנת 2010. כדי לעמוד ביעדים האלה, הממשלה מעודדת השקעות זרות ופועלת להרחבת המחקר והפיתוח, במיוחד במסגרת שיתוף פעולה בינלאומי.
עודד דיסטל, מנהל תוכנית המים הממשלתית במשרד התמ"ת, צופה כי יצוא תעשיות המים בשנת 2007 יזנק ב-28%, שיעור גידול חסר תקדים בהיסטוריה של תעשיית המים בישראל.
לדברי דיסטל, הדבר מעיד על הפוטנציאל הגלום בתעשיית טכנולוגיות המים בישראל. לדעתו תהווה תעשיה זו את מנוע הצמיחה העיקרי של המשק הישראלי בשנים הקרובות.
קצב הצמיחה של השוק העולמי לטכנולוגיות מים בחמש השנים הקרובות צפוי לעמוד על ממוצע של 10% בשנה. בשנת 2008 יסתכם השוק הזה ב-450 מיליארד דולר.

תאריך:  25/10/2007   |   עודכן:  25/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צ'כיה, סלובקיה ופולין ירכשו בארץ מוצרי מים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שירה פרי
כזו היא לה גוטה, הירושלמית הוותיקה. הסיפור מתחיל בגוטה, בעלת המסעדה, שניסיון חייה גרם לה לשלב בין מרוקו לצרפת במסעדתה הכשרה ששורדת בגאון כבר 9 שנים    שירה פרי התמסרה למסורת
אורנה למפרט
היתרון הגדול של מסעדה באזור תעשיה הוא שלעת ערב מתבהרים שמי החנייה באזור לכדי גווני כחול-לבן פסטורליים    אורנת למפרט ניצלה את רגעי השלווה והסתערה על ריב"ל סושי בר עם צי הרכבים שלה
משה ריינפלד
הוכנה טיוטת כתב האישום בפרשת האסון בכפר יהושע    נהג המכונית שהתנגשה בקטר יואשם בהריגה    הגשת כתב האישום כפופה לשימוע
הדר פרבר
אונג סאן סו קי הועברה לבית הארחה ממשלתי, ככל הנראה כדי להיפגש עם חבר בכיר בחונטה הצבאית המתווך בין הממשלה לאופוזיציה
רותי אברהם
ביה"ד לעבודה אישר הסכם לתשלום עבור "שידורים חיים" למאפרת הראשית של רשות השידור    הסכום - 100 אלף שקלים כולל פיצוי על עוגמת נפש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il