X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השר דיכטר אמר את הדברים במהלך ביקור אצל הפצועים מפכ"ל המשטרה שמע את טענות הלוחמים מח"ש: ההחלטה לפתוח באש באה משוטרי הדרג הזוטר
▪  ▪  ▪
[צילום: לע"מ]

השר לביטחון פנים אמר כי כל מי שמנסה לשייך את האירוע בפקיעין לרקע עדתי טועה ומטעה. השר אבי דיכטר, ששב מסיור עבודה בארה"ב, אמר את הדברים במהלך ביקור-חולים שקיים הערב (ד', 31.10.07) אצל שוטר ושלושה האזרחים שנפצעו בכפר ואושפזו בבית חולים נהריה.
הוא הביע התעניינות במצבם וקיבל סקירת מצב ממנהל בית החולים, ד"ר מסעד ברהום. במהלך הביקור, שוחח השר עם הפצועים ובני משפחותיהם ואיחל לפצועים החלמה מהירה. דיכטר אמר כי איש אינו חף מטעויות אם אכן נעשו, וכי הוא מבין את החלטת המפכ"ל להקים ועדת חקירה.
בתוך כך, מפכ"ל המשטרה קיים היום שיחה עם השוטרים, הלוחמים והקצינים שהשתתפו אתמול בפעילות בפקיעין. במהלך שיחה טעונה שארכה למעלה משעה, העלו הלוחמים את תחושותיהם בפני רב-ניצב דודי כהן לגבי האירוע הקשה בו השתתפו. הם מחו על הביקורת שהוטחה בהם. בשיחה, שהתקיימה בבסיס מג"ב ביישוב גן נר שבעמק חרוד, חיזק המפכ"ל את ידיהם, ואמר כי הוא גאה בהם וכי האירועים ייבדקו והלקחים יופקו.
דיווח על האירועים יימסר לשרים
ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ניהל הערב מספר שיחות בעקבות האירועים האלימים, במטרה להביא להרגעת הרוחות ולבדוק עם גורמים הנוגעים בדבר את הדרכים למנוע אירועים אלימים דומים בעתיד. ראש הממשלה מבקש להדגיש כי הוא אינו רואה במקרי האלימות אתמול כאירועים שהם דווקא בעלי רקע לאומני, אלא התפרצות אלימה – חמורה לכשעצמה – שיש לתחום אותה, לתחקר אותה ולפעול למניעת הישנותה.
הוא קיים הערב שיחות עם מפכ"ל המשטרה, וכן עם מנהיג העדה הדרוזית השייח מואפק טאריף. כמו כן שוחח עם ראש מועצת פקיעין, מוחמד ח'יר.
בשיחה עם השייח טאריף, הודה לו ראש הממשלה על תרומתו להרגעת הרוחות ופעילויותיו בהקשר זה. אולמרט הביע את תקוותו כי האירוע לא יעיב על הברית שנכרתה בין היהודים והדרוזים, והבטיח כי הממשלה ממשיכה בתוכניתה לצמצום הפערים שמהם סובל המגזר הדרוזי בדגש על חינוך וקידום אוכלוסיית הצעירים הדרוזים המשתחררים מצה"ל.
בשיחה עם ראש מועצת פקיעין, אמר ראש הממשלה כי יש לעשות הכל כדי שמרקם החיים בפקיעין, הכולל דרוזים, נוצרים, מוסלמים ויהודים לא ייפגע בעקבות האירועים אתמול והיישוב המעורב יחזור למסלול של חיים שלווים ושל פיתוח.
בנוסף, כאמור, שוחח אולמרט עם מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב דודי כהן, ודרש בשלום השוטרים שנפצעו אתמול באירועים. ראש הממשלה הבהיר כי בצד הצורך לבדוק את האירועים הממשלה לא תוכל להשלים עם הפגיעה בשוטרים ונקיטת אלימות קשה כלפי אנשי אכיפת החוק. ראש הממשלה ביקש כי במהלך ישיבת הממשלה ביום ראשון יימסר דיווח לשרים על האירועים.
