X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סרטן האשכים שכיח ביותר בקרב גברים בגילאים 20-35 אך הוא עלול להופיע בכל גיל בדיקה עצמית של האשכים יכולה לשפר את הסיכויים לגלות גידול בשלב המוקדם שלו
▪  ▪  ▪
[צילום: NIH]
סרטן האשכים - אבחון בבדיקה עצמית?
יפעת גדות
מהם גורמי הסיכון למחלה * מהם סיכויי ההישרדות * האם בדיקה עצמית יכולה לעזור בגילוי מוקדם?
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
חולים בסרטן האשכים יכולים להביא ילדים לעולם

   יפעת גדות
פריצת דרך בתרופה לסרטן האשכים

סרטן האשכים שכיח ביותר בקרב גברים בגילאים 20-35 אך הוא עלול להופיע בכל גיל. בדיקה עצמית של האשכים יכולה לשפר את הסיכויים לגלות גידול בשלב המוקדם שלו. כבר בגיל 15 רצוי לבצע בדיקה עצמית בכל חודש. בדיקה עצמית קבועה של האשכים היא דרך חשובה לזהות שינויים שעלולים להיות סימן לסרטן. אבחון מוקדם חשוב מאחר שסרטן האשכים הוא סרטן שניתן לטפל בו כאשר הוא מאובחן בשלב מוקדם. גושים או שינויים אחרים המתגלים במהלך הבדיקה העצמית אינם תמיד סימן לסרטן, אך עדיין יש צורך לגשת לרופא כדי שיבדוק אותם.
כיצד לבצע בדיקה עצמית של האשכים?
רצוי לבדוק את האשכים פעם בחודש, לאחר אמבטיה או מקלחת חמה. החום מהמים מרגיע את שק האשכים, וכך מקל על החיפוש אחר כל ממצא חריג. כדי לבצע בדיקה עצמית של האשכים בצעו את הצעדים הבאים:
  • עמדו מול מראה. חפשו אחר נפיחות על עור שק האשכים.
  • בדקו כל אשך עם שתי הידיים. הניחו את האצבע המורה ואת האצבע האמצעית מתחת לאשכים והניחו את האגודל מעל.
  • גלגלו בעדינות את האשך בין האגודל לאצבעות. נסו לחוש אם אתם מבחינים בגושים או בליטות. זכרו כי האשכים בדרך כלל חלקים, בעלי צורה אליפטית ומוצקים במידת מה.
  • אם אתם מגלים גוש, גשו לרופא מוקדם ככל האפשר. סימנים ותסמינים לסרטן כוללים גושים, נפיחות, תחושה של אשך כבד וכאב. אל תרגישו נבוכים ליצור קשר עם הרופא במקרה וגיליתם גוש או בעיה אחרת. אבחון מוקדם חשוב, ועם הזמן, סרטן האשכים עלול להתפשט והוא הופך מסוכן יותר וקשה לטיפול.
מה נורמלי ומה לא?
אתם עשויים לחוש במספר ממצאים באשכים שיראו לא רגילים - אך אינם סימנים לסרטן:
  • אחד מהאשכים גדול מהשני. זהו מצב נורמלי בו אחד האשכים מעט גדול יותר - המצב עלול להיות גורם לדאגה רק אם יש שינוי בגודל אחד האשכים.
  • בליטות בעור של שק האשכים. בליטות אלו עשויות לנבוע משערות חודרניות, פריחה או בעיות עוריות אחרות.
  • תחושה של מעין 'חבל' רך העולה מהחלק האחורי של כל אשך. זהו חלק נורמלי של שק האשכים הנקרא יותרת האשך. הוא עשוי להיות רגיש כאשר לוחצים עליו.
גושים, נפיחות, כאב באשכים או שינויים אחרים עשויים לנבוע מגורמים אחרים שאינם סרטן - כמו דלקת, הרחבת כלי הדם של כיס האשכים (דליות באזור האשכים), נוזלים סביב האשכים (מיימת האשכים), או בקע. גם אם התסמינים מקורם בגורם שאינו סרטן האשכים, אתם עדיין זקוקים לטיפול.
אם אתם סובלים מאשך נייד, מצב בו האשך אינו יורד מהמפשעה אל שק האשכים, ספרו על כך לרופא. ייתכן ותזדקקו לגשת לאורולוג לטיפול או לבדיקה מקיפה יותר. אשך נייד מעלה גם את הסיכון לסרטן האשכים. תיקון ניתוחי של אשך נייד יכול להוריד את הסיכון.
החשיבות שבבדיקה העצמית
בדיקה עצמית על בסיס קבוע תאפשר לכם לזהות מה נורמלי ומה אינו נורמלי באשכים, ולהיות מודעים לכל שינוי שעלול להוות סיבה לדאגה. כך תעלו את הסיכויים לזהות את סרטן האשכים בשלב מוקדם, כשעדיין קל יחסית לטפל בו. בדיקה עצמית קבועה של האשכים היא הרגל בריאותי חשוב. רופאים רבים מבצעים זאת כחלק נורמלי מהבדיקה הפיסית הרוטינית. אם אינכם בטוחים שהכל כשורה אל תהססו לשאול את הרופא. למרות שלעיתים קיימת תחושה של מבוכה לבקש מהרופא לבדוק את האשכים - חשוב לעשות זאת בכל בדיקה פיזית שגרתית או כשאתם מבחינים במשהו חריג.

תאריך:  29/10/2007   |   עודכן:  29/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בדיקה עצמית לסרטן האשכים: מתי ואיך?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
נדחתה עתירת קיבוץ אילות לקבל מסמכים חסויים שיאפשרו לו להיאבק נגד פטור ממכרז למיזם תיירות של 290 מיליון דולר על אדמות שהוא מעבד
הדר פרבר
ב-9 החודשים האחרונים, כ-60 אירנים נרשמו ללימודים אשר נתפסים כ"רגישים" על-ידי רשויות הביטחון    הלימודים עוסקים בתחומים שונים בהם פיזיקה גרעינית והנדסה כימית כמו גם מיקרוביולוגיה
איריס פרחי
התובע הגיש תביעה נגד חנות הנעליים, לאחר שקנה נעליים לא מתאימות    למרות שתביעתו נדחתה, החנות נאותה להחזיר את כספו לפנים משורת הדין
איריס פרחי
תבע חברת ביטוח כי לא היה מרוצה מהפוליסה וטען שהולך שולל    התביעה נדחתה ונמתחה ביקורת על התובע שלא בדק, במשך 4 שנים, את מסמכי הביטוח
מערכת PCאון
ה-Keypad Credit Card הוא כרטיס אשראי לכל דבר, עם כפתורים בצדו האחורי המאפשרים הקשת קוד, במטרה להגן על עצמכם מגניבת זהויות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il