X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר המשפטים פרידמן הופיע בישיבת סיעת העבודה ותקף את בית המשפט העליון אהוד ברק: "הידברות בריאה רצויה תוך כבוד הדדי, אך כיפופי ידיים אינם רצויים"
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

"בית המשפט משנה את צביון החוקים והחוקה שלא כתובה של מדינת ישראל ואולי גם כותב אותה. בנסיבות אלה הכנסת לא יכולה להרשות לעצמה להיות לא משותפת. זכותה להציע שאלות ותשובות. זהו הגוף שצריך לקבוע במונחים חשובים אלה". כך אמר שר המשפטים, דניאל פרידמן, שהגיע (יום ב', 12.11.07) לישיבת סיעת העבודה.
שר המשפטים אמר עוד שבצד ההערכה לבית המשפט, צריך לזכור הערכה לכנסת. "אנו עדים לביטויים של התלהמות וצעקות. סך הכל החקיקה מאוזנת, ובולטת בה השמירה על זכויות האזרח. צריך לזכור זאת כשמציבים זה מול זה".
עוד הוסיף פרידמן: "יש לי הערכה רבה לבית המשפט העליון ובעיקר לתרומתו בחמישים השנים האחרונות לאחר קום המדינה. הייתה לו תרומה עצומה בעיצוב דמותה של המדינה. עם זה יש לי הערכה רבה גם לכנסת וגם לפוליטיקה וצריך לזכור שהדמוקרטיה במדינת ישראל היא נס.
"אנו אחת מעשרות מדינות שקמו אחרי מלחמת העולם השנייה. רק בודדות מתוכן הן דמוקרטיה, ואת הדמוקרטיה בישראל הנהיגו הפוליטיקאים שבאופן פרדוקסלי הגיעו ממדינות טוטליטריות", אמר פרידמן. "הנהיגו כאן משטר דמוקרטי עוד לפני שהיה בית משפט עליון, ולכן גם בית המשפט העליון הוקם על-ידי הפוליטיקאים של מדינת ישראל. וכך גם הוקמה גם הוועדה לבחירת שופטים שיש כאלה שאומרים עליה שהיא הטובה ביותר בעולם. אני לא יודע אם זה נכון, אך עד היום מדינה לא חיקתה את זה".
יו"ר מפלגת העבודה ושר הביטחון, אהוד ברק, אמר לאחר מכן כי "בית המשפט העליון בישראל ואיתו מערכת המשפט יקרים לנו מאוד, והם מקור גאווה גם לקהילה הבינלאומית". ברק, אשר דיבר בישיבת סיעת העבודה, טען כי "חשיבותו של המוסד הזה ברוח קווי היסוד של הממשלה שלא לתת ידנו לפגיעה בבית המשפט העליון. אין שום גוף שחסין מפני ביקורת. גם לרבים מאתנו יש לא פעם ביקורת".
לדבריו, "עיון ציבורי ורחב הוא אפילו רצוי. הידברות בריאה רצויה תוך כבוד הדדי, אך כיפופי ידיים אינם רצויים, ואנו בעבודה לא נאפשר פגיעה דרך כיפופי ידיים בבית המשפט העליון. כל הצעה לשינוי, ראוי שנבחן שינויים ביושר ובאחריות. כל הצעה לשינוי צריכה לעבור שולחן עגול ודיון ציבורי ופוליטי לפני שהיא מתגבשת לכלל החלטה מאוזנת וראויה".
ברק התייחס גם לחוק המילואים שלא עבר בממשלה השבוע וטען כי "לחברה הישראלית כולה יש חוב מוסרי גדול לאנשי מילואים שנושאים בנטל הביטחון במשהו שהוא בפועל התנדבות. יש בעיני חשיבות עליונה לכך שהחברה בישראל תבטא את הוקרתה והערכתה לאנשי המילואים במעשים ולא רק בדיבורים. אני נחוש בכוונתי להביא את חוק המילואים להכרעה בממשלה, ואני מאמין שגם ראש הממשלה וגם שר האוצר רואים את הדברים כמוני, ולכן אני מאמין שהדברים יסתייעו ותתקבל החלטה בישיבתה הבאה של ממשלת ישראל על חוק המילואים".
לאחר מכן, התייחס גם לשביתה במערכת החינוך. "הלב נחמץ לראות את הצעירים ברחובות במקום לחבוש את ספסלי בית הספר. אני משוכנע שאנו באמת צריכים לתת את הגיבוי גם לשרה יולי תמיר ולמתווה עופר יולי לפתרון הסכסוך. אין יותר למה לחכות. לא תבררנה עובדות חדשות. הנושא מתמשך מדי והממשלה צריכה להתיישב על המדוכה ככל שצריך ובישיבה אחת לפתור את העניין ולצאת ללימודים".

תאריך:  12/11/2007   |   עודכן:  12/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברק: כיפופי ידיים אינם רצויים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מאבקי הכוח בין השר לנשיאה
מומחה למים סרוחים  |  12/11/07 16:36
2
כשיד רוחצת יד, שתיהן מתלכלכות
אלימלך שמוציג  |  12/11/07 16:47
3
זה הזמן להפסיק העריצות השיפוטי
ש. כהן  |  12/11/07 16:54
 
- אדוני הנכבד אתה הוזה בהקיץ
אלפי הדל במנשה  |  12/11/07 17:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
יואב יצחק
ברק וכבל יזמו דיון שיתקיים אחה"צ בסיעת העבודה    פרידמן זומן להבהיר עמדותיו    זמיר וקרמניצר זומנו להציג התנגדותם לרפורמות שיוזם שר המשפטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il