X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
קיבל בקשת המדינה להאריך את מועד השלמת מיגון בתי הספר בעוטף עזה דחה את העתירה לחייב את המדינה להסיע תלמידים משדרות לבתי ספר מרוחקים
▪  ▪  ▪
הילדים יאלצו לחכות זמן רב יותר ללא מיגון בבתי הספר[צילום: ערוץ 2]

בית המשפט העליון, בהרכב בראשות הנשיאה דורית ביניש, קיבל (יום ג', 13.11.07) את בקשת המדינה להאריך את מועד השלמת המיגון המלא של בתי הספר בשדרות וביישובי עוטף עזה, מיגון אשר חוייבה לבצע בהתאם לפסיקה קודמת של בג"צ.
בעקבות אותו פסק הדין, שניתן ב-29 במאי 2007, החליטה המדינה לבנות שלושה עשר בתי ספר חדשים בשדרות וב"עוטף עזה" שיהיו ממוגנים במיגון מלא. לשם יישום ההחלטה לבנות בתי ספר חדשים נדרשת למדינה ארכה לביצוע המוטל עליה בפסק הדין, תוך הצעת פתרונות ביניים לתקופה שעד להשלמת בנייתם של בתי הספר החדשים. העותרים, תושבי שדרות ו"עוטף עזה", נתנו את הסכמתם להארכת המועד שנתבקשה על-ידי המדינה.
מבין שלושה עשר בתי הספר החדשים שאמורים להיבנות באזור עוטף עזה אמורה להסתיים הקמתו של בית ספר אחד ב-1 בספטמבר 2008, עשרה בתי ספר - ב-1 בספטמבר 2009 ושני בתי ספר נוספים - ב-1 באוגוסט 2010.
המדינה ביקשה כי תינתן אורכה מדורגת של המועדים להשלמת מיגון בתי הספר. מתגובות העותרים לבקשה ומעמדתם בדיון עלה כי הם אינם מתנגדים לבקשת המדינה בכפוף למציאת פתרונות מיגון מתאימים לתקופת הביניים עד להשלמת המיגון המלא.
"נוכח שיפור רמת המיגון בבתי הספר מאז מתן פסק הדין וכוונת המדינה לבצע שיפורים נוספים אף במהלך תקופת הביניים עד להשלמת המיגון המלא של בתי הספר בשדרות וב"עוטף עזה", פתרונות הביניים המוצעים על-ידי המדינה נראים סבירים בעינינו; וזאת בכפוף לכך שעבודות המיגון המלא של בתי הספר תסתיימנה במועדים שפורטו על-ידי המדינה ושתינתן אפשרות ממשית למנהלי בתי הספר ולנציגי ההורים להעלות בפני הגורמים המוסמכים לכך את השגותיהם הפרטניות בנוגע לפתרונות אלה. אנו מניחים כי אין מניעה להגיע לפתרון מעשי דומה אף בנוגע למיגונן בתקופת הביניים של "כיתות הספח" השונות", נכתב בפסק שניתן בעתירה שהגישו ועד ההורים העירוני בשדרות, מטה המאבק העירוני, בתיה קטר, אלון דוידי והתנועה למען איכות החינוך בישראל..
נדחתה עתירה להסעת תלמידים משדרות
בית המשפט דחה גם את העתירה להורות למדינה לאפשר באופן גורף את הסעתם של תלמידים לבתי ספר מחוץ לשדרות. בעניין זה אמרה המדינה לבג"צ כי בנוגע לשני בתי ספר, שלגביהם לא נמצאו פתרונות מיגון חלופיים הולמים בתקופת הביניים, יוסעו התלמידים ללמוד אל מחוץ לטווח איום הקסאמים.
"לא נמצאה לנו עילה להורות למדינה לאפשר באופן גורף, כבקשת באת-כוח העותרים, את הסעתם של תלמידים לבתי ספר מחוץ לשדרות; אם כי נמסר לנו כי בנוגע לשני בתי ספר, שלגביהם לא נמצאו פתרונות מיגון חלופיים הולמים בתקופת הביניים, יוסעו התלמידים ללמוד אל מחוץ לטווח איום הקסאמים", נכתב בפסק הדין.
שיפור ברמת המיגון הנוכחית בבתי הספר
בית המשפט העליון מצא כי מאז שניתן פסק הדין חל שיפור ברמת המיגון הנוכחית בבתי הספר. לנוכח כוונת המדינה לבצע שיפורים נוספים במיגון אף במהלך תקופת הביניים עד להשלמת בניית בתי הספר החדשים, הגיע בית המשפט למסקנה כי פתרונות הביניים לתקופה זו שהוצעו על-ידי המדינה הם סבירים. זאת, בכפוף לכך שתינתן למנהלי בתי הספר ולנציגי ההורים הזדמנות להעלות את טענותיהם הפרטניות בנוגע לפתרונות הביניים בפני הגורמים המוסמכים לכך ובכפוף לכך שעבודות המיגון המלא של בתי הספר תסתיימנה במועדים שפורטו על-ידי המדינה.
"בכל הנוגע לתקופת הביניים עד להשלמת המיגון המלא של בתי הספר, דומה שאין מנוס מכך שמיגונן של חלק מן הכיתות ימשיך להתבסס על שיטת המרחבים המוגנים תוך שיפור הנגישות למרחבים המוגנים ומתן מענה לבעיות מיגון קונקרטיות, כפי שהודיעו באות-כוח המדינה", ציינו השופטים בפסק הדין. עוד ציינו כי המדינה מסרה לבית המשפט בפירוט על שיפורים שונים ברמת המיגון בבתי הספר בחודשים האחרונים מאז מתן פסק הדין.
"כמו כן, הוסכם בדיון שנערך בפנינו כי צוות משותף של פיקוד העורף ומשרד החינוך יעבור בין בתי הספר השונים בשדרות וב"עוטף עזה", יבחן את בעיות המיגון הקונקרטיות הקיימות בהם וינסה לגבש פתרונות מוסכמים וישימים בשיתוף עם מנהלי בתי הספר וועדי ההורים. סוגיות שלא תיפתרנה במסגרת זו תיבחנה ותוכרענה, כך נמסר, על-ידי מנכ"ל משרד ראש הממשלה", כתבו השופטים.

תאריך:  13/11/2007   |   עודכן:  13/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
המכירות גדלו ב-7% ל-86.6 מיליון שקל    מנכ"ל הקבוצה: התוצאות הושגו על אף התייקרות חומרי הגלם, האנרגיה וההובלה
שרון קביליו
רפי ברקוביץ מונה לתפקיד מנכ"ל הצורפים    יעקב מרדינגר, מבעלי הצורפים, הביע את תמיכתו במינוי ואיחל לברקוביץ הצלחה בתפקיד החדש
שרון קביליו
קבוצות הכדורגל בני סכנין ועירוני קריית שמונה, מגיעות לביקור משותף במוזיאון יד ושם    מטרת הביקור הינה לקיחת חלק בלחימה בגזענות בספורט הישראלי
משה ריינפלד
הרווח מפעולות רגילות בינואר-ספטמבר 2007 גדל ב-14.9% ל-60.2 מיליון שקל    תשואת הרווח להון העצמי 17.5% לעומת 15.3% אשתקד
שרון קביליו
משרד האוצר אישר תקציב נוסף של כ-10 מיליון ש"ח לשיקומה של העיר לוד    לפני כ-5 שנים קיבלה הממשלה החלטה לשקם ולשדרג את העיר ולשם כך תוגברו כוחות המשטרה בעיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il