משלוחי המחשבים האישיים במערב אירופה גדלו ברבעון השלישי של 2007 ב-17.7% לעומת הרבעון המקביל ב-2006, ל-13.8 מיליון יחידות. שוק המחשבים האישיים במערב אירופה גדל מהר יותר מהצפוי בזכות יוזמות שיווק אגרסיוויות והוזלות משמעותיות בכל המדינות. כך עולה מנתוני חברת גרטנר, שהיא החברה הגדולה בעולם למחקר ולייעוץ בתחום הטכנולוגיה של המידע.
משלוחי המחשבים האישיים בבריטניה גדלו ב-13.6% בתקופה זו והסתכמו ב-2.9 מיליון יחידות. זהו אחד הביצועים החלשים באירופה, והוא נבע בעיקר מעודפי מלאי וכן עקב האטה במכירות הקשורה לאי-הוודאות הכלכלית.
בראש רשימת המחשבים האישיים שנמכרו בבריטניה התייצבו זו פעם ראשונה אחרי 4 שנים מחשבי היולט פקרד (HP), לפני מחשבי דל ( Dell), שמכירותיהם נחלשו. HP ו- Dell תופסות כיום 45% מהשוק הבריטי. אחריהן: "אייסר" (11.3%), "טושיבה (7.5%), ופוג'יטסו-סימנס (4.5%). שאר החברות מכרו יחד כ-29%.
המשך הגידול הצפוי בשיווק המחשבים הניידים עשוי להגדיל עוד יותר את נתח השוק של HP ברבע האחרון של 2007, מסר רנג'יט אטוואל, האנליסט הראשי של חברת גרטנר בבריטניה. הביקוש למחשבים ניידים בשוק הבריטי הוא הגורם העיקרי לגידול במכירות. לעומת זאת, מכירות המחשבים האישיים השולחניים ממשיכות להפגין חולשה. התוצאה היא שהמחשבים הניידים מהווים, זו פעם ראשונה, יותר ממחצית המחשבים האישיים הנמכרים הן בשוק הפרטי והן בשוק העסקי, אמר אטוואל.
HP מובילה גם בצרפת בצרפת נמכרו ברבעון השלישי 2.4 מיליון יחידות, ב-18.4% יותר מאשר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע בעיקר מהאצת המכירות של מחשבים ניידים, שהיוו 50% מכל המשלוחים. הביקוש למחשבים ניידים בשוק הפרטי היווה 57% מכלל הביקוש בשוק זה.
HP המשיכה לשמור על ההובלה בצרפת ואף פתחה את הפער לפני "אייסר" שבמקום השני. עם זאת, מעניין יהיה לראות מה תהיה השפעת המכירה של "פקרד בל" ל"אייסר" על השוק, אמרה איזבל דורן, אנליסטית המחקר הראשית של גרטנר בצרפת. מחשבי HP מהווים 25.9% מהשוק הצרפתי, לפני אייסר (17.1%), דל (10.3%), פקרד בל (7.1%), טושיבה (5.9%), וכל השאר כ-33.7%.
הגידול המהיר ביותר - בגרמניה הגידול במשלוחי המחשבים האישיים בגרמניה היה רב יותר מאשר בבריטניה ובצרפת. בסך-הכל הסתכמו המשלוחים ברבעון השלישי בארץ זו ב-2.7 מיליון, ב-23% יותר מאשר ברבעון המקביל ב-2006. בשוק הפרטי נרשם גידול של 26% ובשוק העסקי ב-21%. אחד מכל חמישה מחשבים אישיים שנמכרו במערב אירופה ברבעון השלישי, נמכר בגרמניה.
גם בגרמניה היו המחשבים הניידים הגורם המדרבן, והסתכמו ב-58% מכלל המשלוחים. המכירות של מחשבים אלה גדלו ב-40% לעומת 2006. שוק המחשבים השולחניים גדל רק ב-5% לעומת 2006. המחשבים המובילים בשוק הגרמני הם עדיין מחשבי פוג'יטסו-סימנס, אך נתח השוק שלהם הצטמצם, ל-14.8%. מחשבי HP ו"אייסר" המשיכו לנגוס בשוק, וחלקם בו גדל (HP 13% ואייסר 12.8%). אחריהם מחשבי דל (9.7) ומדיון (5.4).