"טלפונים ניידים בהם משולבת מצלמה דיגיטלית, ובמיוחד טלפונים המאפשרים שיחות וידאו ימלאו תפקיד מרכזי במהפכת תוכן הגולשים באינטרנט ובסלולר". כך מעריכה חברת המחקר והייעוץ IDC במחקר חדש על שוק מכשירי הטלפון הניידים.
ביקוש גבוה למעשה, הביקוש לטלפונים ניידים בהם משולבת מצלמה יהיה גבוה פי שניים מהביקוש לכלל הטלפונים הניידים, והוא יצמח בשיעור שנתי ממוצע של 13%, לעומת גידול שנתי ממוצע בשיעור של 7% לכלל הטלפונים הניידים. ב-2011, אז ימכרו ברחבי העולם 1.4 מיליארד טלפונים סלולריים, יכילו 76% מהם מצלמה דיגיטלית (1.1 מיליארד טלפונים).
בנוסף צופה המחקר כי רזולוציה של 3 מגה פיקסל ומעלה, לעומת 1 מגה פיקסל כיום, תהפוך להיות הסטנדרט של הטלפונים הניידים משולבי מצלמה. על-פי המחקר, 40% מהניידים הסלולריים בשנת 2011 יצוידו במצלמה של 3 מגה פיקסל ויותר.
השפעת השיתופיות אנליסט תחום הטלקום ב-IDC ישראל, גילעד נס, מסביר כי הגידול במכירות הטלפונים הניידים עם מצלמה והשיפור ברזולוציה מושפעים במיוחד מהעניין הרב שמייצרים אתרי שיתוף הקבצים והרשתות החברתיות כדוגמת YOUTUBE, FLICKR, MYSPACE ודומיהם, המבוססים בין היתר על האפשרות של הגולשים להעלות תוכן גם באמצעות מכשירים ניידים.
"כיום הרזולוציה המצויה אצל רוב המשתמשים של 1 מגה פיקסל אינה מאפשרת העלאת תמונות איכותיות לרשת. יצרני המכשירים הסלולריים צפויים לענות לדרישת הלקוחות ולשפר את הרזולוציה גם במכשירים הסטנדרטים ולא רק במכשירי הסמארט-פון שכבר כיום מצוידים במצלמה באיכות משופרת", מעריכים ב-IDC.
"בשנה האחרונה אנחנו רואים יותר ויותר דגמים של טלפונים סלולריים שמגיעים לצרכן הסופי כשעליהן כבר מותקנים שירותים המאפשרים צפיה בתוכן גולשים ברשת, ובדגמים החדשים יותר אף מערכת מוסדרת של העלאת תכנים שכאלה למגוון שירותים", אומר נס. "למעשה, גם חלק מהמכשירים הנמכרים כיום בישראל מאפשרים העלאה מיידית של תמונה שצולמה בסלולר ישירות לבלוג או לשירות שיתוף תמונות וסרטים, מבלי להזדקק לתיווכו של שירות נוסף. בטלפונים שבהם לא קיימת מערכת שכזו, ניתן להתקין תוסף תוכנה המאפשר זאת בקלות יחסית, ועם המשך הורדות מחירי תקשורת הנתונים הסלולרית ניתן להעריך כי שיתוף תכנים באמצעות הסלולר יגדל גם בשוק המקומי".
חוויית המשתמש בהקשר זה מציין נס את הכרזתה המשמעותית של יצרנית מכשירי הסלולר הפינית נוקיה בחודש אוגוסט האחרון על כניסתה לתחום התוכנה והשירותים במכשירים הניידים, ובכלל זה השקתו של פורטל חדש שייקרא Ovi, שישמש את נוקיה כאמצעי לאספקת שירותים מבוססי אינטרנט, כדוגמת מוזיקה, משחקים ושירותים מבוססי מיקום.
ב-IDC מאמינים כי הכרזה זו של נוקיה הינה החלטה אסטרטגית נבונה לטווח הארוך - אם כי בטווח הקצר היא עלולה להביא אותה לעימות ישיר מול ספקיות שירות הסלולר והאינטרנט - שכן בעולם המתפתח של השירותים הסלולריים, חווית המשתמש היא בעלת חשיבות רבה יותר מרכיבי החומרה של המכשירים עצמם.