פקודת הירי - מהדרג הזוטר
חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים, הבודקים את התנהלות המשטרה במהלך העימותים האלימים בפקיעין, מצאו כי ההחלטה לירות אש חיה לעבר המתפרעים התקבלה בדרג זוטר בשטח, כאשר השוטרים נקלעו לסכנת חיים. בחקירה התברר כי לא נמסרה פקודה לירי על-ידי הדרגים הגבוהים במשטרה ובמחוז הצפוני. עם זאת, עדיין לא נקבע חד-משמעית אם ההחלטה לפתוח באש הייתה מוצדקת.
גם השר גדעון עזרא, שמילא את מקומו של השר לביטחון פנים דיכטר, קודם ששב מארה"ב, לא קיבל כל הודעה מוקדמת על המבצע המשטרתי בפקיעין.
השר עמי איילון ופעיל במפלגת העבודה במגזר הדרוזי, שאחיט שנן, פנו לנשיא המדינה, שמעון פרס, וביקשו ממנו להתערב כדי למנוע הסלמה אפשרית בכפר. שנן קרא למצות את הדין עם השוטרים שהשתמשו בכוח עודף במהלך העימותים. חבר הכנסת ישראל חסון (ישראל ביתנו) דרש מיושב-ראש הכנסת, דליה איציק, להקים ועדה לביטחון פנים שתטפל באירועים כמו המהומות בפקיעין. חסון אמר כי בכוונתו לצאת בימים הקרובים לפקיעין להרגיע את הרוחות.
שר הרווחה, יצחק הרצוג, העריך היום כי בעקבות טענות הדרוזים על אלימות קשה מצד המשטרה, לא צפויה אינתיפאדה במגזר.
המהומות בפקיעין החלו אתמול לפנות בוקר לאחר שמאות מתפרעים התגרו בכוחות משטרה שהגיעו לכפר לעצור אזרחים שפגעו ברכוש. המפגש בין מאות השוטרים לתושבים הדרוזים יצר חיכוך אלים שהסלים והפך לתגרה המונית. במהלך ההתנגשויות, ירו המתפרעים אל השוטרים, השליכו רימוני גז, רימוני הלם ואבנים, והשוטרים שנקלעו לסכנת חיים פתחו באש.

תאריך:  31/10/2007   |   עודכן:  31/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"האירוע בפקיעין לא עדתי"
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
אולמרט ודיכטר הורסים דו-קיום
של שנים  |  1/11/07 00:00
2
אולמרט ודיכטר - דיסאינפורמציה!
חץ  |  1/11/07 01:01
3
היהודים גורשו מפקיעין
אנונימי  |  1/11/07 03:05
4
זה לא ארוע עדתי זה ארוע
paganus  |  1/11/07 06:09
5
היהודים ברחו משם רק במקרה בגלל ל"ת
שהם...יהודים  |  1/11/07 07:34
6
דיכטר-מה אתה לוקח? גם אני רוצה ל"ת
א.ב.  |  1/11/07 11:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר עמנואל
הדברים נאמרו על-ידי ראש העיר רון נחמן בעת סיור שערך מבקר המדינה בעיר    לטענת נחמן, החקיקה בישראל אינה מיושמת באריאל
יואב יצחק
הפגישה התקיימה בלשכתה של ביניש בבית המשפט העליון    ביניש הציגה מידע חדש בפני השר פרידמן אודות עו"ד משה גלעד, מידע שיביא, קרוב לוודאי, להסרת מועמדותו מסדר היום לכהונת שופט בית משפט מחוזי
אלעזר לוין
המגרשים - ברחוב אחד העם 20 וברחוב נחלת בנימין 5    השתלט כמעט על כל המידרחוב    רכישת מגרשים צמודים תגדיל את אחוזי הבניה
רונית בלאס
סגן ראש עיריית אור עקיבא, בני עג'מי, סטר לגזבר העיריה, יעקב כהן    הרקע: חילוקי דעות בין השניים    עג'מי בתגובה: "אם היה צריך הייתי נותן לו עוד כמה כאפות    כהן: "אין תגובה"
איציק וולף
מהלילה בחצות תועבר הבעלות על בית החולים ביקור חולים בירושלים למיליארדר ארקדי גאידמק    יעמיד הנכסים לידי עמותת ביקור חולים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il