יובנק, מקבוצת הבנק בינלאומי, המתמחה בתחומי הבנקאות הפרסונלית ושוק-ההון, חושף היום את אסטרטגיית הבנק לשנים הקרובות - שבראשה הרחבת תחום הבנקאות הפרסונלית והגדרת קטגוריה בנקאית חדשה בישראל - בנקאות לאמידים. במסגרת זו יציע לראשונה בנק בישראל מערך סניפים ייעודיים ללקוחות אמידים בעלי נכסים פיננסים.
בכוונת יובנק לפתוח בשלוש השנים הקרובות כ-12 סניפים - במיקומים נבחרים בישראל, אשר יציעו שירותי בנקאות והשקעות ללקוחות אלו. בימים אלה נפתח הסניף הראשון של הבנק - לא במקרה - ברעננה הנחשבת לעיר בעלת תושבים ברמת הכנסה ממוצעת ומעלה.
במסגרת מהלך זה, בכוונת הבנק להציע לקהל הלקוחות "האמידים", המונה כיום בישראל כ-170,000 משקי בית בעלי תיק נכסים בהיקף של 0.5-1.5 מיליון שקל, מגוון שירותים ייעודיים, המותאמים לפרופיל הלקוח. לדברי הבנק, "מתוך ראייה כוללת של ניהול העושר הפיננסי". זאת, על-ידי מתן שירותי בנקאות פרסונלית מתקדמת וניהול השקעות כולל.
במסגרת אסטרטגיית הסניפים הייעודים, יציע יובנק, פתרון פיננסי רחב למכלול הנכסים שברשות הלקוח. סניפי הבנק יהיו מוטי השקעות ויציעו מגוון שירותים על-ידי צוותי בנקאים ויועצים מקצועיים בתחומם. מתוך הצעת הערך של "חוויית בנקאות אחרת", ושירות אישי המותאם לצרכי הלקוח, ימוקמו הסניפים במרכזים שכונתיים, יהיו פתוחים 6 ימים בשבוע, (כולל יום שישי) ומרביתם יעניקו שירות עד השעה 20:00.
להחלטה על המהלך קדם מחקר מקיף שערכה חברת הייעוץ הבינלאומית מקנזי, אשר בחנה את מכלול פעילות קבוצת הבינלאומי. תוצאות המחקר זיהו בין השאר את תחום הבנקאות לאמידים כקטגוריה בצמיחה עולמית, אשר אינה מטופלת על-ידי מערך סניפי הבנקים בישראל והמהווה הזדמנות ליובנק למנף את יכולותיו והצלחתו בתחום הבנקאות הפרסונלית גם למעגלים רחבים יותר של בנקאות לאמידים.
מסקר מקדים שערך יובנק באמצעות חברת יישום בקרב אוכלוסיית היעד, נמצא כי 57% מהנשאלים ציינו שהם מעוניינים בבנקאי אישי למגוון הפעילות הבנקאית, זמין בשעות לא שיגרתיות. 67% ציינו כי הם מרגישים שהבנק בו מנוהל חשבונם כעת אינו מעמיד לרשותם יועץ השקעות שמומחיותו מספקת את צרכיהם. כמו כן ציינו 68% מהנשאלים, כי הם אל הסניף שבו הם מנהלים את חשבונם הם מגיעים מביתם.
יו"ר הבינלאומי ויו"ר יובנק, ז'אק אלעד, מציין כי בעקבות המחקר והמלצות מקנזי, הוחלט כי הבנק המתאים ביותר בקבוצה ליישם בהצלחה מהלך זה הוא יובנק, "הודות לנסיונו הרב בתחום הבנקאות הפרסונלית ומקצועיותו בפעילות בשוק ההון הישראלי והבינלאומי". לדבריו, מעבר למינוף והעצמת יובנק כמותג בבנקאות הישראלית, מדובר במהלך אסטרטגי המהווה את אחד ממנועי הצמיחה האיכותיים והחשובים של קבוצת הבינלאומי בכלל ושל יובנק בפרט בשנים הקרובות.
מנכ"ל יובנק, אילן רביב, מוסיף כי שכבת האוכלוסיה האמידה נמצאת במגמת גידול מתמשך של כ-10% בשנה, ומהווה את אחד ממנועי הצמיחה העולמיים. "מערך הסניפים החדש של יובנק יייתן מענה לצרכיה, שאינם זוכים למענה בנקאי הולם בסניפי הבנקים בישראל".