X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ועד אמני ישראל נגד עסקת הטיעון של הנשיא לשעבר משה קצב יועץ התקשורת של הוועדה שיגר בשמם מכתב חריף לנשיאת בית המשפט העליון "היינו שותפים לכאורה למהלך של נקמה אישית שלך במר מזוז על החלטתו לפתוח בחקירה נגד בעלך", טענו אם לא תפסול עצמה לא יוכלו לתמוך בביטול עסקת הטיעון
▪  ▪  ▪
ביניש. ניגוד עניינים [צילום: פלאש 90]

ועד אמנים יוצא נגד עסקת הטיעון של הנשיא לשעבר, משה קצב. הוועד פנה (יום ב', 29.10.07) במכתב חריף ביותר לנשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, ודורש ממנה לפסול את עצמה מלהשתתף בדיון על עסקת הטיעון (המתקיים ביום ג').
הדרישה הועלתה בשל תיק שטופל על-ידי היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, נגד בעלה של ביניש, עו"ד יחזקאל ביניש, בחשד שמשך במרמה, לחשבונו הפרטי, 233 אלף שקלים מכספה של חשבון התזמורת הסימפונית של ירושלים. הוועד מתייחס לפרשת ביניש שנחשפה ב-Nfc.
יועץ התקשורת, דקל שחרור, מסר כי ההודעה הוצאה בשמם של האמנים: הזמרת אפרת גוש, הזמר אהד חיטמן, הזמרת דנה אינטרנשיונל, אסף אמדורסקי, המשורר נתן זך, הסופרת דורית זילברמן, המפיק חיים שמש ורבים. שעות ספורות לאחר מכן הודיעה אפרת גוש, כי ההודעה הוצאה שלא על דעתה והיא אינה חלק מקמפיין זה - ככל שהוא מכוון נגד ביניש.
האמנים טוענים במכתבם, ששוגר כאמור על-ידי שחרור, כי שמחו לראות לפני שלושה חודשים שהשופטת ביניש עיכבה את עסקת הטיעון שהשיגו עורכי דינו של הנשיא לשעבר בפרשת האונס שבה הוא הואשם, אך רק לאחרונה נודע להם שהתנגדות ביניש לעסקה נגועה בפניות אישיות וכי היא למעשה השתמשה בהם על-מנת לנקום ביועץ המשפטי לממשלה.
"על-פי המסמכים שהובאו בפנינו חשוד בעלך, יחזקאל, שכיו"ר עמותת התזמורת הסמפונית ירושלים העלים 233 אלף שקלים מחשבון הסימפוניה של ירושלים לחשבונו. מי שהחליט לפתוח בחקירה הוא לא אחר ממר מני מזוז [מזוז הוא שהורה על הליכי בדיקה פלילית נגד עו"ד ביניש ולא על חקירה, א.ו.], נגדו יצאנו אנו בקמפיין ואת בנזיפות ביועץ המשפטי באולם דיונייך", כתבו האמנים לביניש.
"שלא כמוך גבירתי, ידינו נקיות ואין ביננו לבין מזוז שום ניגוד עניינים וכל התנגדותינו היתה לעצם העסקה עצמה וביטאנו את הילכות רוח הציבור אותו אנו פוגשים יום יום בהופעותינו, אך בהחלט יכול ציבור זה להאמין כי בעידוד אנשייך לתקוף את מזוז, היינו שותפים לכאורה למהלך של נקמה אישית שלך במר מזוז על החלטתו לפתוח בחקירה נגד בעלך, וזאת לא היתה כמובן כוונתנו, מה גם שאנשייך ששוחחו איתנו עת יצאנו בקמפיין נגד מזוז לא עדכנו אותנו לשם הגילוי הנאות בפרטי חקירת בעלך על-ידי מזוז הפרקליטות ורשות המיסים".
במכתב ששוגר נאמר עוד: על-מנת שהצדק ייראה, לצד המשך תמיכתם בביטול העיסקה בין קצב למזוז, על ביניש לפסול עצמה לאלתר מלהשתתף בדיוני עסקת מזוז-קצב, זאת על-מנת יראה הציבור כי בית המשפט העליון והעומדת בראשו אינם עסוקים בנקמות מערכתיות ושנאות קטנות בינאישיות וכי הצדק הוא הנר היחיד לרגליו ולרגליה של העומדת בראשו.
"עד שלא תפסלי את עצמך, גברת ביניש, מלהשתתף בדיונים אלו המתקיימים מחר, לא נוכל להמשיך ולתמוך בדברייך נגד היועץ המשפטי לממשלה, גם אם אנו מתנגדים לעסקה בין קצב למזוז. הגב' ביניש, הצדק עליו את אמונה מוכרח להראות, וחובה עלייך להיות צדיקה יותר מהאפיפיור", לשון המכתב.

