X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פסק דין תקדימי חייב את אמקור למסור לכונסי נכסים של בעל מניות חסרות זכויות הצבעה בחברה מסמכים ומידע לצורך הערכת שווי המניות
▪  ▪  ▪

בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע בפסק דין תקדימי, כי בעל מניות שאין לו זכות הצבעה בחברה זכאי לקבל מידע מהחברה ולעיין במסמכיה.
בפסק הדין קיבל השופט שאול שוחט, חלקית, את תביעתם של עורכי הדין ירון גרופמן ויגאל סלונים, שביקשו לחייב את אמקור להעביר לידיהם מסמכים ומידע לשם ביצוע תפקידם ככונסי נכסים של בעל מניות חסרות זכויות הצבעה בחברה. הם הסתמכו על סעיפים 184 ו-185 לחוק החברות. חברת אמקור חויבה לשאת בשכר טירחתם בסך 20,000 שקל.
מדובר במניותיו של סטיבן שלום בחברת אמקור. שלום משכן את מניותיו באמקור בבנק אמריקני בשנת 1989 כדי לקבל הלוואה בסך 14 מיליון דולר. כדי להבטיח את חובו לבנק חתם פול רייכמן על ערבות כלפי הבנק. מאחר שלא עמד בתשלום החוב פנה הבנק לערב, וזה שילם את מלוא החוב והריבית בסך 17 מיליון דולר, ולאחר מכן פנה לממש את המשכון שניתן לבנק במניות שלום באמקור. רייכמן פנה להוצאה לפועל בתל אביב וזו מינתה את עו"ד גרופמן לכונס נכסים במניות שלום.
אמקור: אין זכות למידע
אבל שהתברר, כי למניות אלה היה עוד דורש - פול ג'מאל. לטובת ג'מאל ניתן פסק דין זר, ובית המשפט המחוזי בתל אביב אישר את אכיפתו בארץ ועיקל את מניות שלום באמקור. בא כוחו של ג'מאל, עו"ד סלונים, מונה בידי ההוצאה לפועל לכונס נכסים במניות המעוקלות.
שני כונסי הנכסים פנו לבית המשפט המחוזי, ועתרו לחייב את אמקור למסור להם מידע ומסמכים הקשורים לעסקות שעשתה אמקור במשך השנים כדי שיוכלו להעריך את שווי מניות שלום. אמקור כפרה בזכותם ובזכותו של שלום עצמו לבקש מידע ומסמכים. טענתה העיקרית הייתה: בעל מניות שאין להן זכויות הצבעה אינו זכאי לקבל מידע על-פי חוק החברות.
יד כונסי הנכסים כיד בעל המניות
בפסק הדין אימץ השופט שוחט את עמדו של ד"ר יורם דנציגר, בספרו "זכות למידע אודות החברה", שבו קבע שגם לבעל מניות חסרות זכויות הצבעה יש זכות לעיין במסמכי החברה. השופט שוחט גם קבע כי ידם של כונסי הנכסים במניות שלום כיד בעל המניות עצמו בכל הנוגע לזכות העיון במסמכים.
השופט דחה את עמדת אמקור כי הכוונה בסעיפי הרלוונטיים בחוק החברות רק למסמכים שעולים על-סדר-היום של האסיפה הכללית של בעלי המניות, ופסק כי לכונסי הנכסים יש זכות עיון שאינה מותנית בשיקול הדעת של אמקור בכל הנוגע לדוחות כספיים, לתקנון ולמסמכים שיש להעבירם לרשם החברות. השופט הוסיף כי אם ירצו כונסי הנכסים לעיין במסמכים אחרים שבידי אמקור, עליהם להפנות דרישה מתאימה לפי סעיף 185 לחוק תוך ציון המטרה שלשמה המידע נדרש. אם תסרב אמקור יוכלו לחזור לבית המשפט.

הפ 001539/06
תאריך:  30/10/2007   |   עודכן:  30/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גם בעל מניות בלי זכויות הצבעה זכאי למידע
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
ניצולי שואה מוזנחים לא רק כלכלית אלא גם רגשית, כך נמסר במסגרת יום עיון בנושא "הזדקנות בצל השואה" בפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן-גוריון
הדר פרבר
מחבל-מתאבד פוצץ עצמו בדרך המובילה למפקדה הצבאית של פרבז מושארף    הנשיא לא נפגע
מחלקה ראשונה
גידול של 65% בדפוס הדיגיטלי ב-2007
דרור מרום
המשרד מגדירו "אחד מהפרויקטים החשובים בסדר היום הלאומי - והוא אמור להביא ליצירת 3,000 מקומות תעסוקה חדשים ואיכותיים בפריפריה
איציק וולף
לאחרונה נשקל שוב נושא פרויקט "מבצר" ונבחנו דרכים ומודלים להפעלתו    כך אמר סגן שר הביטחון מתן וילנאי בתשובה לשאילתא שהועלתה בנושא בכנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il