X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כלכלני התאחדות הקבלנים מציינים, כי המשמעות הכספית של המהלך שאמור להיכנס לתוקף החל מ-1 בנובמבר, היא הטבה של אלפי שקלים לרוכשים
▪  ▪  ▪
הדרך לדירה משלך התקצרה, במעט

התאחדות הקבלנים רושמת השג בהפחתת המיסים בענף הבנייה. בעקבות יוזמת הקבלנים לבטל את מס הרכישה באופן הדרגתי, החליטה היום (ג', 30.10.07) ועדת הכספים בראשות ח"כ סטס מיסז'ניקוב, להגדיל את מדרגת המס הפטורה ממס רכישה לסכום של 925,000 שקל. המשמעות - עד סכום זה יקבלו רוכשי הדירות פטור ממס רכישה. מדובר בהטבה משמעותית נוספת לרוכשי הדירות, שכן על-פי המתוכנן במסגרת חוק ההסדרים מדרגת המס הפטורה ממס רכישה עמדה על 850,000 שקל.
מנכ"ל התאחדות הקבלנים, יוסי גורדון, שהוביל את המהלך לביטול מס הרכישה בישראל, מציין כי בתחילת השבוע הוחלט להוציא את נושא הפחתת מס הרכישה מחוק ההסדרים ולהעביר את הנושא לטיפול מהיר בוועדת הכספים. התאחדות הקבלנים ניהלה מגעים עם משרד האוצר ועם יו"ר הוועדה, ומצאה כי הוא "קשוב לצרכיהם של רוכשי הדירות ורואה במתן הקלות לציבור רוכשי הדירות צעד חשוב שיתרום לעידוד רכישת דירות ולעידוד הצמיחה במשק". עתה, כאמור, הוחלט להרחיב את הפטור ממס רכישה מעבר למוצע בחוק ההסדרים.
גורדון הוסיף, "זהו שלב שני בפעילות התאחדות הקבלנים לבטל את מיסי המחזור בענף הנדל"ן. מס המכירה כבר בוטל וכעת הורחב הפטור ממס רכישה. בסוף התהליך אנו מצפים כי מס הרכישה יבוטל באופן מלא". כלכלני התאחדות הקבלנים מציינים,כי המשמעות הכספית של המהלך שאמור להיכנס לתוקף החל מ-1 בנובמבר, היא הטבה של אלפי שקלים.
רוכש דירה במחיר של 925,000 שקל (כ-230,000 דולר) שילם עד עתה מס רכישה בגובה של 12,232 שקל . על-פי המוצע בחוק ההסדרים, תשלום מס הרכישה עבור דירה שמחירה כזה יעמוד על 2,625 שקל - ואילו עתה, לאחר שהחלטת ועדת הכספים תועבר במליאת הכנסת, יקבל הרוכש פטור מלא ממס רכישה עבור סכום זה.
בשבוע שעבר פרסמה התאחדות הקבלנים מחקר שערכה עבורה חברת ראיית החשבון זיו האפט, ממנו עלה כי ההכנסה הממוצעת של המדינה ברכישת דירת 4 חדרים חדשה מגיעה לסכום של 292,630 שקל, וכי שיעור הכנסות המדינה מגיע לכ-30.4% ממחיר הדירה.
מיסוי על דירות חדשות כולל מיסוי בהליך הבנייה, כלומר מגוון רחב של מיסים שמשולמים מרגע רכישת הקרקע על-ידי היזם ועד למכירת הדירה על-ידי היזם לקונה- לרבות מע"מ, מס רכישה על הקרקע, הטל השבחה ומס שבח.
מנהל רשות המיסים, יהודה נסרדישי, ציין כי הגדלת הפטור תכניס לתחומו את מרבית הזוגות הצעירים והחיילים המשוחררים, ותהווה הקלה משמעותית עבורם במימון רכישת דירה. הוא אומר כי מאחר וההחלטה על הגדלת הפטור נקבעה ל-1 בנובמבר - נערכה הרשות למנוע עצירת עסקות, ולרוכשי דירות הוצעו שתי חלופות.
אחת היא לשלם לפי שיעורי המס הקיימים והשנייה לשלם לפי השיעורים הכוללים בתיקון - כשהיתרה תיחשב כיתרת חוב מוקפאת שתבוטל עם השלמת הליכי החקיקה. לדבריו, כשיושלמו הליכי החקיקה יוחזר יתר המס ששולם לרוכשים במהלך אוטומטי, ללא צורך בהגשת בקשה.

תאריך:  30/10/2007   |   עודכן:  30/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הורחב פטור ממס רכישה עד 900 אלף שקל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מס רכישה
לאה מפ"ת  |  31/10/07 15:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
פעילותה החדשה צפויה לפגוע קשות בארקיע וישראייר - שנתח מרכזי מהכנסותיהן מגיע מפעילות זאת    מנכ"ל אל על: החברה מבקשת להפעיל טיסות בין נתב"ג לאילת- ובין נתב"ג לצפון הארץ, דבר שייטיב עם הצרכן הישראלי ויאפשר את עידוד התיירות לישראל    החברה תמכור "כרטיס משולב" לתיירים שיכלול את הקווים הפנים-ארציים
רותי אברהם
בימה"ש גזר 7 שנים בפועל על גר שהתאסלם והורשע בסיוע לאחיו - מחבל ג'יהאד    השופטים: חוסאם סואפטמה "שיחק באש ועליו לשלם על כך"
דינה גולדמן
מורים מפגינים על מגדל מים בהרצליה במחאה על יחס הממשלה    שביתת המורים נכנסה ליומה ה-18, בינתיים ללא פתרון ממשי באופק
משה ריינפלד
בפסק דין תקדימי זוכה נהג מאשמת נהיגה בשכרות לאחר שמומחה קבע כי היה שיכור בזמן בדיקת המשטרה אך לא בזמן הנהיגה
רונן ליבוביץ
יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ גדעון סער מציע כי כל שינוי בשטחה של העיר יחייב רוב של 80 חברי כנסת    לדבריו, "על הכנסת לעשות מעשה שימנע כל פגיעה בבירת ישראל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il