X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בילעדי: החברה תבנה 36 דירות יוקרה במיתחם משרד החוץ בירושלים המחיר ההתחלתי: 900 אלף דולר לדירה חסכה 11.5 מיליון שקל על המגרש לאומי יתן ליווי פיננסי האדריכל - אמציה אהרונסון עיסקאות אחרונות מצביעות על התיקרות חדה
▪  ▪  ▪

חברת הנדל"ן הותיקה יהודה רחמים תבנה 36 דירות יוקרה במיתחם משרד החוץ בירושלים. בפרוייקט יהיו 3 בנינים בני 5 קומות. הפנטהאוזים, בני 200 מ"ר ועוד מרפסת, ימכרו ב-1.7 מיליון דולר, לפי 8,500 דולר למ"ר בנוי. דירות רגילות, של 150 מ"ר, ימכרו במחיר התחלתי של 6,000 דולר למ"ר בנוי, כלומר 900 אלף דולר.
חמישה אנשי עסקים ירושלמים כבר פנו לחברת יהודה רחמים כדי להרשם לקנית דירות. זאת, למרות שהבניה תתחיל רק ברבע השלישי של 2008. הדירות יהיו ברמת גימור גבוהה, כולל לובי מפואר, עם תצפית להרי ירושלים או לשכונות היסטוריות.
בנק לאומי יתן ליווי פיננסי. אמציה אהרונסון, אחד האדריכלים המובילי בירושלים, יהיה אדריכל הפרוייקט. החברה השלימה את תיכנון הבנינים, ומחכה רק לקבלת היתר בניה מהעיריה. שלשת הבנינים יבנו בבת אחת, וימסרו לקונים לאחר שנתים.
חברת י. רחמים חסכה, בדצמבר אשתקד, 11.5 מיליון שקל בקנית המגרש, שהוצא למכירה ע"י מינהל מקרקעי ישראל. החברה הציעה בעד המגרש כ-41 מיליון שקל, כולל הוצאות פיתוח. הצעתה היתה, לאמיתו של דבר, במקום השני. למקום הראשון הגיעה חברת פרטית, שהגיעה 52.5 מיליון שקל. אולם הצעה זו נפסלה בשל פגם פורמלי במכרז (הערבות לא היתה חתומה ע"י המתמודדים, כנדרש). כך זכתה חברת י. רחמים במחיר נמוך ב-11.5 מיליון שקל מהמחיר הגבוה ביותר.
תב"ע מאושרת מתירה לבנות על המגרש 5,300 מ"ר ברוטו למגורים ועוד 350 מ"ר ברוטו למסחר. חברת י. רחמים החליטה לוותר על זכויות הבניה למסחר, ובמקום זאת לבנות רק דירות. השטח הכולל לבניה יהיה, לכן, 5,650 מ"ר ברוטו, והוא יחולק כאמור ל-36 דירות בנות 157 מ"ר בממוצע.
פרוייקט דירות היוקרה של י. רחמים יבנה ליד 440 הדירות שחברת ב. יאיר מתכננת לבנות במיתחם, כפי שפורסם ב-NFC בשבוע שעבר.
התכנית: יבקשו היתר לעוד 14 דירות
ל-NFC נודע, כי חברת יהודה רחמים עומדת לבקש מהועדה לבנין ערים להיתר לה לבנות 14 דירות נוספות, בשטח של 2,000 מ"ר, במיתחם, על ידי הוספת שתי קומות מעל הבנינים, המאושרים כיום ל-5 קומות. החניון והמרתפים, בשטח כולל של 6,200 מ"ר, כבר מתוכננים על פי ההנחה שיאושרו עוד 14 דירות.
קוטג'ים ביד בנימין התיקרו ב-46%, המגרשים בכ-65%
חברת יהודה רחמים פעילה בענף זה 37 שנים. היא בנתה בירושלים, במבשרת ציון, באיזור חיפה ובערים אחרות.
אחת העיסקאות האחרונות מדגימה את העליה החדה במחירי נדל"ן: החברה קנתה במאי 2005, במכרז, ממינהל מקרקעי ישראל 2 מגרשים, ל-16 קוטג'ים כל אחד, במושב יד בנימין (מועצה מקומית נחל שורק), ושילמה בעד אחד מהם 61,000 דולר לקרקע לקוטג', ובעד השני 58,000 דולר לקוטג'. החברה בנתה על אחד המגרשים ומכרה את כל הקוטג'ים. בתים ראשונים נמכרו ב-280 אלף דולר, והאחרונים נמכרו ב-410 אלף דולר - התיקרות של 46%.
החברה מכרה את המגרש השני לחברת חזון את גלילי, הבונה אף היא ביד בנימין. חברה זו שילמה (לדברי חברת י.רחמים) כ-100 אלף דולר לקרקע לקוטג', כלומר התיקרות של 65% תוך שנתים.
שטחים מסחריים התיקרו ב-11%
עיסקה אחרת של החברה מצביעה על התיקרות נכסים מניבים באיזור השרון: החברה בנתה מרכז מסחרי בן 650 מ"ר בכפר יונה, ליד נתניה, וןמכרה 90% ממנו. חנויות ראשונות נמכרו ב-2,500 דולר למ"ר. שתי חנויות אחרונות נמכרו השנה ב-2,850 דולר למ"ר, התיקרות של 11%.
גם דמי השכירות של השטחים המסחריים בעליה. לדוגמא, אחת החנויות, בת 58 מ"ר, הושכרה לבית קפה ב-1,250 דולר למ"ר לחודש, כלומר כ-22 דולר למ"ר. החוזה הוא ל-6 שנים, עם העלאת דמי השכירות מדי שנה. בשנה הששית יגיעו דמי השכירות ל-1,570 דולר לחודש, שהם 27 דולר למ"ר לחודש, כלומר התיקרות של 27%.

תאריך:  04/11/2007   |   עודכן:  04/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פנטהאוזים של יהודה רחמים ב-1.7 מיליון דולר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
ביהמ"ש הורה למנוע ממע"צ המשך סלילת כביש הכניסה לנצרת    השופט: הכביש מסוכן לנהגים ונסלל ללא היתר בניה    מע"צ אינה פועלת למען אינטרס הציבור
משה ריינפלד
בית המשפט העליון סירב לעכב את תחילת העבודה עד שיכריע בערעור של שתי חברות על אישור זכייתה של אפם במכרז אספקת שירותי גניזה לאוצר
משה ריינפלד
חברת גילון העוסקת בתובנה עסקית החלה לתת שירותי ייעוץ עסקי וטכנולוגי בתחום ה- BI הפיננסי למנהלי כספים
הילה רפופורט
בפגישתם היום בירושלים הסכימו רה"מ אולמרט ומזכירת המדינה קונדוליזה רייס, כי הם מעוניינים לראות את סוריה משתתפת בוועידת אנאפוליס
משה ריינפלד
הסניגוריה הצבאית עתרה לחייב את ועדת וינוגרד לשלוח מכתבי אזהרה לקצינים שעלולים להיפגע מהדוח הסופי    הוועדה: לא יהיו מסקנות אישיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il