בג"צ דחה עתירת יואב יצחק לפסילת ביניש

בעניין זה ממש עתר העיתונאי יואב יצחק לבג"צ בדרישה לפסול את השופטת ביניש מלדון בעסקת הטיעון של הנשיא לשעבר קצב. יצחק טען בעתירה כי יש לפסול את ביניש מאחר שעניינו של בן זוגה, עו"ד יחזקאל ביניש, מטופל על-ידי היועץ המשפטי לממשלה". לטענת יצחק, "הפסילה מתחייבת נוכח הוראת כלל 15 לכללי האתיקה לשופטים, התשס"ז-2007".
השופטים אשר גרוניס, אסתר חיות ועוזי פוגלמן דחו את העתירה, וזאת על בסיס הודעתו של היועהמ"ש לפיה הוא לא יהיה מעורב "בהמשך הטיפול" בפרשת החשדות נגד עו"ד יחזקאל ביניש, "אם וככל שיידרש". במקביל הם קיבלו גם את תשובתו של היועמ"ש, לפיה עכשיו, "לאחר שהתקבלו כל התשובות בנוגע לחשדות כלפי עו"ד ביניש, שוקלת הפרקליטות פתיחת חקירה נגדו בחשד לביצוע עבירות". בעניין זה החליט הרכב השופטים לדחות את העתירה, בנימוק שהיא מוקדמת.
השופטים הוסיפו כי למעשה ליצחק אין כלל זכות עמידה בבקשת פסילה. לדבריהם, בדרך כלל טענת לפסלות שופט צריכה להיות על-ידי בעל זכות עמידה, קרי צד בעניין, פרט למקרים "חריגים ונדירים" ומקרה זה "אינו נמנה עם מקרים אלה".
יצחק, לדבריהם, לא הצביע על "נסיבה של ממש המכניסה את העתירות בעניין עסקת הטיעון לגדר אותם מקרים חריגים ונדירים שבהם נראה גלוי וברור שלבעלי הדין יש עניין שלא להעלות טענת פסלות הנסמכת על עילה מוצדקת. והעניין שיש לציבור שהטענה תועמד לבירור גובר בבירור על עניינם של הצדדים להליך להימנע מהעמדתה לבירור".
לבסוף כותבים השופטים, כי "רק היום הושלמה קבלת עמדות הגופים הנוגעים בדבר וממילא טרם התקבלה החלטה בנושא הצורך בהמשך טיפול על-ידי הפרקליטות".

תאריך:  29/10/2007   |   עודכן:  29/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אמנים: שיתפנו פעולה עם ביניש - נגד מזוז
תגובות  [ 19 ] מוצגות  [ 19 ]  כתוב תגובה 
1
למה שבייניש לא תדון את בעלה ל"ת
כדן יחיד ?!  |  29/10/07 12:58
2
מה כישורי הזמרים ?
תוכי יוסי  |  29/10/07 13:11
 
- אנשי רוח?
משה, עורך-דין  |  29/10/07 21:14
3
הזוג ביניש ביציע הכנסת
מבין עניין  |  29/10/07 13:31
 
- בייניש נגד מזוז
דווקא  |  1/11/07 12:22
4
ביהמ"ש העליון במלוא עליבותו! ל"ת
שאול א.  |  29/10/07 13:38
5
מצטרפים לדרישת עמותת האמנים
סעדיה שרעבי  |  29/10/07 16:40
6
מה עם שוויון אזרחים בפני החוק?
ג'ון לוק  |  29/10/07 16:47
7
שירו שיר לבג"צ
ולסולנית בייניש  |  29/10/07 17:38
8
רק כאן יכולה שטות כזאת
בדיחי  |  29/10/07 17:43
9
דורית ביניש אמינה
דור יתביין  |  29/10/07 18:34
10
אמנים ללא אמונה
גילארד לרנר  |  29/10/07 18:53
11
האין גבול לחוצפת האמנים ?
פלאיועץ  |  29/10/07 19:12
12
אוי לדור ששופט את שופטיו
יונה הנביא   |  29/10/07 19:12
 
- אבל קצב לדעתך היה צריך להיות  ל"ת
שם?  |  31/10/07 10:03
13
עותרים טוענים שביניש יזמה זאת?
איזו שערורייה !!!  |  30/10/07 02:14
14
בית המשפט בית המטבחיים
כואב  |  3/11/07 13:54
15
אוי לנו עם שופטים כאלה
אוי  |  10/11/07 21:04
16
הצדק רק לעשירים
אחד מהסובלים  |  30/11/07 01:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
אחרי מסיבת העיתונאים - לא נרשמו ירידות משמעותיות או זעזועים במסחר    מחזור המסחר בצהריים הגיע לכ-1 מיליארד שקל, תוך מעבר מהעליות הקלות לירידות קלות של עד 0.3%    ראש הממשלה הודיע כי רופאיו איתרו בגופו סימנים ראשוניים לסרטן הערמונית - בניגוד להערכות שרווחו הבוקר כי מדובר בבעיה קלה בלבד - ולא במצב חמור יותר העשוי להשפיע על סדרי השלטון במדינה
הדר פרבר
מושל קליפורניה: "תפקידו של פוליטיקאי הוא לקבל את ההחלטות הטובות ביותר בעבור הציבור ולשפר את מצבן של המדינה, הכלכלה והסביבה. למה שיהיה לי אכפת אם פוליטיקאי נוטל כדורי שינה כל ערב...?"
שרון שפורר
קצב הרווחיות ב-2007 - כ-27 מיליון שקל    השווי המתוכנן - כ-250 מיליון שקל
גלית יצחק
פרופ' צבי כוכבי מונה למנכ"ל ולמשנה לנשיא    פרופ' פאול פייגין מונה למשנה בכיר לנשיא
דרור מרום
מדובר בעלייה בצריכה לבית ולחצר - הקף המכירות בתשעת החודשים של השנה עומד על 110 מיליון שקל    הישראלי כבר לא מסתפק רק ביציאה לג'קוזי - אלא מביא אותו הביתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il