X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
IDC: נתח השוק של שלוש היצרניות הגדולות קפץ ברבעון השלישי ב-2007 לכמעט 50% ממכירות המחשבים בישראל
▪  ▪  ▪
[צילום: http://raremonoshop.com]

שלוש היצרניות הגדולות של המחשבים בישראל - HP, לנובו ודל - הגדילו ברבעון השלישי ב-2007 את נתח השוק שלהם והוא קפץ ל-48.6% מסך כלל המחשבים הנמכרים בישראל לעומת 41.9% ברבעון השלישי ב-2006, 42.5% בשנת 2006 כולה ו-43.8% ברבעון השני של 2007. אנליסטית תחום המחשבים האישיים בחברת המחקר והייעוץ IDC ישראל, חני שטרן, שערכה את המחקר מציינת כי נתוני הרבעון השלישי מחזקים את האפשרות כי מדובר במגמה.
המותגים הבינלאומיים שולטים
לדבריה מגמה זו נובעת מהתחזקות המכירות בשוק המחשבים הניידים שנשלט לחלוטין על-ידי מותגים בינלאומיים. היא ציינה כי נתון בולט נוסף לרבעון השלישי שאף הוא נובע מאותה הסיבה, הוא ירידה באחוז ההרכבה המקומית של מחשבים בארץ ל-46% בלבד מכלל המחשבים שנמכרו לעומת 51.8% ברבעון השלישי ב-2006.
השפעות המלחמה
מכירות המחשבים בישראל קפצו ברבעון השלישי ב-2007 ל-200 אלף יחידות לעומת 144 אלף יחידות ברבעון השלישי בשנת 2006, אולם לדברי שטרן מכירות הרבעון השלישי ב-2006 הושפעו לרעה מאוד ממלחמת לבנון השנייה שהתרחשה באותה תקופה. לעומת הרבעון השני ב-2007 חל גידול של 27.6% במכירות.
סוגי המחשבים
בחלוקה לפי סוגי מחשבים 75% מהמחשבים שנמכרו ברבעון השלישי 2007 היו מחשבים שולחניים ו-25% היו מחשבים ניידים. האנליסטית שטרן מציינת כי בהשוואה לעולם המערבי אחוז המחשבים הניידים מסך המחשבים שנמכרים בישראל עדיין קטן. לעומת ישראל, באירופה עומד שיעור המחשבים הניידים מכלל המחשבים נמכרים על כ-50% ובארה"ב על 40%.
הסיבה לכך, לדברי שטרן, נעוצה בעיקר במרחקים הגדולים יותר משמעותית בארה"ב ובאירופה שמחייבים היעדרות ממושכת יותר ממקום העבודה או מהבית וגם במחיר הגבוה יותר של המחשבים הניידים ביחס להכנסה הפנויה בישראל מול העולם. עם זאת מוסיפה שטרן כי גם בישראל ניכר גידול עקבי בנתח השוק של המחשבים הניידים ומגמה זו מתחזקת מאוד כאשר היצרנים הגדולים מציעים הנחות משמעויות במחיר הניידים, כמו למשל מבצעים בקיץ האחרון שהורידו את מחירי הניידים לפחות מ-1,000 דולר. מבצעים אלה נעשים בדרך כלל באמצעות החלשת התצורה של המחשבים עם תוצאת לוואי מעניינת של הארכה חיי המדף של מערכת ההפעלה XP (שכן למערכת ההפעלה חלונות VISTA קיימות דרישות חומרה גבוהות יותר).
במחשבים השולחניים הסתכם נתח השוק של דל ב-15.6% מכלל המחשבים השולחניים שנמכרו ברבעון השלישי, HP תפסה נתח שוק של 14.4% ולנובו - נתח שוק של 11.1%.
מתוך סך המחשבים השולחניים והניידים שנמכרו ברבעון השלישי 2007 תפסה HP נתח שוק של 17.7%, לנובו - נתח שוק של 15.7% ודל - נתח שוק של 15%.
על-פי נתוני IDC מתחילת שנת 2007 נמכרו בישראל 536 אלף מחשבים - מתוך זה 400 אלף שולחניים ו-136 אלף ניידים- גידול של 21% לעומת שלושת הרבעונים הראשונים בשנת 2006.
IDC ישראל מעריכה כי המכירות בשוק המחשבים האישיים צפויים לעבור עד סוף שנת 2007 את קו 750 האלף או יותר לשנה, כלומר מחשב חדש אחד לכל 10 תושבים.

תאריך:  04/11/2007   |   עודכן:  04/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת PCאון
צופר מיוחד הנקרא FX550 יחליף לכם את הצופר הסטנדרטי באוטו וינגן לכם מוזיקה בכל פעם שתרצו לצפור
הדר פרבר
בעקבות הכרזת הנשיא על מצב חירום הביעה ארה"ב אכזבה בטענה כי מדובר ב"פעולה מטרידה" הפוגעת בדמוקרטיה
דרור מרום
במסגרת העסקה תהיה החברה אחראית על איבזור מאבטחי בתי המשפט -ובית-הספר למאבטחים    ההקף הכספי של העסקה מגיע לחצי מיליון שקל
איריס פרחי
התובע טען שבזק גבתה ממנו סכום מופרז עבור דוח שיחות "היסטוריות"    בזק השיבה שהתשלום נגבה בהתאם לחוק התקשורת    נפסק שכספו של התובע יוחזר
איריס פרחי
התובע האשים את הנתבע באחריות לדליקה ולנזק שנגרם למכוניתו    הנתבע השיב שהמרפדייה הוצתה ואינו אחראי לנזק    נפסק שעל התובע חלה חזקת הרשלנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il