X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דוח שלום עכשיו קובע כי הבנייה בהתנחלויות ובמאחזים נמשכת ביתר-שאת הגידול באוכלוסיה היהודית ביו"ש גדול פי שלושה מבכל ישראל ארגון השמאל דורש מן הממשלה להפסיק להפר את התחייבויותיה
▪  ▪  ▪
אתר הרכבת קראוונים ביישוב פסגות - עקיפת איסור שינוע הקראוונים למאחזים [צילום: שלום עכשיו]

ארגון השמאל שלום עכשיו מפרסם (יום ד', 7.11.07) דוח חדש על מצב הבנייה ביהודה ושומרון וטוען כי ממשלת ישראל ממשיכה להפר ברגל גסה את התחייבויותיה במפת הדרכים. "אין הקפאת בנייה בהתנחלויות, אין פינוי מאחזים והאוכלוסיה בהתנחלויות גדלה בקצב גדול פי שלושה בקצב הגידול בקו הירוק", אמרו.
בדוח שעוסק בתקופה שבין החודשים מאי לאוקטובר 2007 מציינים אנשי שלום עכשיו כי ב-88 התנחלויות מתקיימת בנייה, החל מבית אחד וכלה בפרויקטים גדולים של עשרות ומאות יחידות דיור. רוב הבנייה נעשית ביישובים הגדולים: מעלה אדומים, גוש עציון וגוש גבעת זאב. עוד קבעו כי בנייה בהקפים שונים מתקיימת גם ב-43 התנחלויות ממזרח לגדר.
בשלום עכשיו מציינים כי ב-34 מהמאחזים התקיימה בניית קבע או הוספת קרוואנים. לפחות 10 מבני קבע נבנים במאחזים, ושמונה מגרשים הוכשרו לבנייה או להוספת קרוואנים. לפחות 35 קרוואנים חדשים הגיעו למאחזים השונים, ועוד 14 חדרים חדשים נוספו לקרוואנים קיימים, כך על-פי הדוח.
על-מנת לעקוף את איסור שינוע הקראוונים ממקום למקום פיתחו המתנחלים שיטה חדשה: הרכבת הקרוואן במקום.
"בחודשים האחרונים הוקמו מאות קרוואנים חדשים בהתנחלויות ובמאחזים. בגלל האיסור שחל על שינוע קרוואנים בשטחים ללא אישור מהמינהל האזרחי, החליטו המתנחלים להתחכם ולהרכיב את
הקרוואנים בשטח ההתנחלות עצמה", נכתב בדוח. "למעשה משנעים המתנחלים חומרי גלם (קירות, חלונות וכו') ובכך עוקפים את האיסור. בהתנחלויות רבות הוקמו סדנות להרכבת קרוואנים ומקבצי קרוואנים חדשים התגלו בחודשים האחרונים בהתנחלויות רבות ובמאחזים, כמעט כולם ממזרח לגדר ההפרדה, במיוחד בשטחי המועצה האזורית מטה בנימין.
בדוח מצוין כי פירוק 40 קילומטרים של גדר ההפרדה בדרום הר חברון בעקבות פסיקת בג"צ העניק למתנחלים בטון כחומר גלם שנוצל לבניית מתחם גדול ביישוב סוסיא, ככל הנראה מתחם ספורט.
אנשי שלום עכשיו טוענים עוד כי בימים אלה נסללים כ-33 ק"מ של כבישים שנועדו לשרת מספר קטן של מתנחלים בהשקעה המוערכת ב-315 מיליון ש"ח לפחות. לכבישים הללו הם מוסיפים גם את שדרוג קטע מכביש הבקעה, כביש 90, בצפון הבקעה, שבו השקיע משרד התחבורה 34 מיליון ש"ח.
על-פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה המוצגים גם הם בדוח עומדת האוכלוסיה היהודית ביהודה ושומרון על 267,500 אנשים. מדובר בעלייה של 5.8% בהשוואה לשנה הקודמת. רק לשם השוואה, קצב גידול האוכלוסיה בכל ישראל בשנה האחרונה היה 1.8% בלבד. מספרים אלו מעידים, כמובן, על המשך מעבר יהודים למגורים ביהודה ובשומרון.
"על הממשלה להפסיק לאלתר כל משא-ומתן על הכשרת מאחזים אשר יעניק פרס למפירי החוק ויפגע באינטרסים של מדינת ישראל", דורשים אנשי שלום עכשיו, ומוסיפים כי "על שר הביטחון להורות על הקפאה מוחלטת של הבנייה בשטחים ולפנות מאות קרוואנים אשר הוצבו שלא כחוק".
"על ממשלת ישראל לפעול באופן מיידי למימוש התחייבות ישראל במפת הדרכים הכוללת הקפאת הבנייה בהתנחלויות ופירוק המאחזים הבלתי חוקיים", לשון הודעת שלום עכשיו.

מועצת יש"ע: "כן ירבו"

תגובת מועצת יש"ע: "אנחנו שמחים כי גם השנה היה גידול פי שלושה מהגידול הקיים בשאר חלקי מדינת ישראל. דוח שלום עכשיו מוכיח כי ההתיישבות ביש"ע נמצאת בתנופה שלא מפסיקה לרגע, גם לא לנוכח הטרור הקפאות הבנייה, הלחצים המדיניים, והגזרות המשפטיות. אנו מודים לשלום עכשיו על התיעוד של המפעל הציוני החשוב הזה ומצפים עד סוף השנה הבאה לעבור את קו ה-300,000 תושבים, כן ירבו".

תאריך:  07/11/2007   |   עודכן:  07/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שלום עכשיו: הבנייה במאחזים נמשכת
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
שלום עכשיו
יהוידע  |  7/11/07 10:17
2
אלה בונים את הארץ ואלה מלשינים ל"ת
מיכל ג.  |  7/11/07 10:27
3
WHO IS SHALOM HACHSHAV ANYWAY ל"ת
BELL  |  7/11/07 11:20
4
שונאי-ציון מסייעים לשונאי-ישרא
שי אלידע  |  7/11/07 11:52
5
לערבים מותר הכל - ליהודים אסור
ע.ג1  |  7/11/07 11:54
6
אתר לשוחרי שלום
חגיגה  |  7/12/07 10:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
סקר של ערוץ טלוויזיה בריטי מדרג את החוקים הטפשיים ביותר    בין החוקים: אסור למות בפרלמנט ומותר להרוג סקוטי שמחזיק קשת וחץ בין חומות העיר יורק
יפעת גדות
חוקרים גילו כי משתמשים קבועים בתרופות נוגדות דלקת לא סטרואידיות היו בסיכון נמוך ב-48% לפתח מחלת פרקינסון    אלו שהשתמשו בהן למשך שנתיים ויותר היו בסיכון נמוך ב-56% לפתח את המחלה
הדר פרבר
אשת מועמד הרפובליקנים לנשיאות 2008 סיפרה כיצד התמודד ראש עיריית ניו-יורק לשעבר עם גילוי מחלת סרטן הערמונית
הדר פרבר
המועמד הדמוקרטי ג'ון אדוארדס טוען כי הילרי קלינטון תומכת בהחלטת הנשיא האמריקני להגיד את כוח אל-קודס כארגון טרור, מה שעלול להוביל למלחמה עם אירן
יפעת גדות
חוקרים גילו כי עכברים שהוזנו במאכלים עתירי שומן הראו שינויים משמעותיים בדפוסי התזונה והשינה, כמו שינה ממושכת יותר ואכילה בשעות בהן היו אמורים לישון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il