X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הכלכלה הקנדית ממשיכה לשמור על מגמת הצמיחה הדולר הקנדי מטפס לגבהים חדשים מול הדולר האמריקני ושיעור האבטלה יורד לשיעור נמוך במיוחד ממשלת הארפר מטיבה עם העם וממשיכה להוריד את נטל המס
▪  ▪  ▪
הארפר - כלכלת בחירות כל השנה [צילום: AP]

הדולר הקנדי (לוני) מטפס לשיא חדש מזה 50 שנה ביחס לדולר האמריקני ובסוף השבוע הוא עבר את השער של דולר ושבעה סנט. ברקע להתחזקות הלוני דוח מעודד על מצב האבטלה בקנדה שירדה לשיעור הנמוך ביותר מזה 33 שנה והמשך השמירה על שיעור ריבית יציב על-ידי הבנק המרכזי. בחודש אוקטובר התווספו כ-63,000 משרות חדשות, פי 6 מההערכות המוקדמות בדבר עלייה מתונה של 11-12 אלף מקומות עבודה חדשים בלבד.
שיעור האבטלה בחודש אוקטובר ירד ב-0.1% ל-5.8% בלבד בעקבות תוספת של 35,000 מקומות עבודה במשרה מלאה ו- 27,500 מקומות עבודה במשרה חלקית, כך נמסר בדוח הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בפרספקטיבה של שנה, מספר מקומות בעבודה גדל ב-2.1%, וזהו השיעור הגבוה ביותר בחמש השנים האחרונות.
מרבית מקומות העבודה התווספו במגזר השירותים ובפרט בתחומי הבריאות והעזרה הסוציאלית. השכר לעובדים על-פי שעות קפץ ב-4.1% בהשוואה לאשתקד, שיעור הגבוה יותר מהאינפלציה הנאמדת כיום ב-2.5%. כלכלן בכיר ב"בנק אוף מונטריאול" מציין, כי הנתונים על שוק העבודה אינם בגדר בשורה טובה מנקודת מבט של הייצור, שכן היא הגידול במקומות העבודה הינו גבוה יותר מהגידול בתוצר הלאומי הגולמי.
בתוך כך, ממשלת המיעוט של הארפר מטיבה עם העם במבט קדימה לקראת האפשרות לעריכת בחירות כלליות בשנה הקרובה. שר האוצר הודיע השבוע (30.10.07) על כוונתו ליישם את הבטחות הממשלה לקצץ בנטל המס על הציבור בזכות העודף התקציבי הגדול, אשר צפוי להימשך ולעמוד על יותר מ-10 מיליארד דולר בשנה הבאה.
בין הצעדים הכלכליים המתוכננים: הורדת ה- GST ל-5% החל מ-1 בינואר 2008, קיצוץ מדרגת המס הראשונה ל-15% (במקום 15.5% כיום), הגדלה רטרואקטיבית מ-1 בינואר 2007 של סכום הזיכוי ממס ל-9,600 דולר ול-10,100 דולר ב-2009, הורדת מס החברות ל-20% בשנת 2008 ול-15% ב-2012 והקטנת מס ההכנסה לעסקים קטנים ל-11% ב-2008. עלות ההטבות לאוצר המדינה: 60 מיליארד דולר בחמש שנים. בעלי הכנסה בין 15 ל-30 אלף דולר ישלמו פחות 180 דולר מס, בעלי הכנסה של 60-45 אלף דולר ייהנו מחיסכון של 400 דולר ובעלי הכנסה שנתית של 100-80 דולר ישמרו בכיסם 602 דולר.

תאריך:  03/11/2007   |   עודכן:  03/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קנדה: הכלכלה פורחת והמיסים יורדים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
ארגונים פלשתינים בקנדה קוראים לאבו-מאזן שלא להכיר בישראל כמדינה יהודית ולדבוק ללא פשרה בעמדות היסוד הפלשתיניות, שתכליתן להביא לחורבנה של מדינת ישראל    מצדדים בהקמת מדינה אחת בכל שטח פלשתין ובמימוש זכות השיבה
דודי רייבין
חשד: יבואני רכב מונעים יבוא אישי של מכוניות שלא משווקות על-ידם. היבואנים: "לא ניתן אישורים לדגמי רכב שאנחנו לא יודעים לטפל בהם"
עידן יוסף
תומכהּ המובהק של הרבנות הראשית קובע שבאמירה כאילו התר המכירה הוא בדיעבד סתירה למה שהיא-עצמה אמרה כל השנים    הרב אבינר אומר שדווקא ההחמרה מביאה לזלזול במצוות אחרות, ושגם אוצר בית הדין אינו נקי מספקות
משה ריינפלד
תיוועד ביום א' עם אולמרט וביום ב' עם אבו מאזן    תלחץ לניסוח המסמך המשותף בדבר הקמת המדינה הפלשתינית לקראת ועידת אנפוליס
עידן יוסף
אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית הפיקה שיר המבקש בדרך יצירתית עתיד טוב יותר למערכת החינוך בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il