X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
קורס חדש באוניברסיטת חיפה יעסוק בדמותו רבת הפנים של ג'יימס בונד סוכן שרמנטי או שוביניסט חסר תקנה?
▪  ▪  ▪
בונד, ג'יימס בונד [צילום: אתר ג´יימס בונד]

במסגרת קורס חדש שנפתח באוניברסיטת חיפה, ילמדו הסטודנטים על מעלליו של ג'יימס בונד, בעודם מנתחים את הדמות הנצחית שכבר גולמה על-ידי מיטב שחקני הוליווד.
הקורס יעסוק בהשפעה של סרטי ג'יימס בונד על הצופים ובמסרים המועברים בהם.
"לא מתייחסים ברצינות מספיקה לתעשיית התרבות הפופולרית, אבל בפועל, מבלי שאנו שמים לב, סרטי בונד מלמדים אותנו כיצד לחשוב וכיצד להתנהג. חשוב להיות מודעים למסרים המועברים בתעשיה שאליה נחשפים מיליוני צרכנים ", אמרה ד"ר קרן עומרי, עורכת הקורס.
21 סרטים -ועוד אחד חדש שכבר נמצא בשלבי הפקה. אינספור ספרים, כתבות ופרודיות. כל אלו הפכו את הסוכן 007 לאחד מגיבורי התרבות של סוף המאה ה-20 ותחילת המאה ה-21, ועתה הגיע זמנו להצטרף גם לאקדמיה.
במסגרת הלימודים בקורס, ילמדו הסטודנטים על השינויים שעברו על בונד משנות השישים והמלחמה הקרה, ועד לימינו בהם הטכנולוגיה הופכת להיות האויב העיקרי של האנושות.
"לאביזרים הטכנולוגיים של בונד, לדוגמא, יש משמעות נסתרת. בסרטים האחרונים הטכנולוגיה נהיית קטנה, פולשנית ואינטימית וזה מבטא את הפחד שפיתחה החברה המערבית מפני הטכנולוגיה", מסבירה ד"ר עומרי.
כמו כן, הקורס יתמקד בסוגיית יחסו של הסוכן השרמנטי לנשים. "בונד הראשון, של שנות השישים, מבצע כמעט אונס. הקהל צופה בו משכיב אישה על המיטה בכוח ואז המצלמה מתרחקת. נערות הבונד באותן שנים כמעט אינן מדברות. התקינות הפוליטית שקיימת כיום אינה מאפשרת להציג סצנות מסוג זה והחל מסרטיו של פירס ברוסנן ניתן לראות תפנית מגדרית חשובה מבחינת נשים.
בונד מתחיל להתמודד עם נשים שוות לכוחו שעומדות בראש ארגונים גדולים. למרות זאת הוא עדיין נתפס כגיבור החשוב שתמיד מציל את האישה ותמיד מנצח. בסופו של דבר, מדובר בסרטים מודרניים יותר, אבל עדיין שוביניסטיים", מסכמת ד"ר עומרי.

תאריך:  29/10/2007   |   עודכן:  29/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
בנק ישראל מסר כי "ימשיך לעקוב מקרוב אחרי ההתפתחויות במשק מתוך מטרה להשיג את יעד יציבות המחירים - בכפוף לכך, הבנק ימשיך לתמוך במכלול המטרות של המדיניות המאקרו-כלכלית, במיוחד בעידוד התעסוקה והצמיחה"
יהונתן דחוח-הלוי
ישראל והפלשתינים הגיעו להבנה על שינוי סטטוס ועידת אנאפוליס מועידה אזורית למפגש שיתמקד בסוגיה הישראלית-פלשתינית    משלחת פלשתינית בכירה מטעם אבו מאזן חנסה לשכנע את דמשק שלא לסכל המפגש
איציק וולף
מזכירת המדינה האמריקנית התקשרה לאולמרט ואיחלה לו רפואה שלימה    ציינה כי סימני הגידול שהתגלו בגופו לא מצריכים עיכוב ועידת אנאפוליס
משה ריינפלד
נדחתה עתירה של מוסלמים למנוע את הנחת הצינור שיוליך גז לאורך 14 קילומטר מחוף דור לתחנת הכוח חגית    בג"צ: פגיעה מצוצמצמת בכבוד המת
דודי רייבין
השוטרים הוזעקו לטפל בבעל השיכור, אך עזבו את המקום לאחר שאמר להם שהכל בסדר    לאחר שהשוטרים עזבו את הבניין הוא היכה והצית את אשתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il