X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
האיגודים המקצועיים במדינה מוחים על ניסיון סרקוזי לחסל את מערכת הפנסיה הייחודית לחצי מיליון עובדים
▪  ▪  ▪

בצרפת צפוי תוהו ובוהו בתחבורה הציבורית עקב השבתת הרכבות. עובדי מסילות הברזל הודיעו כי יפתחו בשביתה בלא הגבלת זמן במחאה על תוכניותיו של הנשיא ניקולה סרקוזי לפגוע בזכויות הפנסיה שלהם.
השיבושים ברשת הרכבות הארצית (יום ג', 13.11.07, בשמונה בערב) יחמירו בהדרגה ובתוך שעות אחדות ישותקו המטרו והרכבת הפרברית של פריס.
שביתה דומה היתה ב-18 באוקטובר, אך היא הסתיימה אחרי יממה. יום אחד לאחר תחילת השביתה ברכבות, יתחילו (יום ד', 14.11.07) עובדי האנרגיה, הנהנים ממה שמכונה "מערכת פנסיה "ייחודית", לשבות אף הם. הסטודנטים, המוחים על חוק הרפורמה בחינוך, מאיימים לחסום את תחנות הרכבת. מארגני גל המחאות נגד סרקוזי אומרים כי השיבושים יימשכו עד 20 בנובמבר. במועד זה יפתחו עובדי המדינה בשביתת מחאה על הקיצוצים בכוח האדם.
גם זמרי האופרה
"מה שעומד על הפרק הוא השאלה האם יהיה לאיגודים המקצועיים בצרפת מה לומר גם בעתיד בכל הנוגע לרפורמות כלכליות", אמר ברנר טיבו, מזכ"ל ה"קונפדרסיון ז'נרל דו טרביי" (CGT), האיגוד המקצועי הגדול ביותר בצרפת.
מערכת הפנסיה בצרפת כוללת 16 סוגי פנסיה "ייחודית" שמהם נהנים חצי מיליון עובדים, ובהם עובדי הרכבת והמטרו, עובדי חברות הגז והחשמל, הדייגים, הכורים, חברי הפרלמנט וזמרי האופרה הממלכתית.
בעלי פנסיה כזאת זכאים לפרוש בגיל צעיר בשנתיים וחצי מזה של רוב העובדים. הפנסיה שלהם מחושבת לפי המשכורת האחרונה ולא על המשכורת הממוצעת כמו לשאר העובדים. סרקוזי התחייב עם בחירתו לנשיאות להשוות את תנאי הפנסיה לכל העובדים, אבל האיגודים המקצועיים הודיעו כי איש לא נועץ בהם והאשימו את הנשיא כי הוא רוצה להכניע אותם.
פרשנים בצרפת משווים את המתרחש כעת לעימות שהתחולל בשנות ה-80 בבריטניה בין מרגרט ת'אצ'ר לבין האיגודים המקצועיים. ת'אצ'ר הזהירה אז כי המאבק לא יהיה קל, והסתכנה באובדן הפופולריות. השאלה היא אם סרקוזי ניחן באומץ לב דומה, אומרים הפרשנים.
הפעם האחרונה שממשלה בצרפת ניסתה לעשות רפורמה בפנסיות ה"ייחודיות" היתה ב-1995. שלושה שבועות של הפגנות ושביתות נחתו על הנשיא ז'אק שיראק שנבחר אז מחדש מפלה משפילה. אבל שרי ממשלת צרפת טוענים כי הפעם המצב שונה. הרוב בצרפת תומך ברפורמה בפנסיות, וסרקוזי הודיע על כוונותיו כבר במצע הבחירות שלו. "מה שעומד למבחן הוא אמון הציבור בנבחריו", אמר שר העבודה קסבייר ברטרנד.
תחנת טלוויזיה ממשלתית בצרפת מסרה כי 90% מ-700 הרכבות המהירות TGV יפעלו כסדרן, אך ברכבות האזוריות יהיו "שיבושים קשים". לדברי התחנה, גם שירות "יורוסטאר" ללונדון לא ייפגע.

תאריך:  13/11/2007   |   עודכן:  13/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרכבות בצרפת יושבתו עד הודעה חדשה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ONE
יו"ר מכבי ת"א השיב לדבריו של יו"ר הפועל ירושלים שטען כי "הוא רוקד על הדם" כשהוא מקשר בין הקללות כלפיו להשלכת החזיז שפצע את המאבטח במלחה
רונן ליבוביץ
יושב-ראש הכנסת מתנגדת להעברת ישיבות הממשלה ליום שלישי    במכתב ששלח מזכיר הכנסת למזכיר הממשלה, הסביר כי "שעות הבוקר והצהריים ביום ג' בשבוע מוקדשות במלואן לעבודת ועדות הכנסת השונות"
איציק וולף
כוח מיוחד של מג"ב עצר הלילה ביריחו את ממדוח פאהד מחמוד פאהוד, מחבל תנזים שהיה מעורב בפיגועי ירי לעבר כוחות צה"ל שפעלו באזור בקעת הירדן
ONE
מנג'ר צ'לסי נחת לביקור קצר בישראל ובישר על שובו של בן סהר לצ'לסי    גרנט: "לא אדבר על מי שאוכלים את הכובע". צפו בגרנט נוחת בנתב"ג
הדר פרבר
קבוצה הפועלת לזכויות אדם קוראת לממשלה המצרית להסיר את ההגבלות על חופש הדת וטוענת כי בממשלה מפלים אזרחים שדתם אינה מוסלמית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il