לא רק צעצועים. הנעליים מהמזרח-הרחוק מציפות את השוק הישראלי. בשלושת הרבעים הראשונים של השנה, יובאו מהמזרח לישראל כ-25 מיליון זוגות נעליים וחלקי נעליים - בהיקף כספי של כ-141.6 מיליון דולר - המהווה גידול של 21% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
לדברי יו"ר ענף הנעליים בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל נעלי קליגולה, גרשון ברושי, כ-20 מיליון זוגות נעליים וחלקי נעליים יובאו מסין לבדה - גידול של כ-15% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מדובר בגידול כספי של כ-15.5%, בייבוא בהיקף של כ-88.5 מיליון דולר.
בחודשים ינואר-ספטמבר השנה חל גידול של 14% בכמות הנעליים וחלקי הנעליים שיובאו מהמזרח-הרחוק. מדובר בעיקר בייבוא מסין, הונג-קונג, הודו, ויאטנם, הפיליפינים, טייוואן, דרום-קוריאה, תאילנד, אינדונזיה, יפן, סרי-לנקה, מלאזיה, סין ונפאל. יובאו מהמזרח בשלושת הרבעים הראשונים של השנה כ-25 מיליון זוגות נעליים וחלקי נעליים.
ברושי הוסיף, כי הוא פנה למשרד התמ"ת בבקשה לאמץ את ההחלטה האירופית להטיל הטל בגובה כ-20% על הנעליים המיובאות מסין. כנימוק לתמיכה בכך, הוא הביא את העובדה שטייוואן הטילה החל מ-16 במרס השנה הטל היצף על כל סוגי מוצרי ההנעלה המיובאים בסין, בגובה 43.46%. וזאת כתוצאה מחקירה מעמיקה שביצעו הטייוואנים בנושא תימחור הנעליים הסיניות.
יו"ר ענף הנעליים בהתאחדות התעשיינים הדגיש, כי "בעוד שיצרני הנעליים בישראל, מקפידים על נוחות הנעל, על ייצורה מחומרי גלם משובחים, והשקעה בטכנולוגיה מתקדמת כדי שהנעל תותאם באופן מקסימלי למבנה כף הרגל הישראלית - הרי שהנעליים המיובאות מהמזרח, אינן משתוות לאיכות זו. הנעליים מהמזרח עשויות מחומרי גלם זולים ופשוטים כגון דמוי עור, ללא השקעה באיכות, עיצוב ונוחות הנעל, ללא השקעה ביציבות הנעל והתאמתה למבנה הגוף".
התעשיינים המקומיים טוענים גם, כי הם משתמשים בחומרים המותאמים לאקלים הישראלי. הם מעריכים כי מכירות הנעליים לשוק המקומי מתוצרת כחול-לבן יגדלו השנה רק ב-7% לעומת אשתקד - ויסתכמו ב-135 מיליון דולר. ייצוא הנעליים יגדל השנה ב-5% ויגיע ל-40 מיליון דולר. סך מכירות הנעליים יגדל השנה ב-6.7% לעומת אשתקד ויגיע ל-175 מיליון דולר. מספר המועסקים בענף צפוי לגדול בכ-2% והוא יגיע ל-1,800 איש ואשה.
בשנת 2006 גדלו מכירות הנעליים לשוק המקומי ב-16% לעומת השנה שקדמה לה והסתכמו ב-126 מיליון דולר; ייצוא הנעליים גדל ב-7% והסתכם ב-38 מיליון דולר. סך מכירות הנעלים גדל בשנת 2006 ב-14% לעומת השנה שקדמה לה, והמכירות הסתכמו ב-164 מיליון דולר. בשנת 2006 קלט ענף הנעליים כ-130 עובדים המהווים 8% מכלל המועסקים בענף. בין היצרנים המובילים בענף הנעליים מוזכרים טבע נאות, שורש, קליגולה, נמרוד, דפנה ובריל.