X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מיליוני זוגות נעליים מסין, הונג-קונג והודו מציפות את השוק הישראלי בתשעת החודשים הראשונים של השנה חל גידול של 21% במכירות האלה - ל-141.6 מיליון דולר התעשיינים המקומיים טוענים כי לעומת היצרנים המתחרים - הם משתמשים בחומרים המותאמים לאקלים הישראלי, ומעריכים כי מכירות הנעליים לשוק המקומי מתוצרת כחול-לבן יגדלו השנה רק ב-7%
▪  ▪  ▪
נעליים קונים מהר - מסין
[צילום: AP]

לא רק צעצועים. הנעליים מהמזרח-הרחוק מציפות את השוק הישראלי. בשלושת הרבעים הראשונים של השנה, יובאו מהמזרח לישראל כ-25 מיליון זוגות נעליים וחלקי נעליים - בהיקף כספי של כ-141.6 מיליון דולר - המהווה גידול של 21% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
לדברי יו"ר ענף הנעליים בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל נעלי קליגולה, גרשון ברושי, כ-20 מיליון זוגות נעליים וחלקי נעליים יובאו מסין לבדה - גידול של כ-15% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מדובר בגידול כספי של כ-15.5%, בייבוא בהיקף של כ-88.5 מיליון דולר.
בחודשים ינואר-ספטמבר השנה חל גידול של 14% בכמות הנעליים וחלקי הנעליים שיובאו מהמזרח-הרחוק. מדובר בעיקר בייבוא מסין, הונג-קונג, הודו, ויאטנם, הפיליפינים, טייוואן, דרום-קוריאה, תאילנד, אינדונזיה, יפן, סרי-לנקה, מלאזיה, סין ונפאל. יובאו מהמזרח בשלושת הרבעים הראשונים של השנה כ-25 מיליון זוגות נעליים וחלקי נעליים.
ברושי הוסיף, כי הוא פנה למשרד התמ"ת בבקשה לאמץ את ההחלטה האירופית להטיל הטל בגובה כ-20% על הנעליים המיובאות מסין. כנימוק לתמיכה בכך, הוא הביא את העובדה שטייוואן הטילה החל מ-16 במרס השנה הטל היצף על כל סוגי מוצרי ההנעלה המיובאים בסין, בגובה 43.46%. וזאת כתוצאה מחקירה מעמיקה שביצעו הטייוואנים בנושא תימחור הנעליים הסיניות.
יו"ר ענף הנעליים בהתאחדות התעשיינים הדגיש, כי "בעוד שיצרני הנעליים בישראל, מקפידים על נוחות הנעל, על ייצורה מחומרי גלם משובחים, והשקעה בטכנולוגיה מתקדמת כדי שהנעל תותאם באופן מקסימלי למבנה כף הרגל הישראלית - הרי שהנעליים המיובאות מהמזרח, אינן משתוות לאיכות זו. הנעליים מהמזרח עשויות מחומרי גלם זולים ופשוטים כגון דמוי עור, ללא השקעה באיכות, עיצוב ונוחות הנעל, ללא השקעה ביציבות הנעל והתאמתה למבנה הגוף".
התעשיינים המקומיים טוענים גם, כי הם משתמשים בחומרים המותאמים לאקלים הישראלי. הם מעריכים כי מכירות הנעליים לשוק המקומי מתוצרת כחול-לבן יגדלו השנה רק ב-7% לעומת אשתקד - ויסתכמו ב-135 מיליון דולר. ייצוא הנעליים יגדל השנה ב-5% ויגיע ל-40 מיליון דולר. סך מכירות הנעליים יגדל השנה ב-6.7% לעומת אשתקד ויגיע ל-175 מיליון דולר. מספר המועסקים בענף צפוי לגדול בכ-2% והוא יגיע ל-1,800 איש ואשה.
בשנת 2006 גדלו מכירות הנעליים לשוק המקומי ב-16% לעומת השנה שקדמה לה והסתכמו ב-126 מיליון דולר; ייצוא הנעליים גדל ב-7% והסתכם ב-38 מיליון דולר. סך מכירות הנעלים גדל בשנת 2006 ב-14% לעומת השנה שקדמה לה, והמכירות הסתכמו ב-164 מיליון דולר. בשנת 2006 קלט ענף הנעליים כ-130 עובדים המהווים 8% מכלל המועסקים בענף. בין היצרנים המובילים בענף הנעליים מוזכרים טבע נאות, שורש, קליגולה, נמרוד, דפנה ובריל.

תאריך:  11/11/2007   |   עודכן:  11/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
20 מיליון זוגות נעליים יובאו מסין מתחילת השנה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
המלצה
הניה.מ  |  24/05/08 09:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
המוכרת - חברת "בנייני העיר הלבנה"    ישמר את הבניין ויבנה בו 18 דירות    ההשקעה הכוללת - 3.2 מיליון דולר
אלעזר לוין
"שלוש קופות הגמל שבהן היתה הבעיה מרכזות רק 1% מתיק הנכסים של החברה"    הקנס - רק 25% ממה שהיה מותר לגזור על החברה    המפקח ענתבי הודיע לציבור על הטלת הקנס באיחור של שבוע
איריס פרחי
התובע התלונן שהמכשיר התקלקל סמוך לרכישתו    הנתבעת השיבה שהמכשיר נבדק ונמצא תקין    נפסק שהחברה תיקח את המכשיר ותשיב לתובע את כספו
איריס פרחי
השופט גבריאל שטרסמן פסק נגד עיריית פתח-תקווה וקבע שהתרשלה וכינה אותה אטומה ודבקה בביורוקרטיה    הנתבעות חויבו לשלם פיצוי בגין עוגמת נפש
משה ריינפלד
נאום נגיד הבנק המרכזי בקונגרס אכזב את המשקיעים בארה"ב משום שלא רמז אפילו במילה אם ימשיך הבנק להפחית את הריבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il